Η –μεσαία- κατηγορία των Vans (μεταξύ των Vanette και των βαρέων εκπροσώπων της κατηγορίας), με μεικτό βάρος που δεν υπερβαίνει τους 3,2t., είναι σε θέση να ανταποκριθεί στην συντριπτική πλειοψηφία των απαιτήσεων για τις εμπορευματικές μεταφορές σε αστικό περιβάλλον με χαρακτηριστική ευκολία, χάρη –μεταξύ άλλων- στις πολλαπλές εκδόσεις αμαξώματος τους.
Όπως προαναφέραμε, όσοι επιθυμούν ένα ελαφρύ επαγγελματικό με μεικτό βάρος κάτω των 3,5t., που θα είναι σε θέση να υποστηρίξει φορτία αρκετά άνω του 1,0t., μοιραία θα καταλήξουν να εξετάζουν –και- κάποια από τις προτάσεις της κατηγορίας των ελαφρών – μεσαίων Vans.
Δεδομένου του χαρακτήρα του αλλά και τις χρήσεις για τις οποίες προορίζονται, οι εκπρόσωποι της εν λόγω κατηγορίας είναι διαθέσιμοι σε πολλαπλές εκδόσεις αμαξώματος τόσο ως προς το μήκος του οχήματος και το ύψος της οροφής, όσο και ως προς το μήκος του μεταξονίου.
Με το ωφέλιμο φορτίο του να αγγίζει ακόμη και τα 1.400 κιλά και τον ωφέλιμο όγκο του χώρου φόρτωσης να ανέρχεται έως και στα 8,5κ.μ., τα εν λόγω οχήματα προσφέρουν αρκετές «έξυπνες» σχεδιαστικές λύσεις όπως οι ειδικές… καταπακτές κάτω από το κάλυμμα του καθίσματος του συνεπιβάτη ή πλήρης αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού, τα οποία προσφέρουν αύξηση του ωφέλιμου μήκους και του όγκου της καρότσας, για την μεταφορά αντικειμένων με ιδιαίτερα μεγάλες διαστάσεις.
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό των εκπροσώπων της κατηγορίας των μεσαίων Van που είναι διαθέσιμοι στην παρούσα φάση στην ελληνική αγορά είναι πως, όλοι ανεξαιρέτως έχουν ανανεωθεί πλήρως μέσα στην τελευταία διετία.
Ενσωματώνοντας κορυφαίες τεχνολογικές εφαρμογές σε ότι αφορά στους κινητήρες, στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού ή και στον εξοπλισμό άνεσης, μοντέλα όπως τα Citroen Jumpy, Fiat Talento, Ford Transit Custom, Mercedes-Benz Vito, Opel Vivaro, Peugeot Expert, Toyota Proace και VW T6 Transporter, διακρίνονται για το ιδιαίτερα περιορισμένο Κόστος Χρήσης, ιδιαίτερα σε σχέση με τις προτάσεις της μεγαλύτερης κατηγορίας των Vans που αφορά σε οχήματα όπως τα Citroen Jumper, Fiat Ducato, Ford Transit, Mercedes-Benz Sprinter, Opel Movano, Peugeot Boxer και VW Crafter αντίστοιχα.
Καταλήγοντας, αξίζει να σημειώσουμε πως μέσα στο 2017 αναμένεται να λανσαριστεί και στην ελληνική αγορά μια ακόμη πρόταση στη συγκεκριμένη κατηγορία και πιο συγκεκριμένα το NV300, ο αντικαταστάτης του Primastar στη γκάμα της Nissan, που θα αποτελέσει ένα ακόμη μοντέλο που υιοθετεί κοινό δάπεδο και μηχανικά μέρη με τα Fiat Talento και Opel Vivaro.