Οι οδικές μεταφορές αποτελούν κλάδο ζωτικής σημασίας για την ελληνική οικονομία και αντιπροσωπεύουν σε εθνικό επίπεδο
το 7% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος (ΑΕΠ), καθώς και το 7% των θέσεων απασχόλησης. Ο ετήσιος τζίρος κατά μέσο όρο τα τελευταία πέντε χρόνια ανέρχεται στα
17,5 δισ. ευρώ, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι
το 98% των εμπορευματικών μεταφορών πραγματοποιούνται οδικώς.
Μεγάλο στοίχημα είναι η προάσπιση της οδικής ασφάλειας.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το στο facebook »
Ήδη από το 2020, ο κλάδος των Μεταφορών και Logistics δοκιμάστηκε, όπως και όλοι οι κλάδοι της οικονομίας, από την
πανδημία του COVID-19. Ως αποτέλεσμα της υγειονομικής κρίσης,
ο κλάδος παρουσίασε πτώση της τάξης του 19% πέρυσι σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Icap για τις επιπτώσεις της πανδημίας covid-19 στις επιχειρήσεις και τους κλάδους της ελληνικής οικονομίας.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επιχειρήσεις του κλάδου, όπως αποτυπώνονται στην έρευνα της Icap, μεγαλύτερη πτώση (-28%) υπολογίζεται στις επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών έως 2 εκατ. ευρώ και μικρότερη (-13%) στις επιχειρήσεις με τζίρο από 2 εκατ. έως 10 εκατ. ευρώ. Στον αντίποδα, αύξηση τζίρου 4% υπήρξε για τις επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών από 10 εκατ. ευρώ και πάνω.
Για το 2021 που ετοιμάζεται να μας αφήσει, οι επιχειρήσεις του κλάδου προβλέπουν μικρότερη πτώση η οποία εκτιμάται στο 14%. Ο εκτιμώμενος περιορισμός της μείωσης του τζίρου αποδίδεται στη μείωση της πτώσης στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου. Ειδικότερα, για το 2021 αναμένεται πτώση 23% για τις επιχειρήσεις με τζίρο έως 2 εκατ. ευρώ και πτώση 11% για τις επιχειρήσεις με τζίρο από 2 εκατ. έως 10 εκατ. ευρώ , ενώ για τις επιχειρήσεις με τζίρο άνω των 10 εκατ. ευρώ αναμένεται αύξηση 3%.