Τιμές που ξαφρίζουν, Επαγγελματίες που αφρίζουν, από απόγνωση!
(12/5/2022)
Ο οικογενειακός προϋπολογισμός «τορπιλίζεται» από τις ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΕΣ τιμές καυσίμων. Ταυτόχρονα επιχειρήσεις & επαγγελματίες, που διανύουν ετησίως min 50 χιλ. χιλιόμετρα, υποφέρουν. Κάναμε τις πράξεις. Δείτε -με παραδείγματα- πώς οι σημερινές τιμές καυσίμων ξαφρίζουν το ταμείο χιλιάδων επαγγελματιών αυτοκινητιστών.
Μας κλέβουν! Με αυτές τις τιμές καυσίμων ως και 1.800 ευρώ τον χρόνο!
- Σε έναν χρόνο στο +0,585 ευρώ/λτ. το diesel
- Στο +0,570 ευρώ/λτ. η βενζίνη, +0,309 ευρώ/κιλό το LPG
- Ως +153 ευρώ/μήνα για βενζίνη, συν 124 ευρώ για πετρέλαιο
(για Vanette με φορτίο, φανταστείτε για Φορτηγό με φορτίο)!
- Καμία ουσιαστική κίνηση ανακούφισης της αγοράς (από “αρμόδιους”)
Εξωφρενικές! Μόνον έτσι μπορούν να χαρακτηριστούν οι διαρκώς κλιμακούμενες (προς τα πάνω φυσικά) τιμές των καυσίμων. Φυσικά για όλα τα καύσιμα, από όπου και αν προέρχονται (αγαπημένη φράση και των πολιτικών μας) “φταίει” η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Είτε μιλάμε για Diesel, Βενζίνη, Φυσικό αέριο ως και Υγραέριο. Για όλα φταίνε …οι καταστάσεις.
Ταυτόχρονα επιχειρήσεις & επαγγελματίες, που διανύουν ετησίως min 50 χιλ. χιλιόμετρα, υποφέρουν. Κάναμε τις πράξεις. Δείτε -με παραδείγματα- πως οι σημερινές τιμές καυσίμων ξαφρίζουν το ταμείο χιλιάδων επαγγελματιών αυτοκινητιστών.
Όπου κανείς “αρμόδιος” (θεσμικά, κοινωνικά, συνδικαλιστικά,εμπορικά) δεν φαίνεται να συγκινείται ή να …κινείται προς μία ανακούφιση χιλιάδων πληττόμενων επιχειρήσεων!Μέσα σε ακριβώς έναν χρόνο, η τιμή της 95άρας βενζίνης έχει ανέβει κατά 0,57 ευρώ/λίτρο, ενώ το πετρέλαιο κίνησης έχει ακριβύνει κατά 0,585 ευρώ/λίτρο. Μικρότερη είναι η επιβάρυνση στο υγραέριο κίνησης (0,309 ευρώ/κιλό).
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Πάνω από μισό ευρώ ακριβότερα τα καύσιμα
Αν λάβουμε ως βάση των υπολογισμών μας μια τυπική χρήση, σύμφωνα με την οποία ένα επαγγελματικό όχημα διανύει περί τα 4.000 χλμ. κάθε μήνα, αναδεικνύεται το μέγεθος του προβλήματος, μιας και οι τιμές των υγρών καυσίμων έχουν ανέβει πάνω από 0,5 ευρώ/λίτρο τον τελευταίο χρόνο, με βάση τα επίσημα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων.
ΜΕΣΕΣ ΤΙΜΕΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ |
|
10 Μαΐου 2021 |
10 Μαΐου 2022 |
|
Τύπος καυσίμου |
Αριθμός Πρατηρίων |
Μέση Τιμή (ευρώ) |
Αριθμός Πρατηρίων |
Μέση Τιμή (ευρώ) |
Διαφορά (ευρώ) |
Αμόλυβδη 95 οκτ. |
3.344 |
1,609 |
4.464 |
2,179 |
0,570 |
Αμόλυβδη 100 οκτ. |
2.043 |
1,786 |
2.474 |
2,335 |
0,549 |
Πετρέλαιο Κίνησης |
3.509 |
1,325 |
4.781 |
1,910 |
0,585 |
Υγραέριο Κίνησης |
781 |
0,820 |
989 |
1,129 |
0,309 |
Πόσο κοστίζει μηνιαίως ή ετησίως η αύξηση των τιμών
Θέλοντας να καταγράψουμε τα παραπάνω στην πράξη, παίρνουμε ως μοντέλο αναφοράς το νέο VW Caddy Van και επιλέγουμε τις βασικές του εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου, τις 1,5 TSI 114 PS και 2,0 TDI 75 PS, οι οποίες με βάση τις ρεαλιστικές μετρήσεις WLTP, εμφανίζουν μεικτή κατανάλωση 5,6 λτ./100 χλμ. και 4,4 λτ./100 χλμ., αντίστοιχα.
