Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Ο τεχνικός διευθυντής της Camcon κος Roger Stone ισχυρίζεται πως το σύστημα IVA μπορεί να επιφέρει μείωση των επιπέδων κατανάλωσης καυσίμων και εκπομπών CO2 κατά 15%.

Προς το παρόν το σύστημα by-wire βαλβίδων βρίσκεται στο στάδιο της εξέλιξης, όμως αναμένεται να περάσει στην παραγωγή πριν το τέλος της δεκαετίας.

Ευφυείς βαλβίδες

2.238 Επισκέψεις στο άρθρο (22/1/2014)

Ένα διαφορετικό ηλεκτρομηχανικό σύστημα βαλβίδων “Valve-by-wire” δίνει νέα ώθηση στις τεχνολογίες καύσης, καταργώντας ουσιαστικά τον παραδοσιακό εκκεντροφόρο. Το όνομα αυτού είναι IVA (Intelligent Valve Actuation) και αναμένεται να αλλάξει ριζικά τη μορφή και τη λειτουργία των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Hλειτουργία των βαλβίδων είναι ένα από τα λίγα εναπομείναντα μεγάλα εμπόδια για την βελτιστοποίηση των μηχανών εσωτερικής καύσης. Περισσότερο το υψηλό κόστος και λιγότερο η αξιοπιστία, αποτρέπουν τις εταιρίες από το να χρησιμοποιήσουν κάτι πιο εξεζητημένο από τον κλασικό μηχανικό έλεγχο των βαλβίδων. Η εξάλειψη αυτών των περιορισμών είναι ο στόχος μιας νέας τεχνολογίας που ονομάζεται “Ευφυής ενεργοποίηση των βαλβίδων (Intelligent Valve Actuation - ΙVA)”, που αναπτύχθηκε στην Αγγλία από την Camcon Automotive και καταργεί τον εκκεντροφόρο.

Πώς λειτουργούν οι έξυπνες βαλβίδες
H βάση του συστήματος ΙVA περιλαμβάνει μία τεχνολογία ελέγχου που καταργεί την μηχανική σύνδεση μεταξύ της λειτουργίας της βαλβίδας και της περιστροφής της από τον εκκεντροφόρο άξονα, με αποτέλεσμα και την κατάργησή του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, κατά τη διαδικασία λειτουργίας των βαλβίδων να βελτιστοποιηθούν το άνοιγμα, ο χρονισμός και η περίοδος ανοίγματος - κλεισίματος για κάθε συνδυασμό ταχύτητας και φορτίου του κινητήρα. Περιττό, ίσως, να τονίσουμε πως η όλη διαδικασία πραγματοποιείται πλήρως ηλεκτρονικά.

Νέο αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
Στην εταιρία Camcon Automotive ισχυρίζονται πως το μέλλον των κινητήρων βασίζεται στις by-wire βαλβίδες για βέλτιστη απόδοση. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας κος Danny Chapchal μας αποκαλύπτει πως “βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία με μεγάλο κατασκευαστή αυτοκινήτων, ενώ συζητάμε και με αρκετούς ακόμα”. Συνεχίζοντας, τονίζει ο κος Chapchal “μέχρι στιγμής το σύστημά μας έχει αποδειχθεί ακριβές και αν υπάρξει ζήτηση θα είμαστε σε θέση να περάσουμε σε μαζική παραγωγή ώστε να συνδράμουμε στην επίτευξη των απαιτητικών ορίων κατανάλωσης και εκπομπών που έχουν προγραμματιστεί για το 2020”. Κλείνοντας, αναφέρουμε πως μέχρι τώρα, το πιο εξελιγμένο συναφές σύστημα που υπάρχει στην παραγωγή είναι το MultiAir της Fiat, το οποίο καταργεί τον εκκεντροφόρο εισαγωγής.

Ποιος είναι ο στόχος της νέας τεχνολογίας
Σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της εταιρείας κο Roger Stone “Το σύστημα IVA θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο επιτρέποντας στην OEM αγορά (σημ.: Original Εquipment Μanufacturer – κατασκευαστής γνήσιων ανταλλακτικών) να ανταποκριθεί το 2020 στα πρότυπα της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων”.