|
Tο "παρών" στο περίπτερο της Scania κατά τη διάρκεια της "Mobility & City" έδωσε και πάλι ένα πρωτότυπο -τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά- αστικό λεωφορείο, που πρωτοπαρουσιάστηκε από τη σουηδική εταιρεία, με κάποιες διαφορές, το Hybrid Concept.
Η αρχή λειτουργίας του υβριδικού συστήματος κινητήρων στα εν λόγω αστικά λεωφορεία της Scania αφορά στη χρήση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, που καλείται να προσφέρει ενέργεια σε μια γεννήτρια ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία με τη σειρά της αναλαμβάνει να προμηθεύσει με ισχύ τους ηλεκτροκινητήρες που κινούν το όχημα.
Επιπρόσθετα, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης κάνει χρήση αιθανόλης ως καύσιμο, με αποτέλεσμα να μειώνονται σημαντικά οι εκπομπές ρύπων του (έως και κατά 90% σε σχέση με αντίστοιχους κινητήρες που κινούνται με καύσιμο το πετρέλαιο). Κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης του οχήματος, η ενέργεια που αποθηκεύεται για χρήση σε ειδικούς υπερ- πυκνωτές, επιτρέπει τη μείωση της συνολικής μέσης κατανάλωσης καυσίμου του συστήματος κατά 25% περίπου, σε σχέση με ένα συμβατικό πετρελαιοκινητήρα.
Το εν λόγω υβριδικό σύστημα ηλεκτροκινητήρα - κινητήρα εσωτερικής καύσης, που χρησιμοποιείται στο πρωτότυπο Scania Hybrid Concept, έχει να επιδείξει μια εκτεταμένη χρήση (πιλοτικά) σε κανονικές συνθήκες κίνησης σε αστικά λεωφορεία της Στοκχόλμης. Η Scania έχει χρησιμοποιήσει έξι 3αξονικά OmniLink, με μήκος αμαξώματος 13,7 μέτρων, προκειμένου να διαπιστώσει τη βιωσιμότητα, αποδοτικότητα και αξιοπιστία του εν λόγω υβριδικού συστήματος κινητήρων της.
Σε ό,τι αφορά στο πρωτότυπο αστικό λεωφορείο, που μονοπώλησε το ενδιαφέρον στο περίπτερο της σουηδικής εταιρείας, αξίζει να σημειώσουμε πως στα βασικά του χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων στοιχεία όπως η τοποθέτηση των τροχών στις άκρες του αμαξώματος, γεγονός που διασφαλίζει την εξαιρετική ευελιξία του οχήματος.
Παράλληλα, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι σε θέση να λειτουργήσει τόσο με αιθανόλη όσο και με άλλους τύπους καυσίμων, όπως το φυσικό αέριο. Οι υπεύθυνοι της Scania αναφέρουν πως μπορούν να υποστηριχθούν και κυψέλες υδρογόνου, ενώ σε κάθε περίπτωση, οι δεξαμενές του καυσίμου θα εδράζονται στην οροφή του οχήματος.
|
|
|
Το Scania
Hybrid Concept βασίζεται σε ένα σύστημα κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα, προκειμένου να επιφέρει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 25% και μειωμένες εκπομπές CO2 έως και κατά 90%.
|
|
Η αξιοπιστία και αποδοτικότητα του υβριδικού συστήματος κινητήρων της Scania έχει δοκιμαστεί επί σειρά ετών με αστικά 3αξονικά OmniLink στα πιο απαιτητικά δρομολόγια της Στοκχόλμης.
|
|
 |