Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Δοκιμή

Pick-Up
Nissan Sport Team Navara 230hp
PICK me UP!
Διαβάστηκε από 16892 αναγνώστες
Είτε πρόκειται για διάσχιση δύσκολων εκτός δρόμου περασμάτων, είτε για γρήγορη οδήγηση σε δασικούς δρόμους και "φλαταδούρες", το Nissan Sport Team Navara αντεπεξέρχεται με χαρακτηριστική ευκολία, προσφέροντας προβλέψιμη συμπεριφορά και μεγάλα περιθώρια ασφάλειας.
Χρησιμοποιώντας ως βάση ένα τετρακίνητο Navara King Cab D40, η "Nissan Sport Team" εξέλιξε και δημιούργησε μια πρωτότυπη αγωνιστική έκδοση, αναδεικνύοντας τις πραγματικά μεγάλες δυνατότητες του -ιδιαίτερα δημοφιλούς στη χώρα μας- μοντέλου.
Εντυπωσιακό
Όντας ένα πρωτότυπο-μοναδικό αυτοκίνητο και μάλιστα φτιαγμένο από ανθρώπους με απόλυτη εξειδίκευση στο αντικείμενο των βελτιώσεων, είναι αναμενόμενο να αποδίδει εξαιρετικά στο πεδίο για το οποίο κατασκευάστηκε. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός, πως χρησιμοποιήθηκε από τους διοργανωτές σε ένα ιδιαίτερης σημασίας γεγονός, όπως το Rally Ακρόπολις, στο ρόλο του πλοηγού. Παρ' όλα τα "σκληρά" χιλιόμετρα που το αυτοκίνητο είχε διανύσει, δεν παρατηρήθηκε το παραμικρό πρόβλημα, ο κινητήρας δούλευε σε ένα φυσιολογικό ρελαντί, απέδιδε γραμμικά και δεν ανέβασε θερμοκρασία -όσο και αν πιέστηκε. Δε σας κρύβουμε λοιπόν, ότι το Nissan Sport Team Navara μας εντυπωσίασε, όχι όμως για τους λόγους που άμεσα αντιλαμβάνεται κανείς. Δεδομένης της μικρής έκτασης των βελτιώσεων -όπου πραγματικά μπορούν να καλυφθούν από το Budget ενός ιδιώτη- και με τη χρήση συμβατικών ανταλλακτικών και εξαρτημάτων, που άνετα μπορεί κανείς να βρει στην αγορά, το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Και αυτό αποδεικνύει αφ' ενός την τεχνογνωσία και το υψηλό επίπεδο της δουλειάς από τη Nissan Sport Team και αφ' ετέρου την ποιότητα και την αντοχή των εκδόσεων της σειράς Navara.
Nissan Sport Team
Το αγωνιστικό τμήμα της Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε ιδρύθηκε το 1976. Έχει κατακτήσει 16 πανελλήνια πρωταθλήματα-ράλι και δεκάδες νίκες σε πρωταθλητικούς και ευρωπαϊκούς αγώνες, αναδεικνύοντας οδηγούς-θρύλους, όπως είναι οι Γιώργος Μοσχούς και Στρατής Χατζηπαναγιώτου, ευρύτερα γνωστός ως "Στρατισσίνο". Η "Sporteam" αποτελεί την παλιότερη αγωνιστική ομάδα στην Ελλάδα, καθιστώντας τη Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε.ως την εταιρεία με τη μακροσκελέστερη επίσημη εμπλοκή με το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ουσιαστικά, η "Sporteam" ήταν η πρώτη αγωνιστική ομάδα δομημένη σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, ενώ μέλη της συχνά συμμετείχαν στην εργοστασιακή ομάδα της Nissan Motor Co., κατά την περίοδο της συμμετοχής της σε αγώνες στα παγκόσμια και ευρωπαϊκά πρωταθλήματα.
H "φροντίδα" του αγωνιστικού τμήματος της Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. μεταμόρφωσε το σκληροτράχηλο εργάτη παντός εδάφους σ' ένα αμιγώς αγωνιστικό όχημα, προβαίνοντας σε βελτιώσεις που αφορούν τόσο στα μηχανικά μέρη και στην ασφάλεια, όσο και στη γενικότερη αισθητική του αυτοκινήτου. Σε πρώτη φάση αφαιρέθηκε ο περιττός εξοπλισμός, όπως τα αναπαυτικά μεν, βαριά δε καθίσματα οδηγού - συνοδηγού, καθώς επίσης και οι επενδύσεις και οι χειρολαβές των θυρών από το εσωτερικό. Τοποθετήθηκαν δύο μπάκετ καθίσματα της OMP με ζώνες τεσσάρων σημείων, roll cage χωροδικτύωμα για προστασία, αγωνιστικό computer της Teratrip και "τύπου stick" επιλογέας ταχυτήτων. Ομοίως, αφαιρέθηκε η πόρτα φόρτωσης της καρότσας και τοποθετήθηκε πλέγμα από ιμάντες, αντικαταστάθηκαν οι ζάντες και εφαρμόσθηκαν χωμάτινα λάστιχα για λασπώδη τερέν, ενώ προστέθηκε ένα έξτρα roll-bar στην καρότσα, η οποία και φιλοξενεί πλέον δύο ρεζέρβες ελαστικών. Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, εγκαταστάθηκε νέος εγκέφαλος και μεγαλύτερο intercooler, στοιχεία που σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις και την επιμέλεια των μηχανικών της "Nissan Sport Team", συντέλεσαν στην αύξηση της ιπποδύναμης από τους 174 ίππους της νορμάλ έκδοσης, στους 230. Φυσικά, σ' ένα τέτοιο project, εκτός από το "γίγνεσθαι", δε θα μπορούσε να λείπει και το "φαίνεσθαι". Έτσι, όλο το αμάξωμα φέρει εντυπωσιακούς γραφικούς συνδυασμούς χρωμάτων και σχεδίων, ενώ τη "racing" αισθητική συμπληρώνουν τα αυτοκόλλητα χορηγών, αλλά και οι τύπου "καθρέφτη" φιμέ διαφάνειες στα παράθυρα.
Ακόμη περισσότερη δύναμη
Ο χωρητικότητας 2,5 λίτρων πετρελαιοκινητήρας, με την προσθήκη προγράμματος αναβάθμισης και ενός μεγαλύτερου intercooler, αποδίδει πλέον 230 ίππους, χωρίς να δείχνει σημάδια κόπωσης ή προβληματικής λειτουργίας. Πραγματικά ένα μοτέρ με μεγάλα περιθώρια βελτίωσης.
Εισερχόμενος με δυσκολία, λόγω του roll cage και των μπάσκετ καθισμάτων στο εσωτερικό του Navara, μπαίνεις, θες δε θες, σε αγωνιστικό mode. Από τη στιγμή που θα δεθείς με την τεσσάρων σημείων ζώνη και εκκινήσεις το μοτέρ, η διάθεση αυτή αυξάνεται, καθ' ότι σε κάθε πάτημα του γκαζιού ακούς έντονα το σφύριγμα του intercooler. Μόλις μετά από λίγα μέτρα στο δρόμο, όλες οι υποψίες περί υψηλής απόδοσης και αγωνιστικού στησίματος επιβεβαιώνονται με τον καλύτερο τρόπο. Η δύναμη του κινητήρα γίνεται αισθητή από πολύ χαμηλά και, σε συνδυασμό με το μειωμένο βάρος, προσδίδουν στο αυτοκίνητο εκρηκτικές επιδόσεις. Από στάση ή εν κινήσει, το Nissan Sport Team Navara είναι ικανό να προκαλέσει… εκπλήξεις σε κατόχους γρήγορων αυτοκινήτων, που δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι ένα αυτοκίνητο αυτού του όγκου επιταχύνει με τέτοιο τρόπο. Παραδόξως πώς, τα χωμάτινα ελαστικά προσφέρουν αρκετά καλή πρόσφυση στο δρόμο, επιτρέποντας -τηρουμένων των αναλογιών βέβαια- σβέλτη οδήγηση και στην άσφαλτο.
Με "άρωμα" αγώνων
Το πεδίο, όμως, για το οποίο δημιουργήθηκε το συγκεκριμένο Navara, είναι το χώμα, όπου διαπρέπει με τη συμπεριφορά του τόσο σε δασικούς δρόμους, όσο και σε δύσκολα περάσματα. Επιλέγοντας κίνηση στους πίσω τροχούς, η διασκέδαση είναι εγγυημένη, αφού η περίσσεια δύναμη και το σαφές τιμόνι επιτρέπουν drift… κατά βούληση του οδηγού, ενώ στην 4χ4 μετάδοση, το Navara κινείται γρήγορα, πειστικά και με απόλυτα προβλέψιμη συμπεριφορά. Πολύ σοφά, η Nissan Sport Team τοποθέτησε τα δύο "ανταλλακτικά" λάστιχα στο κέντρο της καρότσας, τα οποία, λειτουργώντας ως έρμα, περιορίζουν σε μεγάλο βαθμό τις αναπηδήσεις του πίσω άξονα, ενώ συμβάλλουν παράλληλα και στην καλύτερη κατανομή βάρους εμπρός - πίσω. Οι βελτιώσεις έχουν αντίκρισμα και στα "δύσκολα", καθώς η προσθήκη χωμάτινων ελαστικών, το μικρό βάρος και η μεγαλύτερη δύναμη λειτουργούν προσθετικά στις ήδη πολύ καλές εντυπώσεις που έχουμε αποκομίσει από τις νορμάλ εκδόσεις του Navara. Λάσπες, νεροφαγώματα και ανηφοροκατηφόρες αντιμετωπίζονται με χαρακτηριστική ευκολία και… απλή τετρακίνηση, ενώ μόνο σε πολύ δύσκολες καταστάσεις θα απαιτηθεί υποπολλαπλασιασμός των σχέσεων και το μπλοκέ πίσω διαφορικό.
Η λιτότητα στο εσωτερικό σε αυτήν την περίπτωση επιβάλλεται και επικροτείται. Διακρίνονται τα bucket καθίσματα της OMP, οι ζώνες τεσσάρων σημείων, καθώς και το roll cage χωροδικτύωμα, εσωτερικά της καμπίνας.

Το ταμπλό παραμένει αυτούσιο και έχει αντικατασταθεί μόνο ο επιλογέας ταχυτήτων με έναν μικρότερο. Παρ' όλο που το αυτοκίνητο έχει δοκιμασθεί πολύ σκληρά, δεν ακουγόταν ο παραμικρός τριγμός.

Αγωνιστικός υπολογιστής για την επεξεργασία του data των ειδικών διαδρομών και τα απολύτως απαραίτητα σε ό,τι αφορά στις επενδύσεις των θυρών. Παρατηρείστε το… λουράκι που έχει αντικαταστήσει την έσω χειρολαβή της πόρτας.

Η πόρτα της καρότσας έχει αφαιρεθεί και τοποθετήθηκε ένα πλέγμα από ιμάντες, ενώ στο κέντρο του χώρου φόρτωσης έχουν στερεωθεί δύο ρεζέρβες ελαστικών, προσθέτοντας βάρος στον πίσω άξονα για περιορισμό των αναπηδήσεων.

Τα ελαστικά είναι χωμάτινου τύπου και παρέχουν την απαραίτητη πρόσφυση για το πεδίο όπου κινείται το συγκεκριμένο όχημα, χωρίς ωστόσο να υστερούν στην άσφαλτο.