Αμφότερα τα κορυφαία σε πωλήσεις vanette προσφέρουν εκδόσεις, με τιμή κοντά στα 13.000 ευρώ. Ωστόσο παρουσιάζουν αρκετές διαφορές στα τεχνικά χαρακτηριστικά και στις διαστάσεις. Ποια είναι τελικά η καλύτερη επιλογή;
Μια πολύ γρήγορη ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο Vanette καθώς και στις διαστάσεις του αμαξώματός τους, αποκαλύπτει πως, το Ford Transit εφοδιάζεται με ένα σαφέστατα πιο ισχυρό κινητήρα, ενώ το ιταλικό μοντέλο προτάσσει το σημαντικά πιο μεγάλο χώρο φόρτωσης και το αυξημένο ωφέλιμο φορτίο που μπορεί να μεταφέρει. Ωστόσο, οι διαφορές αλλά και οι ομοιότητες των δύο μοντέλων δεν τελειώνουν εκεί…
Τα κυβικά δεν κρύβονται
Το Fiat Doblo Cargo θα επιλεγόταν με το σκεπτικό, ότι μπορεί ο 1.400άρης κινητήρας να έχει μικρή ιπποδύναμη, αλλά συνεπικουρείται από τη καλή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων, ενώ και η μέση κατανάλωση καυσίμου του είναι περιορισμένη. Ωστόσο, με πλήρες φορτίο υπάρχουν προβλήματα και το επίπεδο του παραγόμενου θορύβου είναι αυξημένο.
Η επιλογή του Ford Transit Connect βασίζεται στο ότι, ο 1.800άρης κινητήρας είναι ισχυρός και με μεγάλα αποθέματα ροπής, με αποτέλεσμα να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις. Επιπλέον, η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων ευνοεί την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, με περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου.
Προπάντων οι χώροι και η άνεση
Κομψός αλλά συνάμα λιτός μπορεί να χαρακτηριστεί ο εσωτερικός διάκοσμος του Ford Transit Connect, με κύριο γνώρισμά του την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Παράλληλα το ντουλαπάκι του Ford Transit Connect είναι μεγαλύτερο, ωστόσο το ιταλικό μοντέλο διαθέτει περισσότερες εσοχές στο ταμπλό. Επιπλέον, στο Fiat η «ενδιαφέρουσα» σχεδίαση και η πληθώρα αποθηκευτικών χώρων χαρακτηρίζουν το εσωτερικό του.
Υπεροχή του Doblo Cargo σε χώρο φόρτωσης
Με συνολικό όγκο 4,0 κ.μ. και μήκος 2.060 χλστ., ο χώρος φόρτωσης του Fiat Doblo Cargo υπερέχει σημαντικά. Πρόσθετα, οι θόλοι των τροχών είναι χαμηλότεροι σε ύψος, ενώ καλύτερη είναι η επένδυση από πλαστικό, που καλύπτει το δάπεδο του χώρου φόρτωσης. Ο αποθηκευτικός χώρος του Transit Connect υπολείπεται σε όγκο έναντι του ιταλικού μοντέλου ο χώρος, ωστόσο έχει μεγαλύτερο ωφέλιμο πλάτος και ο κρίκος στήριξης του φορτίου είναι μικρότερων διαστάσεων.
¶νετα και τα δύο, υπερέχει το Ford σε οδηγική αίσθηση
Το Transit Connect είναι πιο «σφικτό» και, κατά την κίνηση ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες, εμφανίζεται πιο σταθερό. Φυσικά και ο παράγοντας «κινητήρας» παίζει καθοριστικό ρόλο στη συγκεκριμένη περίπτωση, με το Doblo Cargo να υστερεί αισθητά. Παράλληλα, το ABS περιλαμβάνεται στον προαιρετικό εξοπλισμό και των δύο μονομάχων, ωστόσο τα φρένα είναι ισχυρά και με προοδευτική αίσθηση, αν και όσο «βαραίνει» το φορτίο, το Ford Transit Connect παρέχει μια πιο στιβαρή αίσθηση.
Συμπέρασμα
Η ποιότητα κατασκευής, η ισχύς του κινητήρα και η πολύ καλή οδική συμπεριφορά -ακόμα και με πλήρες φορτίο- θέτουν το Transit Connect ένα σκαλί πιο ψηλά από τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, με δεδομένη την ιδιαίτερα ελκυστική τιμή αγοράς του Doblo Cargo του και τον τεράστιο -για τα δεδομένα της κατηγορίας- χώρο φόρτωσης, είναι σε θέση να καλύψει απόλυτα τις ανάγκες ενός επαγγελματία.