ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Αφιέρωμα

Επαγγελματίας Live
STOP… στην κατανάλωση, στο θόρυβο, στη μόλυνση
Mercedes-Benz
Διαβάστηκε από 10870 αναγνώστες
Η Mercedes-Benz επεφύλαξε για τους επισκέπτες στο περίπτερό της κατά τη διάρκεια της έκθεσης "Mobility & City" την πρώτη παγκόσμια παρουσίαση του Citaro FuelCELL - Hybrid, ενός αστικού λεωφορείου με χαμηλό σασί, που αναμένεται να παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό οχημάτων μέσα στο 2010, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί από τις αστικές μεταφορές της πόλης του Αμβούργου. Το εν λόγω λεωφορείο βασίζεται σε ένα σύστημα κυψελών καυσίμου (Fuel Cells) με καύσιμο το υδρογόνο για την κίνησή του. Ουσιαστικά το εν λόγω όχημα αποτελεί ένα συγκερασμό των νέων τεχνολογιών από το προγενέστερο Citaro G BlueTec Hybrid (με σύστημα πετρελαιοκινητήρα - ηλεκτροκινητήρα), καθώς επίσης και την πρώτη γενιά του Citaro με σύστημα Fuel Cells. Σε σχέση με την πρώτη γενιά του Citaro FuelCELL, το λεωφορείο που παρουσιάστηκε στο UITP εμφανίζει πολλές και σημαντικές αλλαγές. Οι δεξαμενές με το -υπό πίεση- υδρογόνο εδράζονται -όπως και στο προηγούμενο μοντέλο- στο εμπρόσθιο τμήμα του οχήματος, ωστόσο αυτή είναι η μοναδική ομοιότητα, καθώς τόσο οι δομικές αλλαγές όσο και τα νέα στοιχεία που πλέον φέρει το Citato FuelCELL Hybrid έχουν επιφέρει μειωμένη κατανάλωση υδρογόνου. Για το λόγο αυτό και οι δεξαμενές έχουν μειωθεί από τις 9 στις 7 (συνολική χωρητικότητα 35 κιλών υδρογόνου). Η καρδιά του συστήματος Fuel Cell στο νέο υβριδικό Citaro αφορά σε δύο "συστάδες", που περιλαμβάνουν 396 κυψέλες υδρογόνου έκαστη και εδράζονται στην οροφή του οχήματος. Το σύστημα είναι σε θέση να παράγει ισχύ 120kW για τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, που αναλαμβάνουν την κίνηση του οχήματος και επιτρέπουν την κίνηση του οχήματος για αρκετά χιλιόμετρα, μόνο με την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στις μπαταρίες του συστήματος. Σημειωτέον ότι οι τελευταίες είναι σε θέση να αναπληρώνουν ενέργεια κατά την επιβράδυνση του οχήματος. Αξίζει παράλληλα να σημειώσουμε, πως οι μηχανικοί της Mercedes-Benz έχουν μειώσει τη συχνότητα των προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης του οχήματος. Επιπρόσθετα, η ειδική κεντρική μονάδα διαχείρισης της ενέργειας του συστήματος κυψελών υδρογόνου είναι σημαντικά αναβαθμισμένη και έχει επιφέρει τη μείωση των απαιτήσεων σε καύσιμο κατά 10 - 25%. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, ότι ανάλογα με την τοπογραφία και τον αριθμό των επιβατών, το νέο Citaro FuelCELL Hybrid είναι σε θέση να κινηθεί για 2 - 3 χλμ. μόνο με την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στις μπαταρίες του. Συνολικά, απαιτούνται περίπου 11 - 13 κιλά υδρογόνου για την κάλυψη 100 χλμ., γεγονός που συνιστά σημαντική μείωση σε σχέση με τα 22 κιλά/ 100 χλμ., που απαιτούνταν στην πρώτη γενιά του εν λόγω υβριδικού λεωφορείου. Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο αφορά στη μείωση του συνολικού απόβαρου του οχήματος, καθώς το νέο μοντέλο είναι ελαφρύτερο κατά έναν περίπου τόνο (απόβαρο της τάξης των 13,2 τόνων).
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid
Πέραν του Citaro με το σύστημα κυψελών υδρογόνου, η Mercedes-Benz παρουσίασε στο UITP και το Citaro G BlueTec Hybrid, ένα αστικό λεωφορείο με υβριδικό σύστημα πετρελαιοκινητήρα - ηλεκτροκινητήρα. Το εν λόγω αρθρωτό αστικό λεωφορείο κάνει χρήση τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων τοποθετημένων στο κέντρο και στους πίσω τροχούς του οχήματος, οι οποίοι αποδίδουν ισχύ 80 kW. Ένα ειδικό σύστημα επαναφορτιζόμενων μπαταριών ιόντων λιθίου αναλαμβάνει να εκμεταλλευτεί την ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση του οχήματος και τη μετατροπή της από κινητική σε ηλεκτρική. Ένα μεγάλο πλεονέκτημα της βελτιωμένης λειτουργίας των ηλεκτροκινητήρων και της αυξημένης απόδοσής τους αφορά στη δυνατότητα αντικατάστασης του πετρελαιοκινητήρα που χρησιμοποιείται στις συμβατικές εκδόσεις του Citaro, με ένα μικρότερης χωρητικότητας. Συγκεκριμένα, αντί για το 12λιτρο, 6κύλινδρο σε σειρά OM 457 LA, το Citaro G BlueTec Hybrid εφοδιάζεται με τον OM 924 LA των 4,8 λίτρων, που αποδίδει ισχύ 218 ίππων. Μεταξύ άλλων έχει μειωθεί και το συνολικό απόβαρο του οχήματος, καθώς το βάρος του 12λιτρου κινητήρα ανέρχεται στα 1.000 περίπου κιλά, ενώ του OM 924 LA περιορίζεται στα μόλις 450 κιλά.
Το νέο αστικό Citaro FuelCELL Hybrid βασίζεται εξ ολοκλήρου στη χρήση υδρογόνου ως καύσιμο, χάρη στο σύστημα κυψελών καυσίμου με το οποίο εφοδιάζεται.

Το Citaro G BlueTec Hybrid επιφέρει σημαντική μείωση στη μέση κατανάλωση καυσίμου και ουσιαστικά είναι ένα βήμα πριν από το στάδιο της μαζικής παραγωγής.

Πέρα από τα νέα υβριδικά οχήματα, η Mercedes-Benz παρουσίασε στην UITP και πρωτοποριακά συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας των ΜΜΜ, όπως το «Bus Rapid Transit Solution», που εφαρμόζεται πιλοτικά σε διάφορες μεγαλουπόλεις.

 
 Διεθνές Συνέδριο - Έκθεση για τις Δημόσιες Συγκοινωνίες «UITP- Βιέννη»
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
MAN - Neoplan
Mercedes-Benz
Scania Buses
Solaris Bus & Coach
Temsa
Van Hool
VDL Bus & Coach
Volvo Buses