ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Μια από τις βασικότερες διαφοροποιήσεις είναι η νέα μάσκα που πλέον φέρει το –μεγαλύτερο σε διαστάσεις- λογότυπο της εταιρείας.

Οι πολλαπλοί τύποι καμπίνας των νέων MAN TGS-TGX έχουν να επιδείξουν νέα μάσκα καθώς και σημαντικές αλλαγές στη σχεδίαση του προφυλακτήρα, των αεροδυναμικών βοηθημάτων και πολλών ακόμα στοιχείων, με γνώμονα πάντα τη μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή του οχήματος.

Πολλαπλές τεχνολογικές καινοτομίες έχουν επιστρατευθεί προκειμένου να μειωθεί το βάρος, η μέση κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων, αλλά και να αυξηθεί η απόδοση και η αξιοπιστία των νέων –Euro6- κινητήρων της MAN Truck & Bus.

To ηλεκτρονικό σύστημα EBA αναλαμβάνει να μειώσει σημαντικά το ενδεχόμενο πρόσκρουσης του φορτηγού με κάποιο προπορευόμενο όχημα, ελέγχοντας συνεχώς την απόσταση ασφαλείας από αυτό.

Το LGS ελέγχει διαρκώς τη θέση του οχήματος ως προς τις διαγραμμίσεις του οδοστρώματος και σπεύδει να προειδοποιήσει τον οδηγό όταν ανιχνεύσει κάποιο πρόβλημα.

Παράλληλα, η MAN Truck & Bus έχει εξελίξει μια ευρύτατη γκάμα υπηρεσιών πριν και μετά την πώληση για τους πελάτες της σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Οι νέες εκδόσεις MAN EfficientLine είναι σε θέση να προσφέρουν εξαιρετικά μειωμένο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας.

Οδηγούμε τα νέα ΜΑΝ TGS & TGX στο Μόναχο

4.727 Επισκέψεις στο άρθρο (21/8/2013)

Η γκάμα των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων της MAN Truck & Bus έχει ανανεωθεί πλήρως και πέραν των νέων TGL και TGM, εντελώς αναβαθμισμένοι είναι και τα TGS και TGX.

Στην κατηγορία των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, είτε αυτά προορίζονται για χρήση στον κλάδο των κατασκευών (χωματουργικά, μπετονιέρες κ.ά.) είτε στις μεταφορές (διεθνείς, εθνικές κ.ά.), το ζητούμενο παραμένει ένα. Τα εν λόγω οχήματα επιβάλλεται να διατηρούν ένα όσο το δυνατόν ελάχιστο κόστος χρήσης και συντήρησης ή πιο ολοκληρωμένα, το ελάχιστο δυνατόν κόστος ιδιοκτησίας.

Με αυτό ως δεδομένο αλλά και αφορμή την έναρξη της ισχύος του Κοινοτικού πρωτοκόλλου Euro6 από τις αρχές του 2014, η MAN Truck & Bus προχώρησε στην πλήρη αναβάθμιση της γκάμας των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων της. Πέραν των σημαντικών αλλαγών στην εξωτερική σχεδίαση της καμπίνας αλλά και του εσωτερικού διακόσμου, τα νέα TGS και TGX εμφανίζουν σημαντικές τροποποιήσεις και στα επιμέρους μηχανικά τμήματα τους προκειμένου να προσφέρουν ακόμη πιο αποδοτική και οικονομική υπηρεσία στον ιδιοκτήτη τους. 
Οι νέοι τύποι καμπίνας, οι πολλαπλές εκδόσεις αμαξώματος και μεταξονίου, οι πολυάριθμοι τύποι αξόνων και αναρτήσεων καθώς και μια πληθώρα νέων τεχνολογικών καινοτομιών σε όλους τους τομείς, αποτελούν τα βασικότερα γνωρίσματα τους. Ας τα δούμε πιο αναλυτικά. 

Οι αναβαθμίσεις στην σχεδίαση
Μια από τις βασικότερες διαφοροποιήσεις είναι η νέα μάσκα που πλέον φέρει το –μεγαλύτερο σε διαστάσεις- λογότυπο της εταιρείας. Παράλληλα, οι αεραγωγοί έχουν τροποποιηθεί, τόσο για λόγους αισθητικής, όσο και λόγω θεμάτων που άπτονται της βελτίωσης της παροχής αέρα στο χώρο του κινητήρα, ενώ οι νέες εμπρόσθιες κολόνες της καμπίνας (A-pillars), σε συνδυασμό με την τροποποίηση του σχήματος του προφυλακτήρα αλλά και των αεροδυναμικών βοηθημάτων (συνολικά) της καμπίνας, μειώνουν κατά πολύ την αντίσταση που το όχημα δέχεται από τον αέρα κατά την κίνηση του. 
Επιπλέον, οι αλλαγές έχουν επιφέρει και μείωση των αεροδυναμικών στροβιλισμών του αέρα γεγονός που μειώνει τον παραγόμενο θόρυβο, ενώ έχει βελτιωθεί και η άνεση του οδηγού κατά την είσοδο στην καμπίνα. 
Παράλληλα, στο εσωτερικό της καμπίνας έχουν βελτιωθεί περαιτέρω η ποιότητα των υλικών αλλά και η εργονομία, ενώ οι εξαιρετικοί χώροι και το κορυφαίο επίπεδο άνεσης και ασφάλειας παραμένουν αναλλοίωτα. 
Στα σημαντικότερα νέα στοιχεία του εσωτερικού της καμπίνας των νέων TGS και TGX, αξίζει να αναφέρουμε το νέο σύστημα πολυμέσων MAN Media Truck (ΜΜΤ) που μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, δυνατότητα σύνδεσης με πολλαπλούς τύπους εξωτερικών πηγών δεδομένων (Aux-in, USB, Bluetooth κ.ά.) καθώς και μια οθόνη αφής 5,2 ιντσών στην κεντρική κονσόλα. 

