Μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, πιο αθόρυβα οχήματα, μεγάλη αυτονομία και μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η συνεχής φόρτιση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων κατά τη διάρκεια του δρομολογίου είναι μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα λύση. Ας δούμε πως λειτουργεί…
Στο θέμα της εξέλιξης αυτοκινητόδρομων που θα φέρουν τις υποδομές που επιτρέπουν την καθοδόν φόρτιση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων (και φορτηγών) που κινούνται σε αυτούς), έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο παρελθόν όπως μπορείτε να δείτε εδώ, εδώ και εδώ.
Η διαδικασία αναμένεται να είναι αρκετά απλή καθώς στην ουσία, οι ειδικοί αισθητήρες με τους οποίους θα εφοδιάζεται π.χ. το φορτηγό, θα αναγνωρίζουν την ύπαρξη συγκεκριμένων λωρίδων στο οδόστρωμα όπου επιτρέπεται η φόρτιση του οχήματος εν κινήσει και θα ειδοποιούν σχετικά τον οδηγό. Αυτό με τη σειρά του, το μόνο που έχει να κάνει είναι να ενεργοποιήσει μέσω ενός κουμπιού, τον παντογράφο που εδράζεται στην οροφή του οχήματος προκειμένου αυτός να ανυψωθεί και να έρθει σε επαφή με τα ηλεκτροφόρα καλώδια που στερεώνονται σε πυλώνες κατά μήκος της διαδρομής, προκειμένου να φορτίσουν οι μπαταρίες του οχήματος όπως, περίπου, συμβαίνει και με τα τρόλεϊ που κυκλοφορούν και στους ελληνικούς δρόμους.
Μια καθαρή, ασφαλής και αποδοτική τεχνολογία
Αν και στο παρελθόν το παραπάνω σενάριο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως αποκύημα φαντασίας ενός υπερφιλόδοξου επιστήμονα, πλέον βρίσκονται σε εξέλιξη πολλαπλά σχετικά ερευνητικά προγράμματα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, μέσω των οποίων ελέγχονται και αξιολογούνται οι δυνατότητες που προσφέρει η καθοδόν φόρτιση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων από σχετικές υποδομές του οδικού δικτύου. Με την υποστήριξη εταιρειών, ερευνητικών και κρατικών φορέων, τα εν λόγω προγράμματα αποσκοπούν στον απώτερο στόχο της εξέλιξης ενός εκτεταμένου δικτύου αυτοκινητόδρομων που θα είναι σε θέση να προσφέρουν την εν κινήσει φόρτιση πάσης φύσεως οχημάτων, με σαφή φυσικά οφέλη τόσο για το περιβάλλον όσο και για τις μεταφορές γενικότερα, δεδομένου ότι με αυτόν τον τρόπο μπορεί να δοθεί λύση σε ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν –προς το παρόν- τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, την περιορισμένη αυτονομία σε σχέση με τις αντίστοιχες εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Από την πλευρά τους, οι εταιρείες κατασκευής βαρέων επαγγελματικών οχημάτων θεωρούν πως οι αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις φορτηγών οχημάτων, δεν θα αργήσουν να αποτελέσουν μια βιώσιμη και ελκυστική πρόταση για τους πελάτες τους.
Ωστόσο, όπως είναι φυσικό, στην παρούσα φάση απαιτούνται ακόμη πολλαπλά στάδια δοκιμών και μεγάλες επενδύσεις προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια, η αποδοτικότητα και η ευχρηστία αυτού του είδους φόρτισης ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος.