Η σουηδική Volta Trucks παρουσιάζει την τελική έκδοση παραγωγής του Volta Zero των 16 τόνων, του ηλεκτρικού φορτηγού μέγιστης αυτονομίας 200 χλμ. που προορίζεται για τα αστικά logistics και το οποίο ξεχωρίζει με την κεντρικά τοποθετημένη θέση οδήγησής του.
Δύο και πλέον χρόνια χρειάστηκε η Volta Trucks, για να φτάσει από την πρωτότυπη εκδοχή στην έκδοση παραγωγής του ηλεκτρικού φορτηγού Volta Zero μεικτού βάρους 16 τόνων, με τη σουηδική εταιρεία να αναθέτει στη βρετανική Astheimer Design τη δημιουργία της μορφής του οχήματος αστικών διανομών μηδενικών ρύπων.
Από το τέλος του 2022, η παραγωγή του Volta Zero θα ξεκινήσει στο Στάγιερ της Αυστρίας, με το ηλεκτρικό φορτηγό, εκτός από την έκδοση των 16 τόνων, να σχεδιάζεται να αποκτήσει και εκδοχές μεικτού βάρους 7,5, 12 και 18 τόνων.
Όπως φαίνεται και στις εικόνες που δόθηκαν στη δημοσιότητα, οι βασικές αρχές του πρωτότυπου μοντέλου διατηρήθηκαν και στην έκδοση που θα παράγεται από τα τέλη της επόμενης χρονιάς στο Στάγιερ της Αυστρίας. Φυσικά παραμένει η χαμηλή καμπίνα με την κεντρικά τοποθετημένη θέση οδήγησης, κάτι που θα δούμε και στις επερχόμενες εκδόσεις μεικτού βάρους 7,5, 12 και 18 τόνων. Από εκεί και πέρα, μικρές διαφορές υπάρχουν τόσο στο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό του οχήματος.
Εσωτερικά, μόνο το χρώμα και η παλέτα υλικών έχουν αλλάξει, με το ανοιχτό δέρμα του οχήματος επίδειξης να έχει αντικατασταθεί με ένα πιο πρακτικό χρώμα ανθρακί και το δάπεδο από ξύλο τικ να δίνει τη θέση του σε πιο ανθεκτικά λαστιχένια πατάκια.
Η παραγωγή των πρώτων 25 πρωτότυπων μονάδων πρόκειται να ξεκινήσει σύντομα, με τα εν λόγω οχήματα να σχεδιάζεται να ξεκινήσουν να δοκιμάζονται στην πράξη από τις αρχές του νέου έτους. Αρχικά, τα τεστ θα πραγματοποιήσουν οι μηχανικοί της Volta Trucks, ενώ στα μέσα του 2022 τη σκυτάλη θα πάρουν πελάτες της Volta Trucks, προκειμένου να εξασφαλιστεί πως το τελικό μοντέλο παραγωγής θα πληροί τις προδιαγραφές ποιότητας και απόδοσης που απαιτούνται.
Υπενθυμίζεται, πως το Volta Zero των 16 τόνων θα εμφανίζει αυτονομία της τάξης των 150-200 χλμ., ενώ υπολογίζεται πως μέχρι το 2025 η κυκλοφορία του θα απαλλάξει την ατμόσφαιρα από 1,2 εκ. τόνους εκπομπών CO2. Οι μπαταρίες προέρχονται από την Proterra και υπόσχονται φόρτιση σε μία ώρα. Αξίζει να αναφερθεί, πως η κεντρικά τοποθετημένη θέση οδήγησης, το χαμηλό ύψος της καμπίνας και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, προσφέρουν ορατότητα 220 μοιρών στον οδηγό.
Σας αφήνουμε με δύο βίντεο της Volta Trucks, ένα με το Volta Zero σε δράση και ένα ακόμα με το πρωτοποριακό εσωτερικό του ηλεκτρικού φορτηγού: