Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Με νέα ρύθμιση του, το υπουργείο Εργασίας επιχειρεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που παρατηρούνται στις εργασιακές σχέσεις στον κλάδο των ΚΤΕΛ.

Αλλαγές στα εργασιακά των ΚΤΕΛ

2.709 Επισκέψεις στο άρθρο (12/12/2017)

Με σχετική τροπολογία, το υπουργείο Εργασίας καταργεί μεταξύ άλλων την εξαίρεση των ΚΤΕΛ από διάφορες υποχρεώσεις που σχετίζονται με τα δικαιώματα των εργαζομένων σε αυτόν τον κλάδο.

Πιο συγκεκριμένα, η νέα τροπολογία του υπουργείου Εργασίας υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες ΚΤΕΛ και τουριστικών λεωφορείων στην πλήρη ηλεκτρονική καταγραφή όλων των υπερωριών του προσωπικού αλλά και των εβδομαδιαίων αναπαύρσεων του προσωπικού κίνησης καθώς και των ημερήσιων στοιχείων προσωπικού και δρομολογίων για κάθε λεωφορείο.
Η εν λόγω πρωτοβουλία του υπουργείου ήταν συνέπεια αλλεπάλληλων καταγγελιών από εργαζομένους στα ΚΤΕΛ αναφορικά με τις συνθήκες εργασίας του και πλέον, αρμόδιος για τη δήλωση των στοιχείων είναι ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ ή άλλος εντεταλμένος υπάλληλος, ενώ οι λεπτομέρειες που απαιτούνται θα καθοριστούν με νέα υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί σύντομα.
Στην αιτιολογική έκθεση της εν λόγω τροπολογίας του υπουργείου Εργασίας μάλιστα, αναφέρεται χαρακτηριστικά πως: «… Η εξαίρεση του κλάδου οδηγών ΚΤΕΛ και τουριστικών λεωφορείων από την υποχρέωση ανάρτησης πίνακα εβδομαδιαίων αναπαύσεων του προσωπικού κίνησης, των ημερήσιων στοιχείων προσωπικού και δρομολογίων ή υπερωριών, σε ηλεκτρονική μορφή στο πληροφοριακό σύστημα του ΣΕΠΕ, έχει συμβάλλει στην έκρηξη του φαινομένου αυθαιρεσιών της εργατικής νομοθεσίας στον εν λόγω κλάδο, καθώς τα ελεγκτικά όργανα δεν είναι σε θέση να επιτελέσουν αποτελεσματικά το έργο τους».
Σε σχετικές του δηλώσεις, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Σωματείων Μεταφορών Ελλάδος που εκπροσωπεί περίπου 15.000 εργαζομένους στον κλάδο, κ. Θεμ. Αμπλάς, υποδέχθηκε με ικανοποίηση την νέα ρύθμιση ενώ σχετικές του δηλώσεις ανέφερε πως: «Στα ΚΤΕΛ, η καταστρατήγηση της εργατικής νομοθεσίας είναι μόνιμη κατάσταση. Σπανίως εφαρμόζεται η ανάπαυση μετά τη βάρδια ενώ πολλές φορές καταργούνται τα διαλλείματα με αποτέλεσμα, να υπάρχουν συχνά άνθρωποι στο τιμόνι για δύο συνεχόμενες βάρδιες, δηλαδή για 16 ώρες. Μάλιστα, τις περισσότερες φορές αυτοί οι ίδιοι είναι οι ιδιοκτήτες των λεωφορείων και εκτός από τις ατομικές συμβάσεις των 586 ευρώ, σπανίως αμείβονται οι υπερωρίες ή δίνονται κανονικά τα ρεπό».