ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Hymer C 662 CL VS McLouis Lagan 210

4.509 Επισκέψεις στο άρθρο (26/1/2007)

Τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα των εταιρειών Hymer και McLouis αποτελούν από τις νεότερες προτάσεις της αγοράς, ενώ παράλληλα «δανείζονται» πολλά κοινά στοιχεία από νέα επαγγελματικά αυτοκίνητα.

Hymer C 662 CL Το άρτι αφιχθέν μοντέλο της Hymer, το C 662 CL, παρουσιάζεται αισθητά αναβαθμισμένο σε πολλούς τομείς συγκριτικά με τα παλαιότερα μοντέλα της σειράς. Ξεκινώντας από το αμάξωμα, το εμπρός μέρος προέρχεται από το νέο Transit, με εξαίρεση τη μάσκα, η οποία έχει αντικατασταθεί από τη Hymer. Οι διαστάσεις της καμπίνας είναι αυξημένες τόσο σε ύψος όσο και σε πλάτος προς όφελος των χώρων, ενώ υπάρχουν πολλά παράθυρα στα πλαϊνά και πάνω, όχι όμως και πίσω, στη μεγάλη, σχεδόν κάθετη ενιαία επιφάνεια. Παράλληλα, η διχρωμία λευκού – μπλε στο αμάξωμα είναι ευχάριστη οπτικά, όπως και το ανοιχτό γκρι στα πλαϊνά προστατευτικά του αμαξώματος.

Επιπλέον, έχει βελτιωθεί η ενεργητική και παθητική ασφάλεια, χάρη στο νέο δάπεδο και στον εξοπλισμό, όπου περιλαμβάνονται στάνταρ το ABS, το σύστημα περιορισμού της ολίσθησης των κινητήριων τροχών και οι μετωπικοί αερόσακοι.

Στο εσωτερικό, χάρη στη μεγαλύτερη προσοχή που έχει δοθεί στη συναρμολόγηση των επιμέρους τμημάτων του θαλάμου των επιβατών, έχουν μειωθεί κατά πολύ οι τριγμοί, όταν κινείται το αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα, με την αύξηση των διαστάσεων, υπήρξε ανάλογο όφελος στους διαθέσιμους χώρους, ειδικά όσον αφορά στο διπλό αναδιπλούμενο κρεβάτι πάνω από το εμπρός τμήμα της καμπίνας. Νέος είναι και ο χώρος του οδηγού και του συνεπιβάτη (ο οποίος προέρχεται από το νέο Transit), ενώ ξεχωρίζει για τη βελτιωμένη ποιότητα και εργονομία, καθώς και για τους αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους.

Το μοντέλο C 662 CL χρησιμοποιεί πολλά μέρη από το νέο Ford Transit, όπως είναι ο κινητήρας των 2,2 λτ. ισχύος 130 ίππων, το πλαίσιο τύπου σκάλας, οι αναρτήσεις, τα φρένα και πολλά ακόμα συστήματα, τα οποία χαρακτηρίζονται για την αξιοπιστία και την ασφάλεια που προσφέρουν. Στη σύντομη επαφή που είχαμε με το τροχόσπιτο της γερμανικής φίρμας στο δρόμο, τα στοιχεία που μας άφησαν θετικές εντυπώσεις είναι η άνεση από την ανάρτηση, η αίσθηση του τιμονιού και το θετικό τράβηγμα του κινητήρα από τις χαμηλές στροφές.

Εξοπλισμός ABS + Traction Control, αερόσακος οδηγού – συνοδηγού, cruise control, κλιματισμός καμπίνας, αερόθερμο καμπίνας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, ηλεκτρικά αναδιπλούμενη σκάλα εισόδου/εξόδου, επένδυση ξύλου στο ταμπλό, πανοραμική οροφή 80x50 εκ., σήτες στα παράθυρα και κουρτινάκια, υποδοχή τηλεόρασης, προεγκατάσταση ηχοσυστήματος, δεξαμενές νερού 70 λτ. και 80 λτ. (ακάθαρτου) και τουαλέτα (νιπτήρας, λεκάνη και ντους).

McLouis Lagan 210 Η νέα γενιά του Lagan βασίζεται πλέον στο αμάξωμα και στα μηχανικά μέρη του -άρτι αφιχθέντος- Fiat Ducato, ωστόσο οι διαφορές του με το μοντέλο που αντικαθιστά, δε σταματούν εκεί. Πέραν των αναμφίβολα βελτιωμένων κινητήρων του νέου Ducato και της σαφέστατα καλύτερης οδικής συμπεριφοράς του, οι υπεύθυνοι της McLouis έσπευσαν να αναβαθμίσουν αρκετά στοιχεία στη σχεδίαση αλλά και στον εξοπλισμό του Lagan. Τόσο τα οπίσθια φωτιστικά σώματα, όσο και η γενικότερη σχεδίαση του αμαξώματος είναι νέα, ενώ στο εσωτερικό έχει βελτιωθεί σημαντικά η ποιότητα των επενδύσεων στα τοιχώματα και στα καθίσματα.

Η προσεγμένη χωροταξική διαρρύθμιση του Lagan 210 διασφαλίζει επαρκείς χώρους για την τοποθέτηση ενός καθιστικού, μιας ντουλάπας μεγάλων διαστάσεων, μιας τραπεζαρίας κ.ά., χωρίς να αναφερθούμε στην τουαλέτα (με ντουζιέρα) και στο χώρο της κουζίνας, που συγκαταλέγονται στα «εκ των ων ουκ άνευ». Τα μεγάλα παράθυρα σε όλες τις πλευρές του οχήματος καλύπτουν απόλυτα τις ανάγκες εξαερισμού και φωτισμού του χώρου, ενώ οι πολυάριθμοι αποθηκευτικοί χώροι θα καλύψουν απόλυτα την ασφαλή μεταφορά των αποσκευών. Οι διαστάσεις της δεξαμενής πόσιμου νερού και των λοιπών παροχών (υγραερίου, καυσίμου) εγγυώνται τη μεγάλη αυτονομία του αυτοκινούμενου.

Η μετατροπή του καθιστικού και της τραπεζαρίας σε ένα μονό και ένα διπλό κρεβάτι γίνεται εύκολα και γρήγορα, ενώ ο βελτιωμένος κρυφός –ή μη- φωτισμός του εσωτερικού συμβάλει στη δημιουργία μιας πολύ όμορφης ατμόσφαιρας.

Τα μηχανικά μέρη και τους κινητήρες (ισχύος 100 και 130 ίππων) χρησιμοποιούν και οι πέντε εκδόσεις της Σειράς McLouis Lagan. Η έκδοση Lagan 210 που παρουσιάζουμε, διαθέτει μεταξόνιο 3.000 χλστ. και είναι η μικρότερη σε ό,τι αφορά στο συνολικό μήκος του αμαξώματος (5.770 χλστ.).

Κατά τη σύντομη «γνωριμία» μας με το συγκεκριμένο αυτοκινούμενο τροχόσπιτο, μας κέρδισε το μεγάλο «κόψιμο» του τιμονιού, που σαφώς και ευνοεί τους ελιγμούς του οχήματος, ενώ ο κινητήρας Multijet 100 διαθέτει το απαιτούμενο «νεύρο» για να κινήσει σε γρήγορους ρυθμούς το τροχόσπιτο, ακόμα και στο όριο του μεικτού βάρους του. Τα φρένα είναι ισχυρά (δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς), ενώ εντύπωση προκαλεί η -σχεδόν πλήρης- απουσία τριγμών και λοιπών θορύβων από το χώρο της υπερκατασκευής. Η ηχομόνωση από τους εξωτερικούς θορύβους είναι επίσης πολύ καλή και, χάρη στους μεγάλους καθρέφτες, το οπτικό πεδίο του οδηγού εμφανίζει ελάχιστα «νεκρά σημεία».

Εξοπλισμός ABS, αερόσακος οδηγού, ζώνες ασφαλείας τριών σημείων σε όλες τις θέσεις, ρυθμιζόμενο τιμόνι οδηγού και κάθισμα οδηγού, cruise-control, ηλεκτρικά παράθυρα, κουρτίνες σε όλα τα παράθυρα, ψυγείο 100 λίτρων με καταψύκτη, κουζίνα υγραερίου δύο εστιών, απορροφητήρας, χημική τουαλέτα, 2 διπλά και 1 μονό κρεβάτι, μπόιλερ νερού 10 λίτρων, ηλιοροφή με αντικωνωπική σήτα και σκίαστρο, δεξαμενή πόσιμου νερού 110 λίτρων, δεξαμενή λυμάτων 100 λίτρων.