Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Παρουσίαση

Λεωφορεία
Mercedes-Benz Travego Safety Coach
Ασφάλεια… über alles
Διαβάστηκε από 4221 αναγνώστες
Βασισμένο στην τριαξονική έκδοση 16RHD του νέου Travego, το Mercedes-Benz Safety Coach αποτελεί ουσιαστικά τον ορισμό του ασφαλούς λεωφορείου σε ό,τι έχει να κάνει με την τεχνολογική πρόοδο της γερμανικής εταιρείας στον τομέα της πρόληψης των τροχαίων ατυχημάτων.
Το Mercedes-Benz Safety Coach αποτελεί την αιχμή του δόρατος στην πανευρωπαϊκή καμπάνια της DaimlerChrysler, που αφορά στην προώθηση της ευρείας χρήσης συστημάτων ασφάλειας στα επαγγελματικά οχήματα. Πρόσφατα επισκέφτηκε και τη χώρα μας και το περιοδικό μας ήταν εκεί, για να σας μεταφέρει ορισμένες εικόνες από το παρόν και το… μέλλον των οδικών επιβατικών μεταφορών.
Βασισμένο στην τριαξονική έκδοση 16RHD του νέου Travego, με μήκος αμαξώματος 12.960 χλστ., πλάτος 2.530 χλστ. και ύψος 3.156 χλστ., το Mercedes-Benz Safety Coach αποτελεί ουσιαστικά τον ορισμό του ασφαλούς λεωφορείου σε ό,τι έχει να κάνει με την τεχνολογική πρόοδο της γερμανικής εταιρείας στον τομέα της πρόληψης των τροχαίων ατυχημάτων. Αναφερόμαστε, μάλιστα, στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς έχει καταστεί σαφές, πως το ασφαλέστερο -για τους επιβάτες του- λεωφορείο (και γενικότερα όχημα) είναι αυτό που δεν πρόκειται ποτέ να εμπλακεί σε ένα τροχαίο ατύχημα. Μπορεί το Mercedes-Benz Safety Coach να διαθέτει ζώνες ασφαλείας σε όλες τις θέσεις και πληθώρα ακόμα συστημάτων, που αυξάνουν τις πιθανότητες μη τραυματισμού των επιβαινόντων σε αυτό κατά τη διάρκεια μιας πρόσκρουσης, ωστόσο τα πραγματικά "προτερήματά" του εστιάζονται στην πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων. Αυτά αναλαμβάνουν να ανιχνεύσουν και να αξιολογήσουν τυχόν ανωμαλίες στην κίνησή του ή στην οδική συμπεριφορά του χειριστή και να ειδοποιήσουν εγκαίρως τον οδηγό, προκειμένου αυτός να ελέγξει και να αντιμετωπίσει με ασφάλεια τυχόν προβλήματα, που οφείλονται στις συνθήκες οδοστρώματος, στην κίνηση των υπολοίπων οχημάτων κ.ά. Κινούμενο από το V8 κινητήρα OM 457 LA των 428 ίππων, το Mercedes-Benz Safety Coach μπορεί να εγγυηθεί, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, πως οι 46+1+1 επιβάτες του θα φτάσουν με άνεση και προπάντων ασφάλεια στον προορισμό τους. Οι "φύλακες-άγγελοι" σε αυτήν την προσπάθεια είναι ορισμένα μικροσκοπικά ηλεκτρονικά κυκλώματα, με πολύπλοκες και μακροσκελείς ονομασίες, που μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιοδήποτε νεοταξινομούμενο λεωφορείο της γερμανικής εταιρείας.
