Με βαθμολογία 68%, το Ford Transit είναι το πιο ασφαλές από τα «χρυσά» Van.
High & Low σε ασφάλεια VAN (+vids)
17.869 Επισκέψεις στο άρθρο
(13/4/2022)
Δείτε αναλυτικά τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας -σύμφωνα με τις δοκιμές του Euro NCAP- τεσσάρων δημοφιλών Van, των «χρυσών» Ford Transit και Mercedes-Benz Vito και των «χάλκινων» Citroen Jumper και Peugeot Boxer.
Από τα αποτελέσματα που δημοσιεύθηκαν, προκύπτουν ορισμένα πολύ χρήσιμα συμπεράσματα, τόσο για το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όσο και για την κάθε μία εταιρεία (ή όμιλο) ξεχωριστά, με κάποιες από αυτές να νιώθουν δίχως αμφιβολία δικαιωμένες και κάποιες άλλες να πρέπει να επιδείξουν γρήγορα αντανακλαστικά και να βελτιωθούν.
Πρώτο σε ασφάλεια και το μόνο «χρυσό» στη γκάμα της Mercedes-Benz, αναδείχθηκε στις δοκιμές το Vito.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως ο Euro NCAP δοκιμάζει Van με εξοπλισμό ασφαλείας που είναι στάνταρ ή προαιρετικός. Επομένως οι αξιολογήσεις αντιπροσωπεύουν το καλύτερο που μπορεί να αναμένεται από κάθε όχημα. Όσον αφορά την τοποθέτηση, ελάχιστα έχουν αλλάξει τους τελευταίους δώδεκα μήνες και ο εξοπλισμός ασφαλείας εξακολουθεί να προσφέρεται κυρίως προαιρετικά.
Οι νικητές και οι χαμένοι
Δίχως αμφιβολία, μεγάλοι κερδισμένοι είναι οι άνθρωποι της Fiat Professional, καθώς όπως προείπαμε το νέο Fiat Ducato «σάρωσε». Από εκεί και πέρα, δικαιωμένοι πρέπει να νιώθουν και στο στρατόπεδο της Ford, μιας και το δίδυμό της στα Van κέρδισε «χρυσά» μετάλλια. Μάλιστα, το Transit βρέθηκε στη 2η θέση της λίστας αξιολόγησης του Euro NCAP, ενώ και το μικρότερο Transit Custom τα πήγε μια χαρά και κατετάγη 4ο από τα συνολικά 19 Van που δοκιμάστηκαν.
Μία θέση πιο κάτω συναντάμε το επίσης «χρυσό» Vito, το οποίο μάλιστα είχε καλύτερη επίδοση από το πιο σύγχρονο Sprinter. Το τελευταίο βρέθηκε μια θέση παρακάτω (6ο), ωστόσο έχασε στο «τσακ» τη χρυσή λίστα και κέρδισε το «ασημένιο» μετάλλιο, όντας όμως το 1ο της σχετικής λίστας των συνολικά 7 αργυρών μοντέλων.
Αν κάποιοι πρέπει να είναι προβληματισμένοι συνολικά από τα αποτελέσματα των δοκιμών, αυτοί μάλλον θα πρέπει να είναι οι ιθύνοντες του Ομίλου PSA, καθώς τα μοντέλα των Citroen, Peugeot και Opel είχαν από μέτριες έως κακές επιδόσεις. Ειδικά τα Μεγάλα Van του ομίλου βρέθηκαν στις τελευταίες θέσεις της λίστας, παίρνοντας όλα «χάλκινα» μετάλλια. Καλύτερα τα πήγαν τα Μεσαία Van του PSA, με τα Peugeot Expert και Opel Vivaro να κατακτούν «ασημένια» μετάλλια.
Υπό αυτό το πρίσμα, στις παρακάτω ενότητες σας παρουσιάζουμε αναλυτικά (και με βίντεο) τις επιδόσεις που είχαν 4 δημοφιλή μοντέλα των Citroen, Ford, Mercedes-Benz και Peugeot. Επιπλέον, στον σχετικό πίνακα που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε ποια συστήματα δοκιμάζονται και πόσο βαραίνει το καθένα στην τελική αξιολόγηση του Euro NCAP.