Σύμφωνα με αυτές τις τιμές, το βενζινοκίνητο μοντέλο για να διανύσει μηνιαίως 4.000 χλμ., θα χρειαστεί 224 λίτρα βενζίνης, ενώ το πετρελαιοκίνητο θα ζητήσει 176 λίτρα πετρελαίου. Οπότε, σε ό,τι αφορά στο μοντέλο βενζίνης, οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων θα επιβαρύνουν μηνιαίως το ταμείο της εταιρείας κατά 127,7 ευρώ αν χρησιμοποιείται βενζίνη 95 οκτανίων και κατά σχεδόν 123 ευρώ αν καίει «κατοστάρα». Από την άλλη, το πετρελαιοκίνητο Caddy θα κοστίσει επιπλέον σχεδόν 103 ευρώ κάθε μήνα.
Αν υποθέσουμε πως οι τιμές παραμείνουν σε αυτά τα επίπεδα (ακούει κανείς;) και επιχειρήσουμε να κάνουμε την αναγωγή σε ετήσια βάση, προκύπτει πως το βενζινοκίνητο Vanette θα επιβαρύνει τον εταιρικό προϋπολογισμό μέχρι και κατά 1.532 ευρώ, ενώ το πετρελαιοκίνητο θα κοστίσει επιπλέον 1.236 ευρώ λόγω της αύξησης της τιμής του κατά 0,585 ευρώ/λίτρο, σε σχέση πάντα με τις μέσες τιμές που ίσχυαν τον Μάιο του 2021.
Σε ό,τι αφορά στο LPG είναι …λιγότερο χειρότερα τα πράγματα
Σε ό,τι αφορά στο LPG, τα πράγματα είναι λίγο πιο σύνθετα, καθώς τα επαγγελματικά οχήματα που χρησιμοποιούν την υγραεριοκίνηση ως δεύτερο καύσιμο, έχουν μετατραπεί μετά την αγορά τους. Σε κάθε περίπτωση, θέλοντας να μετρήσουμε και εδώ την επιβάρυνση, λαμβάνουμε ως όχημα αναφοράς ένα IX με εργοστασιακό κιτ LPG, το Dacia Duster TCe 100 LPG, το οποίο εμφανίζει βάσει WLTP, κατανάλωση 8,5 κιλών/100 χλμ. στη μεικτή φάση. Οπότε, στην ίδια λογική με πιο πάνω, απαιτούνται 340 κιλά/μήνα, με την αύξηση της τιμής του υγραερίου να κοστίζει μηνιαίως επιπλέον 105 ευρώ και ετησίως 1.260 ευρώ.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Στο +20% η κατανάλωση με 75% φορτίου
Σημειώστε, πως οι παραπάνω τιμές κατανάλωσης αφορούν σε επαγγελματικά οχήματα τα οποία δεν φέρουν φορτία στις καρότσες τους. Η πρακτική -αλλά και η κοινή λογική- όμως, λένε πως όσο ανεβαίνει το βάρος ανεβαίνει και η κατανάλωση. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με
παλαιότερη έρευνα της Arval,
η αύξηση της μέσης κατανάλωσης όταν το όχημα κινείται με το 75% του μέγιστου ωφέλιμου είναι της τάξης του 20%, σε σχέση με όταν αυτό κινείται άφορτο.
Οπότε, η κατανάλωση του βενζινοκίνητου Caddy διαμορφώνεται στα 6,7 λτ./100 χλμ. και αυτή του πετρελαιοκίνητου στα 5,3 λτ./100 χλμ. Αντίστοιχα, η μηνιαία επιβάρυνση είναι της τάξης των 152,8 ευρώ για 268 λίτρα 95άρας βενζίνης, μια τιμή που στον χρόνο φτάνει στα
1.833 ευρώ! Στην περίπτωση του πετρελαίου, η κατανάλωση ανεβαίνει στα 5,3 λίτρα/100 χλμ. και απαιτούνται πλέον 212 λίτρα/μήνα, κάτι που σημαίνει πως η επιβάρυνση διαμορφώνεται στα 124 ευρώ/μήνα και στα
1.488 ευρώ/χρόνο.
Φρίκη με τις τιμές - Απόσπαση προσοχής το αντίμετρο;
Ενώ ο οικογενειακός προϋπολογισμός «τορπιλίζεται» από τις ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΕΣ (θα το ξαναπούμε) τιμές καυσίμων.
Την ώρα που επιχειρήσεις & επαγγελματίες, που ήδη αντιμετώπιζαν τα «απόνερα και τις δυσκολίες της πανδημίας» (η οποία
«κάνει …διάλειμμα» μέχρι τον Σεπτέμβριο),
δεν αντέχουν να απορροφούν άλλο το κόστος και ή θα κλείσουν την επιχείρηση ή (μαντέψτε) θα ακριβύνουν τις υπηρεσίες τους προς τον τελικό πελάτη τους.
Κ
ανένας "αρμόδιος" (θεσμικά, κοινωνικά, συνδικαλιστικά) δεν φαίνεται να συγκινείται ή να …κινείται
προς μία ανακούφιση χιλιάδων πληττόμενων επιχειρήσεων!
Αντίθετα τα «μέσα μαζικής …επι-κοινωνίας» έχουν πολλά άλλα «νέα» να πουν (από αυτά που οι παλιοί στην πιάτσα τα ονόμαζαν «ειδήσεις με στέμμα-αίμα-σπέρμα», αυτά που ….αποσπούν την προσοχή από τα καίρια προβλήματα της ζωής όλων μας)!
Ξεσπάσαμε και τα είπαμε. Φτάνει πια η «στεγνή» παράθεση …ειδήσεων.
Εσείς τι λέτε;