Η νέα γενιά του Isuzu D-Max διατίθεται πλέον και στην Ελλάδα με πολλαπλές αναβαθμίσεις της σε όλους τους τομείς και είναι σαφές πως έχει έναν και μοναδικό στόχο. Την κορυφή των πωλήσεων στην κατηγορία των Pick-Up. Ανακαλύψτε το...
Η μακρόχρονη και άκρως επιτυχημένη πορεία της Isuzu στην κατασκευή πετρελαιοκινητήρων για όλες τις χρήσεις (από το 1934) αλλά και στην παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων όλων των τύπων, μας έχει προσφέρει πολλά και σημαντικά δείγματα γραφής. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου πως κατά τη διάρκεια της τελευταίας 5ετίας, η προηγούμενη γενιά του D-Max, του κορυφαίου εκπροσώπου της στα ελαφρά επαγγελματικά, κατάφερνε να αυξάνει θεαματικά τα μερίδια αγοράς της τόσο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο όσο και στη χώρα μας.
Ωστόσο, η κατηγορία των Pick-Up προσελκύει πλέον το ενδιαφέρον μιας ολοένα και αυξανόμενης μερίδας καταναλωτών δεδομένου ότι τα εν λόγω οχήματα, πέραν του σκληροτράχηλου χαρακτήρα τους, είναι σε θέση να καλύψουν τις ανάγκες και μιας οικογένειας, κατά τις εξορμήσεις της εκτός της πόλης και όχι μόνο.
Αυτός είναι εξάλλου και ένας από τους βασικούς λόγους που δικαιολογούν την ραγδαία αύξηση των πωλήσεων που τα ελαφρά ημιφορτηγά αναμένεται να παρουσιάσουν μέσα στην επόμενη πενταετία, τόσο στην ΕΕ όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ο ανταγωνισμός εντείνεται
Δεδομένων όλων τα παραπάνω, πολλές και σημαντικές αυτοκινητοβιομηχανίες που έως πρόσφατα δεν είχαν την παραμικρή ανάμειξη με την κατηγορία των Pick-Up, έχουν ανακοινώσει πως είναι έτοιμες να παρουσιάσουν τις προτάσεις τους, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Χαρακτηριστικότερα παραδείγματα είναι οι Mercedes-Benz και Renault που θα λανσάρουν μέσα στο 2017 τα νέα X-Class και Alaskan αντίστοιχα, ενώ πολύ πιθανόν είναι μέσα στα προσεχή χρόνια να δούμε και στην Ελλάδα προτάσεις στα Pick-Up από τις εταιρείες Hyundai, Jeep κ.ο.κ.
Πέραν αυτού, οι «παραδοσιακές» δυνάμεις του χώρου (βλέπε Toyota, Nissan, Mitsubishi, Ford) έχουν ήδη λανσάρει τα πλήρως ανανεωμένα Hilux, Navara, L200 και Ranger ενώ θέμα χρόνου είναι η έναρξη των πωλήσεων και στη χώρα μας του νέου Volkswagen Amarok.
Όλα τα οχήματα που αναφέρουμε έχουν έναν κοινό παρονομαστή. Πέραν των αναμφισβήτητων –εκτός δρόμου- ικανοτήτων τους και της δυνατότητα μεταφοράς φορτίων με βάρος άνω του 1,0t., προσφέρουν πλέον ιδιαίτερα ευρύχωρες καμπίνες επιβατών με εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα έναντι πολυτελών επιβατικών οχημάτων άλλων κατηγοριών.
Η προσέγγιση της Isuzu
O –κάθετα αναβαθμισμένος- ανταγωνισμός και η ανάγκη προσέγγισης μιας σημαντικά ευρύτερης γκάμας ευρωπαίων πελατών, ώθησε την ιαπωνική εταιρεία στην παρουσίαση ενός πλήρως ανανεωμένου εκπροσώπου στην κατηγορία των Pick-Up.
Για το D-Max του 2017 ωστόσο, δεν αποφασίστηκε η ανανέωση εκ βάθρων αλλά η ουσιαστική βελτίωση ενός πραγματικά καλού προϊόντος όπως ήταν η προηγούμενη γενιά του, σε συγκεκριμένους τομείς, με σαφές όραμα.
Το νέο D-Max έπρεπε να γίνει σημαντικά πιο… πολιτισμένο αναφορικά με το επίπεδο άνεσης και ασφάλειας που προσφέρει, ενώ την ίδια στιγμή, επιβάλλονταν να διατηρηθούν αναλλοίωτες πρωταρχικές αξίες του όπως η αξιοπιστία, η δυνατότητα μεταφοράς φορτίων μεγάλου βάρους, το υψηλό επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας εντός και εκτός δρόμου και φυσικά, η κάλυψη των ολοένα και πιο αυστηρών προδιαγραφών αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων.
Νέα, πιο δυναμική και… αιχμηρή σχεδίαση
Σε ότι αφορά στων εξωτερική του εικόνα, το νέο D-Max έχει δεχθεί πολλαπλές επεμβάσεις στη σχεδίαση του εμπρόσθιου τμήματος όπου η νέα μάσκα έχει μεγαλύτερο μέγεθος και μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα.
Επανασχεδιασμένος είναι και ο προφυλακτήρας που πλέον φιλοξενεί «χωνευτούς» προβολείς ομίχλης ενώ επίσης νέα είναι και η μορφή και σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων που πλέον φέρουν ειδικές λυχνίες τύπου LEDs για τα φώτα ημέρας.
Οι σχεδιαστικές τροποποιήσεις εκτείνονται και στο πλευρικό τμήμα του αμαξώματος με τις νέες αυλακώσεις που διατρέχουν την πόρτα σε συνδυασμό με τους τονισμένους θόλους των τροχών, να ενισχύουν τον έντονο δυναμισμό της σχεδίασης του ιαπωνικού Pick-Up ενώ, επανασχεδιασμένη και πιο στιβαρή είναι και η πόρτα του χώρου φόρτωσης, με σχετικές αλλαγές να έχουν φυσικά πραγματοποιηθεί και στα πίσω φωτιστικά σώματα.
Τέλος, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τις αλλαγές στα «νεύρα» που διατρέχουν το κάλυμμα του κινητήρα καθώς και τις ζάντες 18 ιντσών που προσφέρονται για όλες τις εκδόσεις αμαξώματος.
Όλα τα παραπάνω έχουν ουσιαστικά προσδώσει έναν πιο «αιχμηρό» χαρακτήρα το D-Max του 2017 ωστόσο, όπως προαναφέραμε, η ουσία είναι που μετράει. Οι αλλαγές που έχει δεχθεί το νέο D-Max έχουν βελτιώσει σημαντικά τον αεροδυναμικό συντελεστή του οχήματος με σαφή οφέλη τόσο στην ηχομόνωση της καμπίνας όσο και –κυρίως- στην κατανάλωση καυσίμου του οχήματος.
Πέραν όλων των παραπάνω, αλλαγές μπορούν να παρατηρηθούν στην κεραία του συστήματος πολυμέσων ενώ το ειδικό σύστημα «PESS» (Passive Entry & Start System) επιτρέπει στον οδηγό να κλειδώνει – ξεκλειδώνει το όχημα καθώς και να ενεργοποιεί τον κινητήρα του νέου D-Max χωρίς το κλειδί, μέσω της λαβής αφής στην πόρτα του οδηγού και τον ειδικό διακόπτη εκκίνησης του κινητήρα στο ταμπλό.