ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Ο Γενικός Γραμματές του Euro NCAP, κ. Michiel van Ratingen.

    Σε ποιους τομείς βασίζεται η σχετική βαθμολόγια του Euro NCAP

    18.509 Επισκέψεις στο άρθρο (17/12/2020)

    Στις δοκιμές του οργανισμού συμμετείχαν οχήματα σχεδιασμένα για τη μεταφορά φορτίων με μεικτό βάρος έως 3,5t. (Κατηγορία «N1») που είναι πιο γνωστά και ως Ελαφρά Επαγγελματικά Οχήματα (LCV: Light Commercial Vehicles).
    Το σύστημα αξιολόγησης του Euro NCAP για αυτά έχει δομηθεί έτσι ώστε να προσφέρει γρήγορα και εύκολα τη σύγκριση της απόδοσης των προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας που τυχόν περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό τους.
    Μεταξύ των συστημάτων που ελέγχθηκαν είναι τα εξής:

    • Autonomous Emergency Braking (AEB): Σύστημα ενεργούς –αυτόνομης- πέδησης του οχήματος, το οποίο μάλιστα ελέγχθηκε με διαφορετικές δοκιμές για την απόδοση του τόσο σε ενδεχόμενες συγκρούσεις οχήματος με όχημα όσο και οχήματος με πεζό / δικυκλιστή.
    • Lane Support: Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, που επιτρέπει στον οδηγό να διατηρεί την προβλεπόμενη θέσης του στη λωρίδα κυκλοφορίας που ακολουθεί, με βάση τις διαγραμμίσεις του οδοστρώματος.
    • Speed Assistance: Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της βέλτιστης ταχύτητας κίνησης με βάση τη διαδρομή που ακολουθείται και τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν σε αυτήν.
    • Occupant State Monitoring: Συστήματα ελέγχου / ανίχνευσης των δεδομένων που ισχύουν στο εσωτερικό του οχήματος όπως π.χ. αν οι επιβάτες φορούν τις ζώνες ασφαλείας σε όλες τις διαθέσιμες θέσεις ή αν ο οδηγός είναι σε θέση να εξακολουθήσει να οδηγεί το όχημα ή αν η οδηγική του συμπεριφορά είναι προβληματική ενδεχομένως λόγω κόπωσης, μέθης κ.ο.κ.
    Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε πως, τα αποτελέσματα που παρέχει ο Euro NCAP χωρίζονται σε πέντε Βαθμίδες Απόδοσης, αναλόγως των επιδόσεων κάθε οχήματος, σε σχέση με τη βέλτιστη δυνατή, που διαμορφώνονται ως εξής:
    • Πλατινένια βαθμίδα: 80% και άνω
    • Χρυσή βαθμίδα: 60% και άνω
    • Ασημένια βαθμίδα: 40% και άνω
    • Χάλκινη βαθμίδα: 20% και άνω
    • Δεν συστήνεται: μικρότερη του 20%
     
    Φυσικά, δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως, η πληρότητα του σχετικού εξοπλισμού ασφάλειας για τα οχήματα που ελέγχθηκαν είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την εκάστοτε αγορά και τις προδιαγραφές που ισχύουν σε αυτήν, δεδομένου ότι ένα στοιχείο που είναι υποχρεωτικό σε μια χώρα δεν αποκλείεται να μην είναι σε κάποια άλλη. Επιπρόσθετα, οχήματα με σαφή… συγγενική σχέση όπως π.χ. τα Renault Master & Nissan NV400, ενδεχομένως να εμφανίζουν διαφορές στο σχετικό εξοπλισμό τους, παρά το γεγονός ότι προέρχονται από την ίδια γραμμή παραγωγής!
    Χαρακτηριστικές είναι και σε αυτό το σημείο οι δηλώσεις του Γενικού Γραμματέα του Euro NCAP, κ. Michiel van Ratingen, o οποίος αναφέρει πως: «… Το πρώτο πράγμα που μας έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν πόσο ελλιπής ήταν ο εξοπλισμός ασφάλειας των οχημάτων στις κατηγορίες που ελέγξαμε. Τεχνολογίες που είναι πλέον στάνταρτ στα επιβατικά οχήματα, σχεδόν χωρίς εξαιρέσεις, είναι προαιρετικές στα ελαφρά επαγγελματικά!
    Εκτός αυτού, υπάρχει μεγάλη αδιαφάνεια αναφορικά με το τι είναι διαθέσιμο ή όχι ανά χώρα και ποια πακέτα εξοπλισμού, περιλαμβάνουν ποια συστήματα. Οι κατασκευαστές δεν το διευκολύνουν καθόλου τους υποψήφιους αγοραστές στο να αποκτήσουν τις συγκεκριμένες επιλογές και ειλικρινά πασχίσαμε προκειμένου να εξασφαλίσουμε τα οχήματα που θέλαμε με εξοπλισμό που θα περιλαμβάνει τα στοιχεία που επιθυμούσαμε να ελέγξουμε.
    Υπό αυτό το πρίσμα, τα αποτελέσματα που σας προσφέρουμε αποτυπώνουν τον βέλτιστο τρόπο με τον οχήματα τα εν λόγω επαγγελματικά θα συμπεριφερθούν στον δρόμο.
    Φυσικά, είναι προφανές πως υπάρχουν αρκετά ελαφρά επαγγελματικά εκεί έξω, το ίδιο πλούσια εξοπλισμένα με τα οχήματα που ο Euro NCAP κατάφερε να υποβάλει σε δοκιμές ωστόσο, αυτό είναι και ένα μέρος του μηνύματος που επιθυμούμε να περάσουμε.
    Οι κατασκευαστές πρέπει να αρχίσουν να δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα της ασφάλειας σε αυτήν την κατηγορία και οι ιδιοκτήτες / διαχειριστές στόλων επαγγελματικών οχημάτων θα πρέπει να επιμένουν στην επιλογή των συστημάτων ασφάλειας που παρέχουν το βέλτιστο επίπεδο προστασίας τόσο στους οδηγούς και τα φορτία που μεταφέρουν, όσο και στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
    Με αυτό το σκεπτικό, οι εταιρείες Ford, Mercedes-Benz & Volkswagen, που κατάφεραν να αποσπάσουν τη Χρυσή Βαθμίδα με κάποιον από τους εκπροσώπους τους, μας δείχνουν τον δρόμο…».