Συγκρίνουμε τις βασικές εκδόσεις δύο pick up μοντέλων, του Fiat Strada και του Toyota Hilux, τα οποία αν και παρουσιάζουν αρκετές διαφορές, προσφέρονται ως οικονομικές επιλογές.
Η Fiat και η Toyota (περισσότερο) έχουν μακρόχρονη παρουσία στην κατηγορία των ελαφρών ημιφορτηγών ή pick up, όπως είναι ευρέως γνωστά. Η ιταλική φίρμα «ειδικεύεται» σε πιο μικρά σε διαστάσεις μοντέλα, ενώ η ιαπωνική εταιρεία με την πιο ευρεία γκάμα –των μεγαλύτερων σε διαστάσεις- αμαξωμάτων και τις εκδόσεις 4x4 τοποθετείται ένα «σκαλί» πιο πάνω, όπου ανήκουν και οι υπόλοιποι εκπρόσωποι της κατηγορίας (Nissan Navara, Mitsubishi L200, Ford Ranger κ.α.).
Πιο σύγχρονο με καλύτερη ποιότητα το Hilux
Το Strada, μετά την πρόσφατη ανανέωση, απέκτησε νέο εσωτερικό, με πιο σύγχρονη σχεδίαση και καλύτερη εργονομία, αποπνέοντας παράλληλα περισσότερη στιβαρότητα. Το ταμπλό του Hilux έχει πιο «εμπνευσμένη» σχεδίαση, ενώ δε λείπουν ορισμένα σπορτίφ στοιχεία, όπως οι επενδύσεις στο χρώμα του αλουμινίου και οι τεμνόμενοι κύκλοι στον πίνακα οργάνων. Επιπλέον, η ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης είναι προσεγμένη, γεγονός που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα της ιαπωνικής φίρμας. Όσον αφορά στην εργονομία, σε αμφότερα τα pick up τα «βασικά» χειριστήρια είναι τοποθετημένα σε ορατά σημεία κοντά από τον οδηγό.
Ανάλογος με το αμάξωμα ο χώρος φόρτωσης
@lez: Η καρότσα του Hilux είναι μεγαλύτερη σε μήκος και πλάτος, λόγω των αυξημένων διαστάσεων του αμαξώματός του. Ωστόσο, με μια απλή μέτρηση παρατηρούμε, ότι το Fiat έχει καλύτερη αναλογία μήκους αμαξώματος/χώρου φόρτωσης.
Ασφαλή στο δρόμο με αρκετά καλά επίπεδα ανέσεων
Εκείνος που θα βρεθεί στο τιμόνι των δύο pick up, θα μείνει ευχαριστημένος τόσο από την οδική τους συμπεριφορά, όσο και από την προσφερόμενη άνεση, με το Fiat να υπερτερεί σε ευελιξία, λόγω του μικρότερου αμαξώματός του. Ο πίσω άκαμπτος άξονας με τα φύλλα σούστας, ο οποίος συναντάται και στα δύο μοντέλα, δεν παρουσιάζει «ενοχλητικές» αναπηδήσεις όταν δεν υπάρχει φορτίο, αλλά ούτε αντιδράει άτσαλα σε μια διαδρομή με στροφές. Το σύστημα διεύθυνσης του Strada είναι πιο άμεσο στις εντολές του οδηγού, ωστόσο τα φρένα του «πιάνουν» πιο απότομα σε μια βίαιη επιβράδυνση.
Επιδόσεις... Strada
@body: Η μεγάλη διαφορά στη χωρητικότητα μεταξύ των δύο μηχανικών συνόλων (1,3 λτ. το Strada και 2,5 λτ. το Hilux) δε σημαίνει αντίστοιχα ανάλογη διαφορά και σε ισχύ. Μάλιστα, η ροπή είναι ίδια και στα δύο μοντέλα, με τη διαφορά ότι στο Toyota αποδίδεται 350 σ.α.λ. χαμηλότερα. Το ιταλικό vanette, επωφελούμενο από το χαμηλότερο βάρος του, εμφανίζεται αρκετά πιο σβέλτο και με καλύτερη αναλογία κιλών/ίππο.
Ποιο με συμφέρει;
Η διαφορά στην τιμή ανάμεσα στα δύο ελαφρά ημιφορτηγά φτάνει στα 2.550 ευρώ, με το Hilux να διαθέτει επιπλέον αερόσακο οδηγού έναντι ορισμένων ηλεκτρικών ευκολιών στο Strada. To ποσόν αυτό μπορεί να θεωρηθεί λογικό, καθώς το ιαπωνικό μοντέλο είναι μια κατηγορία πάνω σε διαστάσεις. Όσον αφορά στους τρόπους απόκτησης, τα προγράμματα της Fiat είναι περισσότερα, αν και η Toyota έχει αγορά χωρίς προκαταβολή.
Συμπέρασμα
Η τελική επιλογή -εκτός από τη διαφορά στην τιμή- έχει να κάνει κατά βάση με τη χρήση για την οποία προορίζει ο επαγγελματίας το pick up. Αυτός που μεταφέρει μεγαλύτερα σε όγκο και σε βάρος φορτία, θα επιλέξει το Hilux, ενώ ο λιγότερο «απαιτητικός» θα στραφεί στο Strada, το οποίο μάλιστα συνδυάζει την ευελιξία με τη σύγχρονη εικόνα και το δυνατό και οικονομικό κινητήρα. Ωστόσο, σε περίπτωση που αναζητηθεί έκδοση 4x4 ή με διπλή καμπίνα, το Fiat μένει εκτός συναγωνισμού.