Δύο high-tech & ασφαλή Mini-Vanettes
4.295 Επισκέψεις στο άρθρο (14/2/2022)
Επειδή το πετρέλαιο κάθε άλλο παρά μονόδρομος είναι, σας παρουσιάζουμε δύο mini-vanettes με βενζινοκινητήρες του 1,0 λίτρου, που εμφανίζουν mini κατανάλωση χάρη στην ήπια υβριδική τεχνολογία που διαθέτουν. Ας γνωρίσουμε καλύτερα τις εκδόσεις Van των Fiat Panda και Ford Fiesta και ας δούμε παρέα τι φορτία μεταφέρουν, τι προσφέρουν στους κατόχους τους και φυσικά πόσο «καίνε».
1.000ρια & ήπια υβριδικά τα Fiat Panda & Ford Fiesta!
- Σαρώνει με +55 ίππους το υβριδικό Fiesta των 125 hp
- Σχεδόν ίδια η κατανάλωση (από 4 λτ./100 χλμ.)
- Μεγαλύτερο το Ford – Παρόμοιος όγκος χώρου φόρτωσης (1,0 κ.μ.)
- Ισοπαλία και στο ωφέλιμο φορτίο (από 400 κιλά)
Δύο από τα δημοφιλέστερα mini-vanettes της αγοράς, τα Fiat Panda Van και Ford Fiesta Van παρουσιάστηκαν σχετικά πρόσφατα στις ανανεωμένες εκδοχές τους, κάνοντας αίσθηση καθώς για πρώτη φορά ενσωμάτωσαν στη γκάμα τους εκδόσεις που φέρουν τη λεγόμενη «ήπια υβριδική τεχνολογία», προκειμένου να περιορίσουν περαιτέρω την -έτσι και αλλιώς- χαμηλή κατανάλωσή τους.
Τι ακριβώς, όμως, είναι τα «mild hybrid» οχήματα και σε τι διαφέρουν από τα άλλα, «κανονικά» υβριδικά μοντέλα; Καταρχάς να υπενθυμίσουμε πως η παλαιότερα κατηγορία είναι αυτή των υβριδικών μοντέλων που φέρουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρίες που όμως δεν φορτίζουν εξωγενώς. Εξέλιξη αυτών αποτελούν τα plug-in hybrid (PHEV), τα οποία μπαίνουν στην πρίζα και προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία κίνησης μόνο με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας.
Η πιο νέα κατηγορία είναι τα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας οχήματα, τα οποία διαθέτουν έναν εναλλάκτη/γεννήτρια που αναλαμβάνει την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, προσφέροντας επιπλέον αποθέματα ροπής όταν απαιτούνται, ενώ τροφοδοτεί και τα βοηθητικά συστήματα του οχήματος.Πλήθος εκδόσεων κινητήρων και εξοπλισμού για το Fiat Panda Van, που προσφέρεται και ως ήπια υβριδικό 70 ίππων.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Μακράν πρώτο το Fiesta Van Hybrid με 125 ίππους
Παρόλο που και τα δύο μοντέλα εξοπλίζονται με 1.000άρη κινητήρα βενζίνης, «χάος» χωρίζει την απόδοση του κινητήρα του Fiesta Van από αυτόν του Panda Van, καθώς αυτός της Ford είναι υπερτροφοδοτούμενος (ο γνωστός 3κύλινδρος EcoBoost) και αποδίδει -ούτε λίγο ούτε πολύ- 55 ίππους περισσότερους από αυτόν της Fiat, ενώ προσφέρει σχεδόν διπλάσια ροπή! Την ίδια στιγμή -στα «χαρτιά» τουλάχιστον- οι δύο κινητήρες εμφανίζουν παρόμοια επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων.
«Ισοπαλία» στον χώρο φόρτωσης
Αν και το Fiesta Van είναι σημαντικά μεγαλύτερο σε εξωτερικές διαστάσεις (με εξαίρεση το ύψος), ωστόσο δεν καταφέρνει να «κερδίσει» το Panda Van σε ό,τι έχει να κάνει με τις μεταφορικές του δυνατότητες. Για την ακρίβεια «χάνει» ελάχιστά σε όγκο χώρου φόρτωσης, αν και αυτός έχει μεγαλύτερες διαστάσεις. Επιπλέον, όντας βαρύτερο κατά σχεδόν 190 κιλά, εμφανίζει μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο κατά μόλις 6 κιλά, όπως μπορείτε να δείτε αναλυτικά στον συγκριτικό πίνακα που ακολουθεί.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Οι διαφορές με μια ματιά
Πού «κερδίζει» το Ford Fiesta Van
- Αμάξωμα
- Μήκος: +387 χλστ.
- Πλάτος: +140 χλστ.
- Μεταξόνιο: +193 χλστ.
- Χώρος φόρτωσης
- Μήκος: +118 χλστ.
- Πλάτος: +61 χλστ.
- Ύψος: +23 χλστ.
- Βάρη – Φορτία
- Μεικτό βάρος: +195 κιλά
- Απόβαρο: +189 κιλά
- Ωφέλιμο φορτίο: +6 κιλά
Πού «κερδίζει» το Fiat Panda Van
- Εξωτερικό ύψος: +74 χλστ.
- Πλάτος χώρου φόρτωσης στους θόλους: +36 χλστ.
- Όγκος χώρου φόρτωσης: +0,04 κ.μ.
Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
Στο ανανεωμένο εσωτερικό της καμπίνας του
Fiat Panda Van προσφέρεται πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 4 αερόσακους αλλά και το προηγμένο σύστημα πολυμέσων «
UConnect» με οθόνη αφής 7 ιντσών και χειριστήρια στο τιμόνι. Το σύστημα ABS αποτρέπει την ολίσθηση των τροχών ανεξάρτητα από την επιφάνεια του δρόμου ή την ένταση του φρεναρίσματος, ενώ ο
ηλεκτρονικός κατανεμητής δύναμης φρεναρίσματος (EBD) κατανέμει τη δύναμη μεταξύ του εμπρόσθιου και του οπίσθιου άξονα για βέλτιστη αποδοτικότητα. Επιπλέον, η
υδραυλική υποβοήθηση φρεναρίσματος (HBA), που είναι ενσωματωμένη στο ABS, αυξάνει τη δύναμη φρεναρίσματος, η οποία είναι σχετική με την ταχύτητα πίεσης του ποδιού επάνω στο πεντάλ του φρένου.
Εμπλουτισμένη είναι η λίστα των επικουρικών προς τον οδηγό συστημάτων του νέου
Fiesta Van. Αναλυτικότερα, το «
Parking Pack» περιλαμβάνει το σύστημα «
Active Park Assist» το οποίο ανιχνεύει σε ποιες θέσεις στάθμευσης χωράει το αυτοκίνητο και αναλαμβάνει το ίδιο το τιμόνι για τις απαραίτητες μανούβρες, με τον οδηγό να ελέγχει τα πεντάλ και το κιβώτιο. Το παρκάρισμα απλοποιείται περαιτέρω χάρη στην κάμερα οπισθοπορείας. Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι τα φώτα LED, ενώ μπορούν να επιλεγούν οι λεγόμενοι «
Matrix LED», οι οποίοι προσαρμόζουν τον τρόπο που φωτίζουν στις εκάστοτε οδικές συνθήκες. Επιγραμματικά, το παρών δίνουν ακόμα τα εξής συστήματα: Adaptive Cruise Control με Speed Sign Recognition, Blind Spot Information System με Cross Traffic Alert και Active Braking, Lane Keeping Aid και Pre-Collision Assist με Active Braking. Επιπλέον, οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να αποκτήσουν το σύστημα infotainment «
SYNC 3» με οθόνη 6 ή 8 ιντσών, με ή χωρίς το σύστημα πλοήγησης με ενημερώσεις LiveTraffic και τη λειτουργία Local Hazard Information.
Στην ενότητα που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε τον αναλυτικό πίνακα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των Panda Van και Fiesta Van.