ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Οι νεότεροι οδηγοί είναι σημαντικά πιο ικανοποιημένοι από την εργασία τους σε σχέση με αυτούς ηλικίας άνω των 45 ετών.

    Πόσο «οξύ» είναι το πρόβλημα της έλλειψης οδηγών;

    8.403 Επισκέψεις στο άρθρο (15/4/2019)

    Με βάση τα στοιχεία της έρευνας της IRU, στην παρούσα φάση παρατηρείται έλλειμμα της τάξης του 21% σε ότι αφορά στους οδηγούς φορτηγών οχημάτων, δηλαδή το 1/5 των διαθέσιμων θέσεων δεν καλύπτεται. Αντίστοιχα στον κλάδο των οδικών επιβατικών μεταφορών (λεωφορεία όλων των τύπων) η έλλειψη οδηγών αφορά στο 19% των θέσεων. Νέα δεδομένα όπως π.χ. η αυτόνομη κίνηση των μελλοντικών οχημάτων, θα μειώσει το πρόβλημα ωστόσο, είναι δεδομένο πως δεν θα μπορέσει να ισοσκελίσει την έλλειψη επαγγελματιών οδηγών που παρατηρείται. Χαρακτηριστικά της κατάστασης είναι τα προβλήματα που εντοπίζονται σε ορισμένες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές: l Η μέση ηλικία των επαγγελματιών οδηγών στη Γερμανία είναι 47 έτη και υπολογίζεται πως το 40% των οδηγών φορτηγών και το 55% των φορτηγών λεωφορείων θα συνταξιοδοτηθεί μέχρι το 2027, δημιουργώντας ένα «κενό» 185.000 οδηγών. l Κατά τον Δεκέμβριο του 2018, το 19% των θέσεων εργασίας για οδηγούς λεωφορείων στο Βέλγιο ήταν κενές με τους υπευθύνους των εταιρειών να υπολογίζουν πως θα χρειαστεί να προσλάβουν 28% περισσότερους οδηγούς σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα, γεγονός που μεταφράζεται σε έλλειψη της τάξης του 50%. l Στην αγορά της Ηνωμένου Βασίλειου, οι ακάλυπτες θέσεις εργασίας για επαγγελματίες οδηγούς αυξάνονται με ρυθμό της τάξης των 50 οδηγών / ημέρα! l Κατά το 2018, οι μεταφορικές εταιρείες στη Ρουμανία ήταν αντιμέτωπες με ένα 37% στις κενές θέσεις οδηγών φορτηγών. Σε ότι αφορά στο 2019, υπολογίζουν πως θα χρειαστούν 32% επιπλέον οδηγούς, αυξάνοντας το ποσοστό της έλλειψης στο 70%. l Στην αγορά της Νορβηγίας, υπολογίζεται πως θα η ανάγκη για επαγγελματίες οδηγούς θα αυξηθεί κατά 12% μέσα στο 2019. Σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες ελλείψεις (22% κενές θέσεις), το ποσοστό θα αυξηθεί στο 35%.