Το Citroen e-Jumpy Hydrogen φουλάρει σε 3 λεπτά υδρογόνο και έχει αυτονομία άνω των 400 χλμ. Από την άλλη, το «απλό» ηλεκτρικό e-Jumpy μπαταρίας θέλει τον χρόνο του στην πρίζα, βγάζει λιγότερα χιλιόμετρα, αλλά έχει υψηλότερες μεταφορικές δυνατότητες. Δείτε τα υπέρ και τα κατά των δύο διαφορετικών όψεων του ίδιου νομίσματος.
Τα υπέρ και τα κατά των δύο εκδόσεων
Όπως μπορείτε να δείτε και στον παρακάτω πίνακα,
τα υδρογονοκίνητα οχήματα έχουν δύο βασικά πλεονεκτήματα. Το ένα είναι πως προσφέρουν
σημαντικά υψηλότερη αυτονομία κίνησης σε σχέση με τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, κάτι που
στην περίπτωση του Citroen e-Jumpy μεταφράζεται σε μια διαφορά τουλάχιστον 70 χλμ.
Το δεύτερο «προσόν» των «Hydrogen» εκδόσεων είναι πως
ανεφοδιάζονται με καύσιμο με την ίδια σχεδόν ταχύτητα που ένα συμβατικό όχημα «φουλάρει» με βενζίνη ή πετρέλαιο. Με άλλα λόγια, όχι μόνο βγάζουν περισσότερα χιλιόμετρα, αλλά απαλλάσσουν τον ιδιοκτήτη ή οδηγό τους, από την ανάγκη να περιμένει συνδεδεμένος στην πρίζα.
Βέβαια,
οι ταχυφορτιστές μειώνουν σημαντικά τον χρόνο φόρτισης (ελάχιστος χρόνος 30 λεπτά στο e-Jumpy), αλλά και πάλι δεν τίθεται θέμα σύγκρισης. Ωστόσο, το δίκτυο ανεφοδιασμού με υδρογόνο είναι τόσο περιορισμένο επί της παρούσης, που αποτελεί από μόνο του αποτρεπτικό παράγοντα για την αγορά ενός FCEV οχήματος. Και οι ταχυφορτιστές όμως κοστίζουν, ειδικά αν πρέπει να πληρώσεις «εισιτήριο» σε έναν δημόσιο σταθμό φόρτισης.
Οι περισσότερες διαθέσιμες …πρίζες δεν είναι το μόνο στοιχείο που υπερτερούν τα BEV ηλεκτρικά οχήματα, καθώς
βασικό μειονέκτημα που έχουν οι κυψέλες καυσίμου είναι πως ζυγίζουν πολύ, αρκετά περισσότερο από τις ήδη βαριές μπαταρίες. Και αν αυτό είναι δευτερεύουσας σημασίας σε ένα ΙΧ αυτοκίνητο, στα επαγγελματικά οχήματα είναι καθοριστικής σημασίας, γιατί
το επιπλέον βάρος «κλέβει» μέρος του τόσο πολύτιμου ωφέλιμου φορτίου, από το οποίο ο μεταφορέας αντλεί εισόδημα (εξ ου και payload στα αγγλικά).
Στην περίπτωση του Citroen e-Jumpy, η διαφορά στη μέγιστη τιμή του ωφέλιμου φορτίου είναι της τάξης των 275 κιλών, μια τιμή ιδιαίτερα «σεβαστή»!
Για αυτό που δεν μπορούμε να σας μιλήσουμε με νούμερα παίρνοντας ως παράδειγμα το ηλεκτρικό μοντέλο της γαλλικής εταιρείας, είναι οι τιμές κτήσης. Ωστόσο, κανόνας είναι πως
τα ήδη ακριβά ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (σε σχέση με τα συμβατικά) είναι σημαντικά φθηνότερα από τα οχήματα κυψελών καυσίμων. Όταν, λοιπόν, ο κάθε επαγγελματίας θα κληθεί να υπολογίσει την απόσβεση της επένδυσής του, προφανώς θα συνυπολογίσει και την τιμή, οπότε η πλάστιγγα μπορεί να γύρει υπέρ του ηλεκτρικού μοντέλου μπαταρίας.
Σε κάθε περίπτωση,
η πρόοδος και στις δύο τεχνολογίες είναι ραγδαία και προφανώς στο προσεχές διάστημα θα δούμε πράγματα που δεν φανταζόμασταν λίγα μόλις χρόνια πριν: Τα κόστη θα πέφτουν, οι αυτονομίες θα μεγαλώνουν, οι χρόνοι φόρτισης θα μειώνονται και γενικώς τα ηλεκτρικά οχήματα θα συνεχίσουν να εξελίσσονται.
Εμείς σας αφήνουμε με τον συγκριτικό πίνακα των δύο ηλεκτρικών εκδόσεων του Citroen e-Jumpy, για τις οποίες μπορείτε να βρείτε περισσότερα, στους παραπάνω συνδέσμους.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ CITROEN - ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ |
Μοντέλο |
e-Jumpy |
e-Jumpy Hydrogen |
Επιδόσεις |
Ηλ. Κινητήρας - Ισχύς (kW/hp) |
100/136 |
100/136 |
Ηλ. Κινητήρας - Ροπή (Nm) |
260 |
270 |
Μπαταρίες (kWh) |
50 ή 75 |
10,5 |
Κυψέλες καυσίμου (kW) |
- |
45 |
Αυτονομία (χλμ.) |
230 ή 330 |
400+ |
Φόρτιση μπαταριών |
30 ή 45 λεπτά (0-80%) στα 100 kW |
Λιγότερο από 1 ώρα στα 11 kW |
Ανεφοδιασμός με υδρογόνο |
- |
3 λεπτά (4,4 κιλά) |
Διαστάσεις - Βάρη |
Εκδόσεις αμαξώματος |
XS, M & XL (4,6, 4,9 & 5,3 μ.) |
M & XL (4,9 & 5,3 μ.) |
Όγκος χώρου φόρτωσης (κ.μ.) |
4,6-6,1 (6,6 με Moduwork) |
5,3-6,1 |
Ωφέλιμο φορτίο (κιλά) |
Έως 1.275 |
Έως 1.000 |
Ελκτική ικανότητα (κιλά) |
Έως 1.000 |
Έως 1.000 |
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »