Το Citroen e-Jumpy Hydrogen θα εκκινήσει την εμπορική του πορεία από το προσεχές φθινόπωρο, σε δύο εκδόσεις μήκους, την «Μ» των 4,95 μέτρων και την «XL» των 5,30 μέτρων.

Η μπαταρία χωρητικότητας 10,5 kWh φορτίζει μέσω ενσωματωμένου τριφασικού φορτιστή ισχύος 11 kW, με τη διαδικασία σε ένα 11 kW Wall Box (32A) να διαρκεί λιγότερο από μία ώρα.

Το Citroen e-Jumpy Hydrogen εξοπλίζεται με κυψέλες καυσίμου των 45 kW, που γεμίζουν με υδρογόνο μέσα σε τρία λεπτά, με τις τρεις σχετικές δεξαμενές να έχουν χωρητικότητα 4,4 κιλών.

Η μπαταρία λειτουργεί σαν μια «ρεζέρβα» 50 χλμ. και αναλαμβάνει αυτόματα να κινήσει το όχημα μόλις οι δεξαμενές υδρογόνου αδειάσουν.

Ολόκληρη η γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της Citroen, θα είναι «εξηλεκτρισμένη» μέχρι του χρόνου.

Τα δύο τελευταία ηλεκτρικά LCV της Citroen πλάι πλάι: Το μικροσκοπικό My Ami Cargo και το υδρογονοκίνητο e-Jumpy Hydrogen.

Το φθινόπωρο το Citroen e-Jumpy Hydrogen

Γέμισμα με υδρογόνο σε 3 λεπτά και αυτονομία άνω των 400 χλμ. υπόσχεται το ολοκαίνουργιο e-Jumpy Hydrogen με τις κυψέλες καυσίμου, κάνοντας τα «απλά» ηλεκτρικά μοντέλα της Citroen να ωχριούν.

 
Μετά το Opel Vivaro-e Hydrogen και το παρόμοιο Peugeot e-Expert Hydrogen, ο Όμιλος PSA παρουσιάζει και το τρίτο σχετικό μοντέλο της «παρέας», το Citroen e-Jumpy Hydrogen, ολοκληρώνοντας τις εκδόσεις κυψελών καυσίμου των ηλεκτροκίνητων Μεσαίων Van της, τα οποία –υπενθυμίζεται- πως μοιράστηκαν το βραβείο «Διεθνές Van της Χρονιάς 2021».
 
Το e-Jumpy Hydrogen είναι το πρώτο υδρογονοκίνητο μοντέλο της Citroen, το οποίο εκτός από τις κυψέλες καυσίμου διαθέτει και επαναφορτιζόμενες (μέσω βύσματος) μπαταρίες. Οι πρώτες παραδόσεις προγραμματίζονται για το προσεχές φθινόπωρο, με το αυτοκίνητο να λανσάρεται σε δύο εκδόσεις μήκους, την «Μ» των 4,95 μέτρων και την «XL» των 5,30 μέτρων. Θα παράγεται στο εργοστάσιο SevelNord της Ιταλίας και θα μετατρέπεται σε ένα υδρογονοκίνητο όχημα, στο σχετικό κέντρο που έχει δημιουργήσει το Stellantis Group στο εργοστάσιο της Opel, στο Ρουσελχάιμ της Γερμανίας.
 
Κατά τα ήδη γνωστά από τα προαναφερθέντα μοντέλα, το Citroen e-Jumpy Hydrogen εξοπλίζεται με κυψέλες καυσίμου των 45 kW, που γεμίζουν με υδρογόνο μέσα σε τρία λεπτά, με τις τρεις σχετικές δεξαμενές να έχουν χωρητικότητα 4,4 κιλών υδρογόνου. Σημειώνεται πως τα ντεπόζιτα είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα και λειτουργούν σε πίεση 700 bar. Η παραγόμενη ενέργεια, τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 100 KW (136 hp) ισχύος και 270 Nm ροπής, ο οποίος προέρχεται από το «απλό» ηλεκτρικό Citroen e-Jumpy. Σύμφωνα με τις μετρήσεις WLTP, το υδρογονοκίνητο όχημα διαθέτει αυτονομία άνω των 400 χλμ.
 
Επιπλέον, το σύστημα φέρει μια μικρότερη μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία μάλιστα φορτίζει στην πρίζα και δίνει στο όχημα επιπλέον ενέργεια όταν και όπου αυτό απαιτείται. Αναλυτικότερα, η μπαταρία χωρητικότητας 10,5 kWh φορτίζει μέσω ενσωματωμένου τριφασικού φορτιστή ισχύος 11 kW, με τη διαδικασία σε ένα 11 kW Wall Box (32A) να διαρκεί λιγότερο από μία ώρα. Από την άλλη, σε μία ενισχυμένη πρίζα (16A) απαιτούνται τρεις ώρες για μια πλήρη φόρτιση, με τον χρόνο να ανεβαίνει στις 6 ώρες στην περίπτωση της απλής οικιακής πρίζας (8A).
 
Σημειώνεται, πως η μπαταρία λειτουργεί σαν μια «ρεζέρβα» 50 χλμ. και αναλαμβάνει αυτόματα να κινήσει το όχημα μόλις οι δεξαμενές υδρογόνου αδειάσουν. Επιπλέον, κατά την εκκίνηση και με χαμηλή ταχύτητα, η μπαταρία από μόνη της παρέχει στον ηλεκτρικό κινητήρα την ισχύ που χρειάζεται. Στη συνέχεια, σε σταθερή ταχύτητα, η κυψέλη καυσίμου παρέχει την ενέργεια απευθείας στον ηλεκτρικό κινητήρα, ενώ κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, της προσπέρασης ή της έντονης ανωφέρειας, η κυψέλη καυσίμου και η μπαταρία υψηλής τάσης συνδυάζονται για την παροχή ενέργειας στον ηλεκτρικό κινητήρα. Ακόμα, κατά την πέδηση και την επιβράδυνση, ο ηλεκτρικός κινητήρας επαναφορτίζει την μπαταρία υψηλής τάσης.
 
Αξίζει να αναφερθεί, πως ολόκληρη η γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της Citroen, θα είναι «εξηλεκτρισμένη» μέχρι του χρόνου, καθώς ήδη διατίθεται το e-Jumpy, ενώ τα My Ami Cargo, e-Berlingo Van, e-Jumpy Hydrogen και e-Jumper θα λανσαριστούν εντός του δεύτερου μισού του τρέχοντος έτους.
 

 
Advertisement