Η ανάπτυξη προηγμένων δικτύων 4G & 5G σημαίνει πως τα παλιότερα φορτηγά θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα.
Δίχως αναβαθμίσεις στην πύλη της τηλεματικής τους, η παραγωγικότητα των συγκεκριμένων μοντέλων ενδέχεται να μειωθεί.
Η μεταχρονολογημένη εγκατάσταση του κατάλληλου εξοπλισμού φαντάζει ως η καλύτερη δυνατή λύση στο πρόβλημα.
Αναβάθμιση «παρέα» με service = μικρότερα τα χρονικά διαστήματα διακοπής λειτουργίας.
Με τα δίκτυα 2G και 3G να οδεύουν σταδιακά προς την κατάργησή τους και την ανάπτυξη άλλων προηγμένων δικτύων – όπως είναι τα 4G και 5G – να παίρνουν τη θέση τους, αναμενόμενα μια νέα εποχή ξημερώνει στη διαχείριση στόλων αναφορικά με τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα.
Εξάλλου, με αρκετούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους να έχουν ήδη κλείσει τα παρωχημένα τους δίκτυα (σ.σ. αλλά και με το 2025 να εκτιμάται πως θα επιφέρει πολλές διαφοροποιήσεις πάνω στον κλάδο), οι συνδεδεμένες υπηρεσίες στα παλαιότερα μοντέλα φορτηγών – και ιδίως σε όσα κατασκευάστηκαν μέσα στην προηγούμενη δεκαετία - ενδέχεται να τερματιστούν απότομα, δημιουργώντας έτσι ένα ντόμινο εξελίξεων.
Δίχως αναβαθμίσεις στην πύλη της τηλεματικής τους, η παραγωγικότητα των συγκεκριμένων μοντέλων ενδέχεται να μειωθεί
Σχετικά με το λόγο, τώρα, που πλήττονται τα παλαιότερα μοντέλα από τη συγκεκριμένη εξέλιξη, αυτός δε χρειάζεται και πολλή σκέψη… Αυτό, διότι δίχως τις απαραίτητες αναβαθμίσεις στην πύλη της
τηλεματικής, το όχημα προφανώς θα πάψει να μεταδίδει δεδομένα και να παρέχει πρόσβαση στις υπηρεσίες της κατασκευάστριας εταιρείας, πράγμα που θα επηρεάσει αρνητικά π.χ.
την απομακρυσμένη παρακολούθηση λειτουργιών ή την εκτέλεση ενημερώσεων λογισμικού.
Ακόμη χειρότερα, στην προκειμένη περίπτωση θα περιοριστεί η πρόσβαση σε καίριες πληροφορίες όπως είναι η κατανάλωση καυσίμου, αλλά και η παρακολούθηση της θέσης & της κατάστασης του φορτηγού και του οδηγού, πράγμα που μπορεί να επιδεινώσει τόσο τους χρόνους λειτουργίας, όσο και την παραγωγικότητα της επιχείρησης.
Η μεταχρονολογημένη εγκατάσταση του κατάλληλου εξοπλισμού φαντάζει ως η καλύτερη δυνατή λύση στο πρόβλημα
«Υπάρχει συνεπώς λύση στο εν λόγω ζήτημα;» θα μπορούσε κάλλιστα να αναρωτηθεί κάποιος. Η απάντηση είναι πως ναι, υπάρχει και είναι η εκ των υστέρων εγκατάσταση μιας νέας πύλης τηλεματικής (βλ. Telematic Gateway) στα παλιότερα φορτηγά, η οποία θα είναι συμβατή με τα δίκτυα 4G και 5G.
Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, κάποιες εταιρείες έχουν προνοήσει δημιουργώντας ένα ειδικό κιτ ανταλλακτικών, που έχει σχεδιαστεί για να κάνει την μεταχρονολογημένη εγκατάσταση όσο το δυνατόν πιο γρήγορη και οικονομικά αποδοτική. Έτσι, για παράδειγμα, μπορεί κανείς να εξοικονομήσει χρόνο και να μειώσει το κόστος με το να μην αντικαταστήσει την κεραία οροφής όταν αυτό χρειαστεί και να επιστρατεύσει ως λύση μια εσωτερική κεραία.
Αναβάθμιση «παρέα» με service = μικρότερα τα χρονικά διαστήματα διακοπής λειτουργίας
Όσο για την κατάλληλη στιγμή που θα μπορούσε να λάβει χώρα η συγκεκριμένη μετασκευή, αυτή εκτιμάται πως θα μπορούσε να συνδυαστεί με το επόμενο τακτικό service του φορτηγού, προκειμένου να μην κοστίσει σε επιπλέον χρόνο διακοπής λειτουργίας.
‘Αλλωστε, οι περισσότεροι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι έχουν φροντίσει ήδη να δημοσιοποιήσουν το κλείσιμο των 2G και 3G δικτύων τους από αρκετά νωρίτερα, αναρτώντας μάλιστα στους ιστότοπούς τους τις σχετικές ενημερώσεις.
Extra tip: Με δεδομένο ότι κάποια φορτηγά λειτουργούν (και) διασυνοριακά, είναι πολύ σημαντικό να ελέγχεται η κατάσταση των δικτύων και στις χώρες αυτές – σε συνεργασία πάντοτε με τον τοπικό αντιπρόσωπο, ούτως ώστε να γίνει εκ των προτέρων ο προγραμματισμός και να ελαχιστοποιηθούν οι διακοπές.