Νέα γκάμα κινητήρων Euro6
Σύμφωνα με τα όσα ορίζει η Euro6 αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων, από 1/1/2014 οι κινητήρες επιβάλλεται –μεταξύ άλλων- να εκπέμπουν μειωμένα οξείδια του αζώτου (ΝΟx) κατά 80% σε σχέση με τους κινητήρες Euro5 καθώς και 66% λιγότερα μικροσωματίδια. Προκειμένου να καταστεί αυτό δυνατόν, η MAN έχει επιλέξει την λύση του συνδυασμού της επανακυκλοφορίας των καυσαερίων στον κινητήρα (τεχνολογικά EGR) πριν αυτά υποβληθούν σε μια προηγμένη χημική επεξεργασία, μέσω της διαδικασίας SCRT (Selective Catalytic Reduction + Continuously Regenerating Trap) που ουσιαστικά περιλαμβάνει την πρόσμειξη διαλύματος AdBlue με τα καυσαέρια και την επεξεργασία του, μέσω ενός ειδικού καταλύτη και ενός φίλτρου μικροσωματιδίων, πριν αυτά απελευθερωθούν στην ατμόσφαιρα. Πέραν όμως όλων των παραπάνω, οι νέοι κινητήρες D2066 και D2676 των 10,5 και 12,4λτ. που αναλαμβάνουν την κίνηση των TGS και TGX, εμφανίζουν βελτιωμένη αξιοπιστία και απόδοση, το συνολικό βάρος τους μετά βίας υπερβαίνει τα 200 κιλά, ενώ και τα διαστήματα μεταξύ των service τους έχουν αυξηθεί έως και στα 120.000 χλμ. Παράλληλα, η κατανάλωση AdBlue έχει μειωθεί κατά 50%, σε σχέση με τους κινητήρες Euro5. Πιο αναλυτικά, η γκάμα των μηχανικών συνόλων τεχνολογίας Euro6 που είναι διαθέσιμα για τα ανανεωμένα TGS και TGX διαμορφώνεται σύμφωνα με τον πίνακα. Καταλήγοντας αξίζει να σημειώσουμε πως, οι επιλογές σε ό,τι αφορά στα κιβώτια ταχυτήτων είναι πολλαπλές, ωστόσο το προηγμένο τεχνολογικά MAN TipMatic είναι και σΆ αυτή την περίπτωση, η κορυφαία πρόταση. 

Νέα –καινοτόμα- ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας
Μια από τις σημαντικότερες νέες προσθήκες στον εξοπλισμό των MAN TGS-TGX (από τον Ιούλιο του 2013) είναι, χωρίς αμφιβολία, το ηλεκτρονικό σύστημα Emergency Brake Assist (EBA). Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από το Νοέμβριο του 2015, τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα επιβάλλεται να εφοδιάζονται με ειδικό σύστημα υποβοήθησης του έργου του οδηγού, σε περιπτώσεις άμεσης και ακραίας επιβράδυνσης του οχήματος του, προκειμένου να αποφευχθούν συγκρούσεις με προπορευόμενα οχήματα. 
Το ΕΒΑ κάνει ακριβώς αυτό, καθώς, χάρη σε ειδικούς αισθητήρες, είναι σε θέση να ανιχνεύσει τις περιπτώσεις όπου η απόσταση ασφαλείας από το όχημα που προηγείται μειώνεται επικίνδυνα και είναι σε θέση να ενεργοποιήσει αυτόματα το σύστημα πέδησης του φορτηγού. 
Παράλληλα, συστήματα όπως το Lane Guard System (LGS), το Adaptive Cruise Control (ACC) αλλά και το ESP, δεν θα μπορούσαν να λείπουν από τον εξοπλισμό των κορυφαίων βαρέων φορτηγών της ΜΑΝ. 

Νέες εκδόσεις MAN EfficientLine 
Ιδιαίτερης σημασίας είναι και οι αναβαθμισμένες εκδόσεις «EfficientLine» που η ΜΑΝ έχει εξελίξει για τους πελάτες της. 
Σε σχέση με τις… συμβατικές εκδόσεις π.χ. του TGX, οι εκδόσεις EfficientLine προσφέρουν σημαντική μείωση του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας του οχήματος, χάρη σε πολλαπλές επεμβάσεις στην αεροδυναμική αλλά και στα μηχανικά μέρη τους. Παράλληλα με τη χρήση συστημάτων όπως το MAN Telematics που προσφέρει κορυφαίες υπηρεσίες διαχείρισης στόλου οχημάτων, ένα MAN TGX EfficientLine είναι σε θέση να προσφέρει εξοικονόμηση έως και 4.500 λτ. καυσίμου σε ετήσια βάση στον ιδιοκτήτη του.