Στα 1.000 ευρώ το «πέναλτι» για τα φορτηγά & τα λεωφορεία δημοσίας χρήσης, στα 500 ευρώ για περονοφόρα κλπ.
400 ευρώ «χρεώνονται» οι παραβάτες που δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ.
Δυο φορές το χρόνο θα πραγματοποιούνται οι αντίστοιχες διασταυρώσεις από τους αρμόδιους φορείς.
Γύρω στα 500.000 υπολογίζεται πως είναι τα ανασφάλιστα οχήματα.
Σφίγγει ο κλοιός, όπως όλα δείχνουν, για τους επιτήδειους «τζαμπατζήδες» που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους με ανασφάλιστα οχήματα... Κι αυτό, γιατί όπως έγινε γνωστό, εδώ και λίγες ημέρες έχουν ξεκινήσει οι διασταυρώσεις της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), στο πλαίσιο του Νόμου 5113/2024 προκειμένου να εντοπιστούν οι συστηματικοί παραβάτες, με τα πρόστιμα να είναι ιδιαίτερα τσουχτερά.
Συγκεκριμένα, για τα λεωφορεία και για τα φορτηγά (ή τα trailers) δημοσίας χρήσης το κόστος της ποινής ανέρχεται στα 1.000 ευρώ, ενώ σε ό,τι έχει να κάνει με τα υπόλοιπα μηχανήματα έργου & αποθηκών (βλ. ανυψωτικά μηχανήματα, παλετοφόρα κ.α.) το αντίστοιχο «πέναλτι» φτάνει στα 500 ευρώ.
Μάλιστα αξίζει να σημειωθεί εδώ πως, στο σενάριο υποτροπής, το κάθε πρόστιμο διπλασιάζεται, με τις πινακίδες & την άδεια κυκλοφορίας να αφαιρούνται – και να επιστρέφονται μόνο εφόσον διεκπεραιωθούν όλες οι απαραίτητες εκκρεμότητες.
400 ευρώ «χρεώνονται» οι παραβάτες που δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ
Ομοίως, προσμετρώντας τυχόν υποτροπές – αλλά και συνδυαστικές ποινές - ένα διοικητικό πρόστιμο μπορεί να φτάσει ακόμα και στα 30.000 ευρώ, με τις κυρώσεις ωστόσο να συμπεριλαμβάνουν κάποιους επιπλέον αστερίσκους.
Όπως δηλαδή το γεγονός πως οι ποινές δεν περιορίζονται μόνο στα ανασφάλιστα οχήματα, αλλά επεκτείνονται και σε εκείνα που είναι ασφαλισμένα και είτε δεν έχουν κάλυψη για τις φυσικές καταστροφές (σ.σ. μια παράμετρος υποχρεωτική από την 1
η Ιουνίου 2025) είτε δεν έχουν περάσει το όχημά τους από ΚΤΕΟ. Μάλιστα,
σε αυτό το τελευταίο σενάριο το πρόστιμο που καλείται να πληρώσει ο παραβάτης ανέρχεται στα 400 ευρώ, ενώ αν εκκρεμούν και οφειλές από τέλη κυκλοφορίας, τότε ο ιδιοκτήτης του οχήματος υποχρεώνεται να πληρώσει τόσο τα προηγούμενα, όσο και τα τρέχοντα ποσά.
Δυο φορές το χρόνο θα πραγματοποιούνται οι αντίστοιχες διασταυρώσεις από τους αρμόδιους φορείς
Σε κάθε περίπτωση, το μόνο βέβαιο είναι πως οι έλεγχοι θα λαμβάνουν χώρα δυο φορές τον χρόνο – ανά έξι μήνες –, με τις διασταυρώσεις να πραγματοποιούνται χρησιμοποιώντας πληροφορίες & ενημερώσεις από διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες & υπηρεσίες όπως είναι η ΑΑΔΕ,
οι ασφαλιστικές εταιρείες, το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, τα ΚΤΕΟ κ.ο.κ.
Συνακόλουθα, οι ειδοποιήσεις των παραβάσεων έχει προβλεφτεί να καταφτάνουν διαδικτυακά στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των ιδιοκτητών και με την επισήμανση πως μέσα στο τρίμηνο που θα μεσολαβήσει ύστερα από τη γνωστοποίηση του προστίμου ο παραβάτης θα υποβληθεί ξανά σε δεύτερο έλεγχο – στον οποίο μη συμμόρφωση θα συνεπάγεται την αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας.
Γύρω στα 500.000 υπολογίζεται πως είναι τα ανασφάλιστα οχήματα
Είτε έτσι είτε αλλιώς, όλα τα δεδομένα οδηγούν στο συμπέρασμα πως οι λεγόμενοι… «έξυπνοι» μάλλον είναι αρκετοί στη χώρα μας, μιας και βάσει υπολογισμών ο συνολικός αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων μέχρι πρότινος έφτανε τις 500.000, με τις τελευταίες εξελίξεις εντούτοις να κάνουν λόγο για μια αύξηση στα ασφαλιστήρια συμβόλαια μέσα στο 2025 της τάξεως των 200.000 οχημάτων.
Τι σημαίνει αυτό; Απλούστατα ότι το εν λόγω νούμερο δε συνάδει με τις περίπου 50.000 νέες ταξινομήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα, στοιχείο που καταδεικνύει μια απροκάλυπτη «συμμόρφωση» περίπου 150.000 κατόχων υπό το φόβο των νέων δεδομένων και μόνο.
Extra tip: Οι
fleet managers καλό είναι να επαληθεύσουν πως δεν υπάρχει κάποιο ανασφάλιστο όχημα στο στόλο τους – ακόμα και αν αυτό δεν κινείται- διότι σε διαφορετική περίπτωση θα κληθούν να πληρώσουν τα δέοντα πρόστιμα.