Συγκρίνουμε το Berlingo και το Doblo Cargo με τους κινητήρες βενζίνης των 1,4 λτ. με την παραπλήσια ισχύ στις βασικές τους εκδόσεις. Ποιο μοντέλο από τα δύο αποτελεί την καλύτερη πρόταση;
To Doblo και το Belringo αποτελούν δύο «παραδοσιακούς» ανταγωνιστές στην κατηγορία των vanette, με το μοντέλο της Fiat να είναι πιο δημοφιλές. Εξωτερικά, η σχεδίαση του Doblo είναι πιο σύγχρονη μετά και την ανανέωση, χωρίς να σημαίνει ότι το Berlingo είναι συντηρητικό αισθητικά.
Προβάδισμα σε πρακτικότητα και εικόνα το Doblo
To ιταλικό αυτοκίνητο είναι πιο μοντέρνο σχεδιαστικά, ενώ διακρίνεται και για την περισσότερη πρακτικότητα που προσφέρουν οι πολλές θήκες και οι αποθηκευτικοί χώροι. Παράλληλα, ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας των ταχυτήτων στη βάση της κεντρικής κονσόλας είναι πιο εύχρηστος. Τα σκληρά πλαστικά που συναντώνται και στα δύο μοντέλα ικανοποιούν σε ποιότητα, αν και δε λείπουν ορισμένες ατέλειες στο φινίρισμα.
Μεγαλύτερος χώρος φόρτωσης στο Doblo
Ο αποθηκευτικός χώρος του Doblo (δεξιά φωτό) υπερέχει σε ύψος και σε όγκο κατά 0,2 κ.μ., ενώ έχει πιο κάθετα πλαϊνά τοιχώματα. Ωστόσο, στο Berlingo οι θόλοι των τροχών «πιάνουν» λιγότερο χώρο.
Σταθερά με πιο άνετη ανάρτηση το Berlingo
Κατά την κίνηση στην πόλη, τα δύο «οικονομικά» vanette παρουσιάζουν καλή ευελιξία και είναι άνετα στην οδήγηση, με την ανάρτηση του Berlingo να απορροφάει με καλύτερο τρόπο τις ανωμαλίες των δρόμων. Το τιμόνι προσφέρει και στα δύο μοντέλα θετική αίσθηση, ενώ αυτό του Fiat είναι πιο ελαφρύ στους επιτόπιους ελιγμούς. Τα φρένα έχουν καλή αποτελεσματικότητα, ωστόσο «πιάνουν» σχετικά απότομα, κάτι που χρειάζεται προσοχή στους γλιστερούς δρόμους, καθώς οι τροχοί μπορούν να μπλοκάρουν.
Παραπλήσια ισχύς
Τα μηχανικά σύνολα των 1,4 λτ. έχουν σχεδόν ίδια απόδοση (75 ίππους το Berlingo και 77 ίππους το Doblo), ενώ και το καθαρό βάρος των αμαξωμάτων τους είναι διαφέρει μόλις κατά 25 κιλά. Οι ρυθμοί επιταχύνσεων είναι μέτριοι, σε κάθε περίπτωση, κάτι που γίνεται αισθητό, όταν κινούνται στον ανοιχτό δρόμο με φορτίο. Ωστόσο, στις αστικές μετακινήσεις, η ελαστικότητα που παρουσιάζουν τα εν λόγω μηχανικά σύνολα είναι καλή, όπως και το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές.
Ποιο με συμφέρει;
@body: To Berlingo κοστίζει 110 ευρώ λιγότερα από το Doblo (στις βασικές εκδόσεις), διαφορά την οποία καλύπτει το Fiat, το οποίο περιλαμβάνει επιπλέον αερόσακο οδηγού και ηλεκτρικά παράθυρα, έναντι του δεξιού ηλεκτρικού καθρέφτη στο Citroen. Στην περίπτωση αγοράς μέσω χρηματοδότησης, η Fiat προσφέρει άτοκα προγράμματα, αλλά και έντοκα με χαμηλότερο επιτόκιο, ενώ η Citroen δίνει τη δυνατότητα της πρώτης δόσης μετά από ένα χρόνο άτοκα.
Συμπέρασμα
Το Doblo αποτελεί συνολικά πιο ολοκληρωμένη πρόταση για τον επαγγελματία, καθώς υπερέχει έναντι του Berlingo σε όγκο χώρου φόρτωσης, σε ωφέλιμο φορτίο, έχει πιο ελκυστικούς τρόπους απόκτησης, ενώ η εικόνα του είναι πιο σύγχρονη. Από την άλλη πλευρά, το Berlingo αντιπαραθέτει πιο «επιβατικό» χαρακτήρα στην ανάρτηση, ενώ η μικρή διαφορά στην τιμή δεν είναι σε θέση να γείρει την «πλάστιγγα» υπέρ του.