Ξεκινά η παραγωγή του στο εργοστάσιο της Νυρεμβέργης, παράλληλα με τους ηλεκτροκινητήρες της εταιρείας.
Έξι επίπεδα ισχύος, από 380 – 560 άλογα, αλλά και εξοικονόμηση στην κατανάλωση κατά 5%.
Πρόκειται για μια επένδυση 250 εκατομμυρίων ευρώ, που αντιστοιχεί στην παραγωγή 5.000 κινητήρων ετησίως.
Προορίζεται για τα μοντέλα TGX & TGS.
Ξεκινά η παραγωγή του στο εργοστάσιο της Νυρεμβέργης, παράλληλα με τους ηλεκτροκινητήρες της εταιρείας
Η παραγωγή του… τελευταίου των Μοϊκανών στους πετρελαιοκινητήρες της MAN Truck & Bus, κοινώς του πολυαναμενόμενου D30, ξεκινά την παραγωγή του στις εγκαταστάσεις της τελευταίας στη Νυρεμβέργη, αναλαμβάνοντας τον πολυεπίπεδο ρόλο να γεφυρώσει τη μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση.
Αυτό, διότι η έναρξη της παραγωγής του συμπίπτει με την έναρξη της σειριακής παραγωγής μπαταριών στο εργοστάσιο, πράγμα που συνεπάγεται πως η Νυρεμβέργη θα παράγει δίπλα-δίπλα για πολλά χρόνια τόσο τους κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και τους αντίστοιχους για ηλεκτροκίνηση των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων της φίρμας.
Από εκεί και πέρα, σε ό,τι έχει να κάνει με τον επίσημο χαρακτήρα της εκδήλωσης, αξίζει να αναφερθεί πως το «παρών» στην υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής έδωσαν ο δήμαρχος της Νυρεμβέργης Marcus Konig, ο Διευθύνων Σύμβουλος της TRATON Christian Levin, ο Επικεφαλής Έρευνας & Ανάπτυξης της TRATON GROUP Niklas Klingenberg, ο Διευθύνων Σύμβουλος της MAN Alexander Vlaskamp, το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της MAN για την Παραγωγή και τα Logistics Michael Kobriger, ο Επικεφαλής του Τμήματος Παραγωγικών Στοιχείων Matthias Meindl κ.ο.κ.
Μάλιστα, ήταν ο ίδιος ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΑΝ Alexander Vlaskamp, εκείνος που εστίασε στην ανάγκη για ενεργή υποστήριξη αμφότερων των συστημάτων κίνησης, τονίζοντας πως: «Μέχρι το 2030, κάθε δεύτερο όχημα που παραδίδουμε στους πελάτες μας θα πρέπει να έχει κίνηση χωρίς εκπομπές ρύπων. Ωστόσο, αυτό σημαίνει επίσης ότι θα εξακολουθήσουμε να χρειαζόμαστε πολύ αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης για μεγάλο χρονικό διάστημα στο δρόμο προς τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Στη Νυρεμβέργη, λοιπόν, επενδύουμε και στις δύο τεχνολογίες, καθιστώντας την τοποθεσία ανθεκτική στο μέλλον και πατώντας πάνω σε δύο ισχυρούς πυλώνες».
Συνέχεια του άρθρου >>>
Έξι επίπεδα ισχύος, από 380 – 560 άλογα, αλλά και εξοικονόμηση στην κατανάλωση κατά 5%
Όσον αφορά στον D30 (σ.σ. συντομογραφία του D3066) αυτόν καθαυτόν, τώρα, στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με έναν πετρελαιοκινητήρα 13 λίτρων – τον τελευταίο στο είδος του, όπως αναφέρθηκε, ύστερα από έναν αιώνα και βάλε παραγωγής θερμικών κινητήρων από το εργοστάσιο – ο οποίος αναπτύχθηκε έχοντας ως σημείο αναφοράς την τεχνογνωσία μηχανικής της TRATON GROUP, αλλά και θέτοντας την ίδια ώρα νέα πρότυπα όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου και στις εκπομπές CO2.
Πιο αναλυτικά, ο D30 είναι ένας από τους πλέον καινοτόμους κινητήρες επαγγελματικών οχημάτων στον κόσμο, έχοντας μέγιστη θερμική απόδοση άνω του 50%, αλλά και απόδοση ισχύος έξι επιπέδων - από 380 έως 560 άλογα και με μέγιστη ροπή από 2.100 μέχρι 2.800Nm.
Την ίδια ώρα δε, το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης PowerLion, που συνδυάζει τον D30 με το κιβώτιο ταχυτήτων
MAN TipMatic 14 (που επίσης αναπτύχθηκε από την TRATON) εξασφαλίζουν ένα από τα κορυφαία ποσοστά κατανάλωσης καυσίμου, με την εξοικονόμηση να φτάνει κατά μέσο όρο το 5% σε σύγκριση με ένα MAN TGX με προηγούμενης γενιάς σύστημα μετάδοσης κίνησης. Παράλληλα, οι εκπομπές ρύπων μειώνονται στον ίδιο βαθμό – κάτι πάντως που εν πολλοίς οφείλεται και στα αεροδυναμικά μέτρα που έχουν προβλεφθεί για τον τράκτορα.
Πρόκειται για μια επένδυση 250 εκατομμυρίων ευρώ, που αντιστοιχεί στην παραγωγή 5.000 κινητήρων ετησίως
Από εκεί και πέρα, σε ό,τι έχει να κάνει με το πρακτικό & οικονομικό σκέλος της υπόθεσης τώρα, ύστερα από την αύξηση της παραγωγής στο παραδοσιακό εργοστάσιο της Νυρεμβέργης, εκτιμάται πως περίπου 160 εργαζόμενοι υψηλής εξειδίκευσης θα εργάζονται ανά τρεις βάρδιες πάνω στον D30.
Έτσι, εφόσον επαληθευτεί στην πράξη η τεχνική ικανότητα όλων των εμπλεκόμενων πλευρών, η παραγωγή των κινητήρων υπολογίζεται πως θα φτάσει τις περίπου 50.000 μονάδες ανά έτος, δικαιώνοντας έτσι την επένδυση των 250 εκατομμυρίων ευρώ που πραγματοποίησε η εταιρεία (σ.σ. 220 εκατομμύρια ευρώ στο εργοστάσιο για την υλοποίηση της παραγωγής και άλλα 30 εκατομμύρια ευρώ για τη σχετική παραγωγή στροφαλοφόρων αξόνων στο εργοστάσιο Salzgitter).
Προορίζεται για τα μοντέλα TGX & TGS
Ολοκληρώνοντας, επισημαίνεται πως ο D30 είναι ο μεγαλύτερος στάνταρ κινητήρας του χαρτοφυλακίου της MAN, που προορίζεται για τους τράκτορες ημιρυμουλκούμενων, MAN TGX και TGS των 40 τόνων (μικτού βάρους), ενώ αντικαθιστά τις προηγουμένως διαθέσιμες σειρές D26 και D15.