ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Αφιέρωμα

Επαγγελματίας Live
STOP… στην κατανάλωση, στο θόρυβο, στη μόλυνση
MAN - Neoplan
Διαβάστηκε από 10873 αναγνώστες
Σαφέστατα, το πιο ενδιαφέρον έκθεμα της MAN Nutzfahrzeuge AG κατά τη διάρκεια της έκθεσης "Mobility & City" ήταν το αστικό MAN Lion's City Hybrid, που βρίσκεται στο τελικό στάδιο πριν την εισαγωγή του στις γραμμές μαζικής παραγωγής. Σύμφωνα με τους υπευθύνους της γερμανικής εταιρείας, η συνεχιζόμενη αύξηση του κόστους των ορυκτών καυσίμων, καθώς και η μείωση των παγκοσμίων αποθεμάτων επιβάλλει τη στροφή σε νέες υβριδικές τεχνολογίες κινητήρων και ανακυκλώσιμες πηγές ενέργειας, οι οποίες, εκτός των άλλων, θα επιφέρουν και σημαντικές μειώσεις στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην εξέλιξη νέων συστημάτων όπου εμπλέκονται και ηλεκτροκινητήρες (δεδομένου ότι η λειτουργία τους δεν επιβαρύνει το περιβάλλον με ρύπους και θόρυβο), ήταν ανέκαθεν η διαδικασία ανάκτησης μέρους της ενέργειας που απαιτείται για την κίνησή τους κατά την επιβράδυνση του οχήματος. Για το λόγο αυτό οι ειδικοί της ΜΑΝ πειραματίζονται με ανάλογες τεχνολογίες από τη δεκαετία του ྂ, προκειμένου να εξελίξουν τις καλύτερες δυνατές εφαρμογές. Το επιστέγασμα όλων αυτών των προσπαθειών είναι το αστικό λεωφορείο χαμηλού προφίλ MAN Lion's City Hybrid, που παρουσιάστηκε στη Βιέννη και αναμένεται να ξεκινήσει την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού πολλών ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων μέσα στο 2010. Βασικά χαρακτηριστικά του εν λόγω οχήματος είναι η εξαιρετικά ελκυστική και λειτουργική σχεδίαση του οχήματος, βασισμένη στις αρχές της "EfficiencyDesign" ιδεολογίας της MAN. Παράλληλα, τα επιμέρους μηχανικά μέρη του υβριδικού συστήματος κινητήρα (πυκνωτές, ηλεκτροκινητήρας κ.ά.) έχουν τοποθετηθεί σε ειδικά επιλεγμένα μέρη του αμαξώματος, προκειμένου να διατηρείται ο καλύτερος δυνατός ισομερισμός του βάρους, αλλά και το χαμηλό δάπεδο σε όλο το όχημα. Παράλληλα, η σχεδίαση τόσο του αμαξώματος όσο και -ειδικά- του χώρου για τους επιβάτες είναι εξαιρετικά λειτουργική και κομψή, προκειμένου να διασφαλίζεται η άνετη παραμονή τους σε αυτό κατά τη διάρκεια του δρομολογίου, η ασφαλής χωροταξική διαρρύθμιση και η ευκολία κατά τις εργασίες συντήρησης του οχήματος. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πιλοτικής λειτουργίας του οχήματος σε πραγματικές συνθήκες κίνησης (άνω των 70.000 χλμ.), η πλειοψηφία των αστικών λεωφορείων με μεικτό βάρος έως 18t. κινείται με ταχύτητες από 40 - 50 χλμ./ώρα πριν κληθούν να σταματήσουν ξανά σε κάποια στάση. Χαρακτηριστικό είναι άλλωστε το γεγονός, ότι παραμένουν σταματημένα σε ποσοστό 25 - 40% της ημερήσιας λειτουργίας τους. Χάρη στο υβριδικό σύστημα κινητήρων, που περιλαμβάνει πετρελαιοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, οι μηχανικοί της ΜΑΝ εκτιμούν πως μπορούν να εξοικονομηθούν καύσιμα σε ποσοστό έως και 30% σε σχέση με ένα συμβατικό όχημα. Παράλληλα, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης του MAN Lion's City Hybrid είναι σε θέση να λειτουργήσει με βιοκαύσιμα, φυσικό αέριο ή υγραέριο. Λαμβάνοντας υπ' όψιν ότι ένα αστικό λεωφορείο πραγματοποιεί περίπου 60.000 χλμ. σε ετήσια βάση, εκτιμάται πως η λειτουργία του εν λόγω λεωφορείου θα συμβάλει στη μείωση κατά 10 τόνους του διοξειδίου του άνθρακα. Ο κινητήρας των 6,9 λτ. που κινεί το Lion's City Hybrid αποδίδει ισχύ 254 ίππων και καλύπτει τις προδιαγραφές EEV. Κατά την κίνηση του οχήματος, ο 6κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας επιστρατεύεται μόνο όταν απαιτείται έξτρα ισχύ, καθώς για την επιτάχυνση του οχήματος χρησιμοποιούνται δύο ηλεκτροκινητήρες, που αποδίδουν ισχύ 75 kW έκαστος και μέγιστη συνολική ροπή 3.000 Nm. Χάρη σε ένα προηγμένο κεντρικό σύστημα διαχείρισης της ενέργειας, που απαιτείται για την κίνηση των ηλεκτροκινητήρων, με την ονομασία "i-MEM" (intelligent MAN Energy Management), η ενέργεια που εκλύεται κατά την επιβράδυνση του οχήματος μετατρέπεται από κινητική σε ηλεκτρική, το σύστημα κινητήρων απενεργοποιείται όταν το όχημα είναι σταθμευμένο, ενώ και ο πετρελαιοκινητήρας παραμένει ανενεργός κατά την κίνηση του οχήματος, εφ' όσον δεν απαιτείται η χρήση του για την κίνηση του οχήματος.
Στα μελλοντικά πλάνα της εταιρείας
Η έρευνα και η εξέλιξη νέων τεχνολογιών από τη MAN Nutzfahrzeuge AG δε σταματούν στην έναρξη της μαζικής παραγωγής του Lion's City Hybrid μέσα στο 2010. Ήδη η γερμανική εταιρεία έχει ανακοινώσει πως μέσα στο 2010 θα είναι σε θέση να προσφέρει σε διάφορα μοντέλα της το νέο κινητήρα φυσικού αερίου MAN E2876 LUH03 CNG, που αποδίδει ισχύ 320 ίππων και ροπή 1.400 Nm, καλύπτοντας τις προδιαγραφές των EEV. Παράλληλα, έχει να επιδείξει την πιλοτική λειτουργία -σε πόλεις όπως το Μόναχο- αρκετών αστικών λεωφορείων με συστήματα κυψελών καυσίμου (Fuel Cells), από την οποία θα εξαχθούν σημαντικά συμπεράσματα προκειμένου να διασφαλιστεί η κατάλληλη δομή των μελλοντικών λεωφορείων με τέτοιου τύπου κινητήρες.
Το νέο αστικό λεωφορείο MAN Lion's City Hybrid εφοδιάζεται με έναν πετρελαιοκινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες και προσφέρει μειωμένες εκπομπές CO2 έως και κατά 10t. ετησίως (ανά όχημα).

 
 Διεθνές Συνέδριο - Έκθεση για τις Δημόσιες Συγκοινωνίες «UITP- Βιέννη»
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
MAN - Neoplan
Mercedes-Benz
Scania Buses
Solaris Bus & Coach
Temsa
Van Hool
VDL Bus & Coach
Volvo Buses