Παίρνοντας ως βάση το Citroen e-Jumpy, αναδεικνύουμε τα υπέρ και τα κατά των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας και των υδρογονοκίνητων.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Παίρνοντας ως βάση το Citroen e-Jumpy, αναδεικνύουμε τα υπέρ και τα κατά των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας και των υδρογονοκίνητων.

Ηλεκτρικό Citroen e-Jumpy: Μπαταρίας ή Υδρογόνου;

Το Citroen e-Jumpy Hydrogen φουλάρει σε 3 λεπτά υδρογόνο και έχει αυτονομία άνω των 400 χλμ. Από την άλλη, το «απλό» ηλεκτρικό e-Jumpy μπαταρίας θέλει τον χρόνο του στην πρίζα, βγάζει λιγότερα χιλιόμετρα, αλλά έχει υψηλότερες μεταφορικές δυνατότητες. Δείτε τα υπέρ και τα κατά των δύο διαφορετικών όψεων του ίδιου νομίσματος.

Δεν πάει πολύς καιρός που ο όμιλος PSA (Peugeot, Citroen και Opel) παρουσίασε το βραβευμένο ως «Διεθνές Van της Χρονιάς 2021», ηλεκτρικό μεσαίο van της (e-Expert, e-Jumpy και Vivaro-e, αντίστοιχα) σε εκδόσεις κυψελών καυσίμου προσθέτοντας το «Hydrogen» στα ονόματά τους.

Η φόρτιση στην πρίζα απαιτεί από μισή έως κάμποσες ώρες. Ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο από την άλλη είναι υπόθεση 3 λεπτών.

Η φόρτιση στην πρίζα απαιτεί από μισή έως κάμποσες ώρες. Ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο από την άλλη είναι υπόθεση 3 λεπτών.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 
Θέλοντας να αναδείξουμε τις ομοιότητες και κυρίως τις διαφορές της ηλεκτροκίνησης και της υδρογονοκίνησης, επιλέγουμε ένα από τα παραπάνω δίδυμα, αυτό της Citroen. Καταρχάς, να τονίσουμε πως όπως προδίδει και το κοινό τους όνομα, τόσο το e-Jumpy όσο και το e-Jumpy Hydrogen είναι ηλεκτρικά οχήματα. Δηλαδή αμφότερα έχουν πετάξει στα σκουπίδια τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τον έχουν αντικαταστήσει από ένα ηλεκτρικό σύνολο 136 ίππων. Κάπου εδώ, όμως, αρχίζουν και οι διαφορές τους…
 

Ηλεκτροκίνηση και υδρογονοκίνηση: Ομοιότητες και διαφορές

 
Βλέπετε το Citroen e-Jumpy είναι ένα τυπικό «BEV» όχημα, δηλαδή ένα Battery Electric Vehicle, του οποίου ο ηλεκτρικός κινητήρας αντλεί ενέργεια αποκλειστικά από μπαταρίες. Μπαταρία υπάρχει και στο Citroen e-Jumpy Hydrogen, όμως, είναι σημαντικά μικρότερης χωρητικότητας, καθώς αυτή λειτουργεί σαν μια «ρεζέρβα» 50 χλμ. και αναλαμβάνει αυτόματα να κινήσει το όχημα μόλις οι δεξαμενές υδρογόνου αδειάσουν. Επιπλέον, κατά την εκκίνηση και με χαμηλή ταχύτητα, η μπαταρία από μόνη της παρέχει στον ηλεκτρικό κινητήρα την ισχύ που χρειάζεται.
 
Το κύριο έργο δηλαδή της τροφοδοσίας του ηλεκτρικού κινητήρα με ενέργεια αναλαμβάνουν οι λεγόμενες κυψέλες καυσίμου (fuel cells), καθιστώντας το e-Jumpy Hydrogen ένα FCEV όχημα. Σε αυτή την περίπτωση -μέσω της ηλεκτρόλυσης- παράγεται ηλεκτρική ενέργεια στις κυψέλες καυσίμου, όπου το υδρογόνο συναντά το οξυγόνο και από την εξάτμιση βγαίνει καθαρό νεράκι.
 
Στη συνέχεια, σε σταθερή ταχύτητα, οι κυψέλες καυσίμου παρέχουν την ενέργεια απευθείας στον ηλεκτρικό κινητήρα, ενώ κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, της προσπέρασης ή της έντονης ανωφέρειας, οι κυψέλες καυσίμου και η μπαταρία υψηλής τάσης συνδυάζονται για την παροχή ενέργειας στον ηλεκτρικό κινητήρα. Ακόμα, κατά την πέδηση και την επιβράδυνση, ο ηλεκτρικός κινητήρας επαναφορτίζει την μπαταρία.
 
Advertisement