ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Οι διεκδικήσεις του κλάδου των Taxi

5.807 Επισκέψεις στο άρθρο (16/10/2020)

Σε σχετική του ανακοίνωση, ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ, κ. Μ. Κασιδιάρης, αναφέρεται διεξοδικά στις άμεσες διεκδικήσεις του κλάδου των Taxi και τα μέτρα που θα οδηγήσουν σε ανανέωση του στόλου οχημάτων.

Με βάση τα όσα αναφέρει σε σχετική του ανακοίνωση ο πρόεδρος της Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α., κ. Μάκης Κασιδιάρης, οι βασικές και άμεσες διεκδικήσεις του κλάδου είναι οι ακόλουθες:
  • Δυνατότητα επιλογής και ταξινόμησης 7θέσιου ή 9θέσιου οχήματος με ταξίμετρο, όταν αντικαθίσταται κάθε όχημα Taxi.
  • Ένταξη των αυτοκινητιστών Taxi σε κάθε πρόγραμμα οικονομικής στήριξης που αφορά πληγείσες επιχειρήσεις.
  • Κατάργηση προκαταβολής φόρου για το 2019
  • Κατάργηση του Τέλους Επιτηδεύματος
  • Μονιμοποίηση του ΦΠΑ στο 13% καθώς με απόφαση της κυβέρνησης, ο ΦΠΑ θα παραμείνει σε αυτό το ποσοστό τουλάχιστον μέχρι τον Απρίλιο του 2021.
  • Ένταξη των ΕΔΧ Ταξί σε κοινοτικά ή εθνικά αναπτυξιακά προγράμματα.
  • Ένταξη των αυτοκινητιστών Ταξί στο πρόγραμμα επιστρεπτέας προκαταβολής.
 
Παράλληλα σε ότι αφορά στην ανάγκη αντικατάστασης / ανανέωσης του στόλου των οχημάτων Taxi που κυκλοφορούν πανελλαδικά, ο κ. Κασιδιάρης αναφέρει πως η τελευταία επιδότηση που αφορούσε μαζικά τον κλάδο των Ταξί πραγματοποιήθηκε το 2003 όταν με εθνικούς πόρους επιδοτήθηκε η αντικατάσταση τους ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας. Σε αυτό το πρόγραμμα είχαν ενταχθεί (και επιδοτήθηκαν) συνολικά 6.500 ιδιοκτήτες Taxi.
Με αυτό το δεδομένο, τον Μάρτιο του 2021 λήγει η αναστολή υποχρέωσης αντικατάστασης οχήματος και τίθενται σε ισχύ τα όρια ηλικίας οχημάτων Ταξί που ορίζει η ελληνική νομοθεσία, με αποτέλεσμα χιλιάδες ιδιοκτήτες Ταξί να είναι υποχρεωμένοι να αντικαταστήσουν το όχημα τους. Αυτό πρακτικά είναι ανέφικτο δεδομένων των οικονομικών συγκυριών που επέφερε μεταξύ άλλων και η πανδημία της τρέχουσας χρονιάς. Μάλιστα ο κ. Κασιδιάρης αναφέρει πως στο σύνολο του ο κλάδος προσπαθεί να αποφύγει την χρεωκοπία, πόσο μάλλον να βρει πόρους για την αντικατάσταση των οχημάτων.
Για τους λόγους αυτούς, η Ομοσπονδία εισηγείται τα εξής:
  • «Γενναίες» επιδοτήσεις που θα βοηθήσουν τον επαγγελματία αυτοκινητιστή στην αγορά καινούργιου ή μεταχειρισμένου οχήματος, ανεξαρτήτως καυσίμου.
  • Παράταση στην υποχρέωση αντικατάστασης, όπως αυτή ορίζεται από την ελληνική νομοθεσία.