Μέσα στον Απρίλιο ξεκινούν οι δοκιμές platooning της MAN Truck & Bus σε συνεργασία με τη DB Schenker, σε πραγματικές συνθήκες χρήσης ενώ..

… για πρώτη φορά, πίσω από το τιμόνι των οχημάτων της MAN θα βρεθούν επαγγελματίες οδηγοί της DB Schenker.

Μπαίνει στο «κονβόι» και η MAN!

Η MAN Truck & Bus παρέδωσε στις 13/2 τα οχήματα δοκιμών που θα χρησιμοποιηθούν σε συρμούς / κονβόι της εταιρείας DB Schenker, σε πραγματικές συνθήκες χρήσης της νέας τεχνολογίας «platooning»

 
Οι εταιρείες DB Schenker και MAN Truck & Bus καθώς και το κολλέγιο Fresenius ξεκίνησαν ένα νέο στάδιο στη μεταξύ τους συνεργασία, το οποίο αφορά στις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες χρήσης, της διαδικασίας «platooning», δηλαδή της αυτόνομης κίνησης φορτηγών οχημάτων με ελάχιστη απόσταση ασφαλείας μεταξύ τους.
Η MAN Truck & Bus παρέδωσε στις 13/2 τα φορτηγά που θα χρησιμοποιηθούν στις δοκιμές του εν λόγω προγράμματος. Η παράδοση τους έγινε στις κεντρικές εγκαταστάσεις της DB Schenker στο Μόναχο.
Εκ των υπευθύνων της DB Schenker, ο κ. Ewald Kaiser (Chief Operating Officer), τόνισε σχετικά πως: «… Η αυτόνομη και συνδεδεμένη κίνηση των οχημάτων αναμένεται να αλλάξει ριζικά τις εμπορευματικές μεταφορές. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εστιάζει στις δοκιμές του platooning σε καθημερινές διαδικασίες logistics και είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι που πλέον μπορούμε να εντάξουμε τα εν λόγω οχήματα σε δοκιμές υπό πραγματικές συνθήκες χρήσεως».
Από την πλευρά του, ο δρ Frederik Zohm, μέλος του διοικητικού συμβουλίου και επικεφαλής του προγράμματος Έρευνας και Εξέλιξης της MAN Truck & Bus AG τόνισε πως: «… Έχουμε ήδη αποδείξει πως η τεχνολογία του platooning είναι σε θέση να λειτουργήσει ιδανικά, σε προηγούμενα ερευνητικά προγράμματα όπως το European Truck Platooning Challenge του 2016. Πλέον, προχωράμε στην ενσωμάτωση της εν λόγω τεχνολογίας στις πραγματικές, καθημερινές, διαδικασίες του κλάδου των logistics».
Η συνεργασία μεταξύ των εταιρειών ξεκίνησε τον Μάιο του 2017 και προβλέπει την δοκιμή της διαδικασίας platooning για μια πολύμηνη περίοδο, ως μέρος διαφόρων προγραμματισμένων διαδικασιών μεταφοράς φορτίων της DB Schenker, σε πραγματικές συνθήκες χρήσης, κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου Α9 που συνδέει το Μόναχο με τη Νυρεμβέργη. Μάλιστα, αξίζει να σημειώσουμε πως σε αυτήν τη φάση του προγράμματος, οι επαγγελματίες οδηγοί της DB Schenker θα αντικαταστήσουν για πρώτη φορά τους εξειδικευμένους οδηγούς της MAN Truck & Bus πίσω από το τιμόνι των –πειραματικών- αυτών φορτηγών.
Οι εμπειρίες, οι εκτιμήσεις και γενικότερα οι αξιολογήσεις των οδηγών της DB Schenker αναμένεται να αποτελέσουν τον βασικό πυλώνα των μετέπειτα ερευνών που θα διεξάγει η ερευνητική ομάδα του κολλεγίου Fresenius, το οποίο θα προσφέρει την επιστημονική κάλυψη του όλου εγχειρήματος.
Ο επικεφαλής επιστήμονας του συγκεκριμένου προγράμματος, δρ Christian T. Haas, τόνισε μεταξύ άλλων πως: «… Θέλουμε να κατανοήσουμε τις επιδράσεις της νέας αυτής τεχνολογίας στους οδηγούς. Οι έρευνες μας θα επικεντρωθούν σε ψυχοκοινωνικό και νευροφυσιολογικό επίπεδο».
 
Πως θα λειτουργήσει το εν λόγω πρόγραμμα δοκιμών
Μέσα στον Απρίλιο αναμένεται να ξεκινήσουν τα δρομολόγια του συγκεκριμένου κονβόι / συρμού οχημάτων στον αυτοκινητόδρομο Α9. Αρχικά, τα οχήματα θα επιχειρούν χωρίς φορτίο προκειμένου να ερευνηθούν οι διάφορες παράμετροι που αφορούν στην ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία τους σε πραγματικές συνθήκες κίνησης αλλά και να εκπαιδευθούν κατάλληλα οι οδηγοί που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Οι οδηγοί της DB Schenker, όπως είναι φυσικό, θα λάβουν εντατική θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση από τους ειδικούς της MAN μέσω του προγράμματος MAN ProfiDrive ενώ θα κάνουν χρήση και ειδικών εξομοιωτών.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος εκπαίδευσης των οδηγών, θα ξεκινήσουν εβδομαδιαία και εν συνεχεία, ημερήσια δρομολόγια, τα οποία εντός του 2018 θα εξελιχθούν σε κανονικές διαδικασίες logistics με μεταφερόμενο φορτίο.
Σε αυτή τη φάση, η DB Schenker θα πραγματοποιηθεί έως και 3 δρομολόγια ημερησίως μεταξύ των εμπορευματικών κέντρων της σε Μόναχο και Νυρεμβέργη.
 

 

ΔΙΕΘΝΗ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

MAN - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