Η MAN επενδύει μισό δις ευρώ στο εργοστάσιο της Νυρεμβέργης!
Το σημαντικότερο νέο σύστημα ασφάλειας που εξέλιξε η MAN Truck & Bus δεν είναι άλλο από τη νέα γενιά του EBA (Advanced Emergency Braking System), που πλέον είναι σε θέση να συνδυάζει δεδομένα τόσο από τη σχετική κάμερα στο παρμπρίζ του οχήματος όσο και από αισθητήρες ραντάρ. Με αυτόν τον τρόπο, το MAN EBA είναι πλέον σε θέση να αναγνωρίζει τόσο κινούμενα όσο και σταθερά εμπόδια πιο γρήγορα και αναλόγως να επεμβαίνει στην ενεργοποίηση του συστήματος πέδησης του οχήματος εφόσον κρίνει πως αυτό απαιτείται.
Παράλληλα με το νέο EBA, η MAN Truck & Bus παρουσίασε τη λειτουργία Emergency Stop Signal (ESS) καθώς και τη νέα γενιά του Lane Guard
System (LGS) τα οποία
επίσης θα συμπεριλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό των οχημάτων της από τον
προσεχή Νοέμβριο 2015. Φυσικά, περιττεύει να αναφέρουμε πως αυτό αφορά τόσο τα
φορτηγά της MAN όσο και τα λεωφορεία των εταιρειών MAN και Neoplan.
Τι προβλέπει η νέα Ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα συστήματα ασφαλείας στα επαγγελματικά οχήματα
Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία της ΕΕ για τις οδικές μεταφορές, από τον Νοέμβριο του 2015 όλα τα νέο-ταξινομούμενα φορτηγά με δύο ή τρεις άξονες, μεικτό βάρος άνω των 8,0t. και έναν πίσω άξονα με αερανάρτηση, πρέπει να διαθέτουν υποχρεωτικά στον βασικό τους εξοπλισμό το σύστημα «Emergency Braking System», επιπέδου «Level 1». Παράλληλα, στα φορτηγά με μεικτό βάρος άνω των 3,5t. και δύο ή τρεις άξονες επιβάλλεται η ύπαρξη το συστήματος «Lane Guard System» στον βασικό τους εξοπλισμό.
Ωστόσο, από το 2014, περίπου
τα μισά MAN TGX που
έχει διαθέσει η γερμανική εταιρεία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο εφοδιάζονται με τα
πακέτα εξοπλισμού «Active» ή «Active Plus» που
περιλαμβάνουν το σύστημα EBA.
Η νέα γενιά του εν λόγω
συστήματος που η MAN προσφέρει από τον Ιούλιο του 2015 μάλιστα, καλύπτει με
ευκολία τις αυστηρές προδιαγραφές του επιπέδου «Level 2» της σχετικής Ευρωπαϊκής νομοθεσίας, οι οποίες
αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από τον Νοέμβριο του 2018 για όλα τα
νέο-ταξινομούμενα φορτηγά.
Το νέο σύστημα ΜΑΝ ΕΒΑ
Χάρη στη δυνατότητα συνδυασμού των δεδομένων που λαμβάνει τόσο από τους αισθητήρες ραντάρ όσο και από την ειδική κάμερα στο εμπρόσθιο τμήμα του αμαξώματος, η νέα γενιά του MAN EBA είναι σε θέση να ανιχνεύσει πιο εύκολα και γρήγορα όλα τα κινούμενα και ακίνητα εμπόδια στον δρόμο του οχήματος καθώς και να ξεχωρίσει με άνεση ένα π.χ. ακινητοποιημένο όχημα από π.χ. την είσοδο μια σήραγγας κ.ο.κ.
Παράλληλα, χάρη σε ειδικές
μελέτες που πραγματοποίησε, η MAN Truck & Bus έχει βελτιώσει κατά πολύ και τα χαρακτηριστικά
λειτουργίας του προηγμένου αυτού συστήματος ασφάλειας, σε μια προσπάθεια να
καταστήσει το έργο του οδηγού πιο άνετο. Για παράδειγμα, ακόμη και στην περίπτωση
που το MAN EBA έχει ανιχνεύσει το ενδεχόμενο
πρόσκρουσης του φορτηγού με ένα προπορευόμενο όχημα και έχει ήδη ξεκινήσει την
διαδικασία αυτόματης επιβράδυνσης του φορτηγού, στην περίπτωση που το όχημα που
προηγείται αναπτύξει ταχύτητα και η απόσταση ασφαλείας του από το φορτηγό
επανέλθει στα προβλεπόμενα επίπεδα, η διαδικασία απενεργοποιείται αυτόματα.
Παράλληλα, την διαδικασία μπορεί να ακυρώσει ανά πάσα στιγμή και ο οδηγός
επεμβαίνοντας στα ποδοστήρια του φρένου ή του γκαζιού ή ακόμη και με τη χρήση
των δεικτών αλλαγής πορείας (φλας).
Το νέο σύστημα MAN ESS
Μια ειδική λειτουργία του MAN EBA είναι το σύστημα «Emergency Stop Signal» (ESS) που ουσιαστικά αναλαμβάνει να ενεργοποιήσει τα αλάρμ
αλλά και τα υπόλοιπα φώτα έκτακτης ανάγκης που ενδεχομένως διαθέτει το όχημα
όταν το σύστημα EBA τίθεται σε εφαρμογή. Με αυτόν τον
τρόπο, το ESS φροντίζει να προειδοποιήσει τα οχήματα που ακολουθούν
το φορτηγό ή το λεωφορείο της MAN, για την
ενδεχόμενη άμεση επιβράδυνση του.
To νέο σύστημα ΜΑΝ LGS
Το νέο ΜΑΝ «Lane Guard System» κάνει χρήση των ενδείξεων υπερσύγχρονων καμερών που επιτρέπει την πιο εύκολη καταγραφή των όσων συμβαίνουν τόσο στο εμπρός όσο και τα πλαϊνά τμήματα του οχήματος. Με αυτόν τον τρόπο είναι σε θέση να προειδοποίηση καλύτερα τον οδηγό κατά τη διάρκεια αλλαγής λωρίδας ή στην περίπτωση που το όχημα παρεκκλίνει της πορείας του με βάση τις διαγραμμίσεις του οδοστρώματος.
Σε σχέση με τα όσα γνωρίζουμε
εδώ και χρόνια για τη λειτουργία του εν λόγω συστήματος, η MAN έχει
να προσθέσει την αυτόματη αλλαγή της λειτουργίας του ανάλογα με την ύπαρξη ή
όχι και την ποιότητα της διαγράμμισης στο οδόστρωμα ενώ, είναι σε θέση να
διαμορφώνει τη λειτουργία του και τις προειδοποιήσεις που παρέχει αναλόγως και
των συνθηκών κυκλοφορίας που υφίστανται καθώς και το είδος της διαδρομής.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2025 - pro.autotriti.gr