ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Η χρήση του Lane Guard System αποδείχθηκε πως συμβάλλει στην μείωση των έντονων –και καμιά φορά- επικίνδυνων ελιγμών από τον οδηγό.

Το σύστημα Adaptive Cruise Control που προσφέρει η MAN Truck & Bus είναι, μεταξύ άλλων, σε θέση να μειώσει τη μέση κατανάλωση καυσίμου κατά 2%.

ΜΑΝ: Η τεχνολογία μειώνει την κατανάλωση

3.215 Επισκέψεις στο άρθρο (23/11/2012)

Τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του έργου του οδηγού, όπως αυτά που προσφέρει η MAN Truck & Bus, συμβάλλουν στη μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων.

Αυτό είναι σε γενικές γραμμές το συμπέρασμα των δοκιμών που διεξήγαγε από μια 4ετία, το πρόγραμμα «euroFOT» στο οποίο συμμετείχε η MAN Truck & Bus.

Συγκεκριμένα, οι δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες που διεξήχθησαν με την βοήθεια 57 φορτηγών από 21 μεταφορικές εταιρείες, επιβεβαίωσαν πως, εκτός από την αύξηση της ενεργητικής ασφάλειας, συστήματα όπως τα ACC (Adaptive Cruise Control) είναι σε θέση να μειώσουν τη μέση κατανάλωση ενός οχήματος κατά 2%.

Τα οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν στο -4ετούς διάρκειας- πρόγραμμα euroFOT, ήταν εφοδιασμένα τόσο με το ACC όσο και το LGS (Lane Guard System) που αναλαμβάνει να προειδοποιήσει τον οδηγό όταν το όχημα παρεκκλίνει της πορείας του.

Έπειτα από 7,5 εκ. χλμ. που συνολικά διένυσαν τα οχήματα που συμμετείχαν στο πρόγραμμα (ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2012), κατέστη σαφές πως τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του έργου του οδηγού είναι σε θέση να συμβάλλουν σημαντικά στην μείωση του ενδεχόμενου πρόκλησης ενός τροχαίου ατυχήματος. Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφέρουμε πως η χρήση του ACC είναι σε θέση να μειώσει έως και κατά 35% την ανάγκη για πραγματοποίηση ακραίων ελιγμών από πλευράς οδηγού για την αποφυγή κάποιας «δυσάρεστης» εξέλιξης. Βάσει των στατιστικών στοιχείων, κάθε 600 χλμ. εμφανίζονται περίπου 6 περιπτώσεις όπου απαιτείται η δυναμική επιβράδυνση του φορτηγού για την αποφυγή κάποιου τροχαίου. Με την χρήση του ACC, ο αριθμός των εν λόγω περιστατικών μειώνεται στη μία περίπτωση.

Παράλληλα και η μέση κατανάλωση των φορτηγών κατά την διάρκεια χρήσης του ACC, εμφανίστηκε μειωμένη κατά 2%.

Καταλήγοντας αξίζει να αναφέρουμε πως το πρόγραμμα «euroFOT» (European Test on driver assistance system) ξεκίνησε το Μάιο του 2008 και κατά τη διάρκεια των δοκιμών του συμμετείχαν συνολικά περισσότερα από 1.000 επιβατικά οχήματα και φορτηγά, τα οποία εφοδιάζονταν με τα πιο προηγμένα τεχνολογικά «έξυπνα» συστήματα υποβοήθησης του έργου του οδηγού. Στόχος του προγράμματος ήταν φυσικά, η μελέτη της απόδοσης των εν λόγω συστημάτων κάτω από πραγματικές συνθήκες χρήσης, από μια μεγάλη μερίδα οδηγών.