Οι ηλεκτρονικοί "φύλακες-άγγελοι"
Σύστημα ελέγχου εγγύτητας
Το σύστημα ART (Proximity Control) αναλαμβάνει το συνεχή έλεγχο της απόστασης ασφαλείας, που διατηρεί το λεωφορείο από τα προπορευόμενα οχήματα. Στην περίπτωση που το όχημα εμπρός από το λεωφορείο μειώσει την ταχύτητά του, το ART αναλαμβάνει, μέσω του βοηθητικού συστήματος πέδησης (retarder κ.ά.), να μειώσει την ταχύτητα. Από τη στιγμή που η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα αποκαθίσταται, το ART απενεργοποιείται. Η απόσταση ασφαλείας, που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός, διαμορφώνεται μέσω αλγορίθμων, σε συνάρτηση με την ταχύτητα του λεωφορείου. Αξίζει να σημειώσουμε, πως το ART αναλαμβάνει να μειώσει την ταχύτητα του λεωφορείου, κάνοντας χρήση του 20% της μέγιστης ισχύος πέδησης που διαθέτει το όχημα, ενώ μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμο κατά τη μετακίνηση εντός των πόλεων, αφού μπορεί να ενεργοποιηθεί από τα 15 χλμ./ώρα και άνω.
Ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης
Το σύστημα EBS (Electronic Brake System) είναι σε θέση να παρακολουθεί τη λειτουργία του συστήματος πέδησης, προκειμένου να είναι σε θέση να προσφέρει ανά πάσα στιγμή τη μέγιστη δυνατή ισχύ του στον οδηγό. Σημαντική παράμετρος είναι η "συνεργασία" του συστήματος με το σύστημα ABS (που αφορά στην αποφυγή μπλοκαρίσματος κάποιου εκ των τροχών), το DSR (Διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης) και το ESP (Ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας), καθώς του επιτρέπει να εφαρμόσει -όταν ο οδηγός το απαιτήσει- τη μέγιστη ισχύ πέδησης που το όχημα μπορεί να προσφέρει, διατηρώντας παράλληλα ασφαλή την οδική του συμπεριφορά (περιπτώσεις υποστροφής, ανατροπής κ.ά.).
Συνεχής επιβραδυντής πέδησης
Το σύστημα DBL (Continuous Brake Limiter) βασίζεται σε μια παρόμοια αρχή λειτουργίας με το ART και είναι σε θέση να διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του οχήματος, κάνοντας χρήση του retarder, προκειμένου να επιβραδύνει το λεωφορείο, για παράδειγμα, σε κατωφέρειες. Εξέλιξη του DBL θεωρείται το ABA (Active Brake Assist), που στο μέλλον θα είναι σε θέση να ανιχνεύει κάποιο εμπόδιο στο δρόμο του οχήματος (κινούμενο ή όχι) και να ενεργεί στο σύστημα πέδησης, προκειμένου να ακινητοποιήσει το όχημα εγκαίρως.
Σύστημα προειδοποίησης αθέλητης αλλαγής πορείας
Το σύστημα SPA (Lane Assistant) βασίζεται σε μια ειδική κάμερα με αισθητήρες, που ανιχνεύει συνεχώς τη θέση του λεωφορείου ως προς τις διαγραμμίσεις του οδοστρώματος και δύναται να ειδοποιήσει ηχητικά τον οδηγό, στην περίπτωση που το όχημα τείνει να ξεφύγει από τη λωρίδα στην οποία κινείται. Από τη στιγμή που ο οδηγός κάνει χρήση των προειδοποιητικών δεικτών πορείας (φλας), το σύστημα δεν ενεργοποιείται, ενώ, σε αντίθετη περίπτωση, είναι σε θέση να "επισημάνει" στον οδηγό το πρόβλημα, μέσω ηχητικών σημάτων και με δονήσεις στο κάθισμά του.
Επιμέρους συστήματα ασφάλειας
Μια ειδική κάμερα, στο πίσω τμήμα του οχήματος, αναλαμβάνει να ενημερώσει τον οδηγό για τυχόν εμπόδια που υπάρχουν εκεί, κατά την διάρκεια των ελιγμών.
Tα ειδικά σχεδιασμένα καθίσματα του Mercedes Travego δε διασφαλίζουν μόνο ένα υψηλό επίπεδο άνεσης, αλλά εγγυώνται και την πολύ καλή παθητική ασφάλειά του.
Μέσω μιας ειδικής κάμερας, μπορεί να προβάλλεται ο οδηγός στις οθόνες του οχήματος, προκειμένου οι επιβάτες να έχουν μια καλύτερη εικόνα του χειριστή του οχήματος.