«Δεν πληρώνω»: όχι τα διόδια, τη βενζίνη!
2.510 Επισκέψεις στο άρθρο (26/5/2022)
Οι πρατηριούχοι δεν έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο την πτώση της κατανάλωσης κατά 30% λόγω της αύξησης των τιμών των καυσίμων, αλλά και τη γιγάντωση του φαινομένου κάποιοι να φουλάρουν με βενζίνη τα οχήματά τους και να εξαφανίζονται δίχως να πληρώσουν.
Βάζω βενζίνη και εξαφανίζομαι. Αυτή η μάστιγα!
- Καταναλωτές φουλάρουν καύσιμα και δεν πληρώνουν
- Σε απόγνωση οι πρατηριούχοι, έρχονται «λουκέτα»
- Ειδικά με την πτώση της κατανάλωσης κατά 30%
- Ο ρόλος των κυκλωμάτων λαθρεμπορίας καυσίμων
Η ραγδαία άνοδος στις τιμές των καυσίμων, έχει οικονομικό, πολιτικό και κοινωνικό αντίκτυπο. Σε αυτό το πλαίσιο, τελευταία, στη Βόρεια Ελλάδα έχει αναβιώσει το κίνημα «Δεν πληρώνω», μόνο που αυτή τη φορά δεν έχει να κάνει με το αντίτιμο των διοδίων, αλλά με τα πρατήρια καυσίμων.
Συγκεκριμένα, με τα περισσότερα περιστατικά να καταγράφονται στη Θεσσαλονίκη, το νέο κίνημα περιγράφεται ως εξής: «Βάζω βενζίνη και φεύγω». Το γεγονός αυτό έχει φέρει σε απόγνωση τους πρατηριούχους, οι οποίοι επιπλέον έχουν να αντιμετωπίσουν και τη ραγδαία πτώση στην κατανάλωση, ως απόρροια των τιμών των καυσίμων.Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο
«Αυτό το θέμα με τη μη πληρωμή δεν είναι καινούργιο. Υπάρχουν τέτοια θέματα. Στην αγορά το βασικό πρόβλημα είναι οι υψηλές τιμές και η δυσκολία του καταναλωτή να αγοράσει, και των πρατηρίων να ανταπεξέλθουν σε αυτή την κρίση. Στον νομό Θεσσαλονίκης η μέση τιμή της βενζίνης είναι στα 2,23 ευρώ το λίτρο, και στο πετρέλαιο κίνησης η μέση τιμή είναι λίγο πάνω από το 1,80 ευρώ. Δεν μπορούμε να κάνουμε πρόβλεψη για το τι θα γίνει από εδώ και πέρα», τόνισε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, Θέμης Κιουρτζής, μιλώντας στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα MEGA.
«Η Καβάλα δε διαφοροποιείται από την υπόλοιπη Ελλάδα. Τα πράγματα εξακολουθούν να είναι δύσκολα. Οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις μετακινήσεις τους. Η μέση τιμή εδώ είναι 2,25 ευρώ για την αμόλυβδη», σημείωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Καβάλας, Φώτης Πούλος.
«Σήμερα στα Χανιά η τιμή της αμόλυβδης κυμαίνεται από 2,27 έως 2,36 ευρώ το λίτρο. Αυτές οι τιμές είναι ίδιες περίπου σε όλη την Κρήτη. Μέση τιμή της βενζίνης σε όλη την Κρήτη είναι στα 2,30 ευρώ το λίτρο. Οι τιμές αυξομειώνονται καθημερινά», ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Χανίων, Γιάννης Δρακακάκης.
«Τώρα πονάει περισσότερο»
Τη διαχρονικότητα του προβλήματος για τους επιχειρηματίες του κλάδου, επεσήμανε στο ThessToday.gr, και το μέλος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης (ΕΝΒΕΘ), Γιώργος Γαβριηλίδης, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως πλέον «Πονάει περισσότερο», ενώ δεν παρέλειψε να συμπληρώσει. «Ένα τέτοιο περιστατικό να έχουμε κάθε ημέρα, “τελειώσαμε”. Ενδεικτικά, τα 100 ευρώ που μπορεί να βάλει κάποιος στο όχημά του σε συσχέτιση με το πολύ χαμηλό κέρδος που έχουμε πλέον, ισούται με ένα μεροκάματο και για πολλούς ακόμη και δύο».
Συνέχεια του άρθρου >>>
Στο -30% η πτώση της κατανάλωσης
Ο κ. Γαβριηλίδης συνεχίζοντας, επεσήμανε ότι η πρακτική του «βάζω βενζίνη και εξαφανίζομαι» σε συνδυασμό με την καταναλωτική «ξηρασία», ενδεχομένως οδηγήσει σε
αλυσιδωτά λουκέτα, κυρίως για τις επιχειρήσεις, που -όπως υπογραμμίζει- «λειτουργούν με νομιμότητα».
«Η κατανάλωση σε σχέση με τον Μάιο του 2021 έχει πέσει κατά 30%. Όταν υπήρχε ισονομία και λογικές τιμές στις υπόλοιπες υποχρεώσεις δεν αντιμετωπίζαμε ιδιαίτερο πρόβλημα. Πλέον με το ρεύμα να κοστίζει ακριβά, όπως και το αέριο -αλλά και πολλά ακόμη βασικά προϊόντα- τότε αλυσιδωτά φτάνει και στον δικό μας τον κλάδο. Είναι πολύ πιθανόν το προσεχές διάστημα να μπουν πολλά λουκέτα αν δεν αλλάξει η κατάσταση», δήλωσε το μέλος της ΕΝΒΕΘ.
Το πρόβλημα της λαθρεμπορίας
Ο δυνητικός αντίκτυπος στο
σταδιακό στραγγάλισμα του κλάδου σύμφωνα με τον κ. Γαβριηλίδη οφείλεται σε σημαντικό βαθμό και στα
κυκλώματα λαθρεμπορίας καυσίμων.
«Ένα "καθαρό" πρατήριο το οποίο είναι τίμιο, πρέπει να πολεμήσει με το πλαφόν της κυβέρνησης, τα μεγάλα έξοδα, ενώ τίθεται αντιμέτωπο και με τη λαθρεμπορία, από την οποία αιμορραγεί και εξαιτίας της χάνει πελατεία. Όλα αυτά καταλαβαίνουμε ότι οδηγούν κάποια στιγμή στην πλήρη εξαφάνιση αρκετών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται από οικογενειάρχες», επεσήμανε.
«Το κυριότερο πρόβλημα είναι τα πρατήρια που πουλάνε ανεξήγητα… φτηνά. Μπορεί να μπαίνει ο κάθε καταναλωτής στην ιστοσελίδα του υπουργείου και να βλέπει τις τιμές του διυλιστηρίου. Αν ένα πρατήριο πουλάει κάτω από έξι λεπτά -σύμφωνα με το κέρδος του-, κάτι "μυρίζει"», σημείωσε ο κ. Γαβριηλίδης, υπογραμμίζοντας ότι
«οι υπόλοιποι είμαστε υποχρεωμένοι να πάμε στο κυβερνητικό πλαφόν, το οποίο μας προκαλεί ένα ακόμη πρόβλημα στην προμήθεια καυσίμων, με τιμές που ξεπερνούν ακόμη και το 30%. Όλα αυτά είναι λεφτά και κοστίζουν ακριβά».