Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Η ενσωμάτωση φωτοβολταϊκών panels σε βαρέα επαγγελματικά οχήματα θα μπορούσε να επιφέρει σημαντική αύξηση της μέγιστης αυτονομίας τους.

Φορτηγά με φωτοβολταϊκά panels;

16.035 Επισκέψεις στο άρθρο (7/10/2020)

Η Scania εξετάζει το ενδεχόμενο να εφαρμόσει φωτοβολταϊκά panels σε ρυμουλκούμενα προκειμένου να αυξήσει σημαντικά την αυτονομία των μελλοντικών ηλεκτροκίνητων φορτηγών της!

Η Scania σε συνεργασία με άλλους ερευνητικούς φορείς συμμετέχει στην εξέλιξη ενός νέου τύπου φωτοβολταϊκού panel που θα εδράζεται στη ρυμούλκα ενός φορτηγού προκειμένου να συμβάλει στην επιπλέον παραγωγή ενέργειας που θα χρησιμοποιείται στα μελλοντικά υβριδικά (Plug-in Hybrid) φορτηγά της.
Τα αποτελέσματα των δοκιμών που έχουν πραγματοποιηθεί σε πρώτο στάδιο πάντως, είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικά καθώς προκύπτει πως με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζεται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 5% - 10% σε χώρες όπως η Σουηδία και 10% - 20% σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Ισπανία κ.ο.κ.
Σύμφωνα μάλιστα με τις δηλώσεις του Erik Falkgrim, επικεφαλής Τεχνολογίας στο Τμήμα Έρευνας & Εξέλιξης (R&D) της Scania: «… Τα φωτοβολταϊκά πανελς έχουν μέχρι στιγμής χρησιμοποιηθεί σε πλοία αλλά και αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, αλλά μόνο για την παροχή ενέργειας σε βοηθητικά / περιφερειακά συστήματα και όχι για τη γραμμή μετάδοσης της κίνησης».
Για τον λόγο αυτό, η εταιρεία έχει προετοιμάσει ένα ειδικά διαμορφωμένο φορτηγό που θα ενσωματωθεί στον στόλο της εταιρείας Ernst Express, η οποία έχει ήδη συνεργαστεί με τη Scania στις δοκιμές εξέλιξης υποδομών φόρτισης οχημάτων από τον δρόμο.
Το 18μέτρο φορτηγό όχημα θα εφοδιάζεται με ένα ειδικά διαμορφωμένο trailer που φέρει φωτοβολταϊκά panels συνολικής χωρητικότητας 140 τ.μ. που, σε ότι αφορά στις κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν στη Σουηδία, θα είναι σε θέση να παράγουν 14.000 kWh σε ετήσια βάση.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, θα διερευνηθεί και το κατά πόσο είναι δυνατόν, το όχημα να τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια το δίκτυο, όταν π.χ. το όχημα θα είναι σε κάποιον σταθμό φόρτισης αλλά οι μπαταρίες του θα είναι πλήρως φορτισμένες.
Σε κάθε περίπτωση, κατά τις προκαταρκτικές έρευνες που έχουν γίνει, αποδεικνύεται πως ένα τέτοιο σύστημα είναι σε θέση να επιφέρει μείωση των απαιτήσεων σε ενέργεια κατά 5% - 10% σε γεωγραφικές ζώνες όπως η βόρεια Ευρώπη (π.χ. Σκανδιναβία) ενώ καθίσταται σαφές πως σε περιοχές με έως και κατά 80% περισσότερη ηλιοφάνεια σε σχέση με τη Σουηδία (π.χ. στη νότια Ισπανία), η απόδοση του θα είναι σημαντικά βελτιωμένη.