Τη 2η καλύτερη επίδοση ανάμεσα στα 19 Van που δοκίμασε ο Euro NCAP, σημείωσε το Ford Transit, στο οποίο απονεμήθηκε το «χρυσό» μετάλλιο. Αξίζει να σημειωθεί, πως παρόμοια υψηλή βαθμολογία (63%) συγκέντρωσε και το επίσης «χρυσό» Ford Transit Custom.
«Συνολικά, ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα για το Transit. Φέρει αρκετό εξοπλισμό ασφαλείας, διαθέσιμο προαιρετικά μόνο στη βασική έκδοση, αλλά στάνταρ στο επίπεδο εξοπλισμού “Trend” και πάνω και αυτό γενικά λειτουργεί καλά. Μικρές λεπτομέρειες, όπως το σύστημα παρακολούθησης της κατάστασης του οδηγού θα βελτίωνε τη βαθμολογία, αλλά ακόμη και ως έχει, το όχημα ξεπερνά το όριο κερδίζοντας ένα χρυσό μετάλλιο το 2022», αναφέρει το τελικό πόρισμα του Euro NCAP.
Αναλυτικότερα, το Μεγάλο Van της Ford βαθμολογήθηκε ως εξής:
«Χρυσό» μετάλλιο απέσπασε το Vito, σημειώνοντας στις δοκιμές καλύτερη επίδοση από το Sprinter, το οποίο με βαθμολογία 52% ήταν το καλύτερο από όλα τα «ασημένια» Van.
«Το Vito προσφέρει πολύ εξοπλισμό ασφαλείας και γενικά αυτός ο εξοπλισμός λειτουργεί καλά. Παρόλο που η απόδοση των συστημάτων ασφαλείας δεν ταιριάζει με την τεχνολογία αιχμής που χρησιμοποιείται στα σύγχρονα επιβατικά αυτοκίνητα, το Vito αποτελεί ένα από τα καλύτερα επαγγελματικά van προς πώληση, για όσους ενδιαφέρονται για την ασφάλεια», αναφέρεται στην ετυμηγορία του Euro NCAP.
Αναλυτικότερα, το Μεσαίο Van της Mercedes-Benz βαθμολογήθηκε ως εξής:
Στις τελευταίες θέσεις της λίστας αξιολόγησης του Euro NCAP βρέθηκαν όλα τα Μεγάλα Van του Ομίλου PSA, με το Peugeot Boxer να τα πηγαίνει ελάχιστα καλύτερα συγκεντρώνοντας βαθμολογία 33% (όσο και το νέο Opel Movano) και λαμβάνοντας το «χάλκινο» μετάλλιο. Καλύτερη επίδοση είχε το «αργυρό» Peugeot Expert αποσπώντας βαθμολογία 44%.
«Συνολικά, το Boxer προσφέρει ελάχιστο εξοπλισμό ασφαλείας σε σύγκριση με άλλα οχήματα της αγοράς και, ενώ το σύστημα AEB που διαθέτει εντυπωσιάζει, άλλα συστήματα δεν έχουν τόσο καλή απόδοση. Χάλκινο μετάλλιο με καλύτερη επίδοση από κάποιους αλλά με αρκετούς με καλύτερες επιδόσεις μπροστά του», αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο Euro NCAP.
Αναλυτικότερα, το Μεγάλο Van της Peugeot βαθμολογήθηκε ως εξής:
Με βαθμολογία 32%, το Μεγάλο Van των Γάλλων βρέθηκε στην 3η θέση από το τέλος στη λίστα αξιολόγησης του Euro NCAP. «Χάλκινο» μετάλλιο πήρε και το Jumpy, με συνολικά καλύτερη επίδοση (37%).
Η ετυμηγορία του Euro NCAP για το Citroen Jumper είναι ακριβώς ίδια με αυτή του Peugeot Boxer, καθώς τα δύο μοντέλα είναι πανομοιότυπα. Η ελαφρώς χαμηλότερη βαθμολογία του Citroen, oφείλεται στη χειρότερη επίδοση που είχε στα συστήματα «AEB Car-to-car».
Αναλυτικότερα, το Μεγάλο Van της Citroen βαθμολογήθηκε ως εξής: