Η Ford παρουσίασε μια νέα ηλεκτροκίνητη έκδοση Mini-Bus του Transit με στόχο την εξέλιξη τεχνολογικών καινοτομιών που θα συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη των μελλοντικών –ηλεκτροκίνητων- οχημάτων της.
Προηγμένες τεχνολογικές καινοτομίες
Μεταξύ αυτών αξίζει να αναφέρουμε μια πρωτοποριακή αντλία θερμότητας που ουσιαστικά εκμεταλλεύεται την εκλυόμενη θερμότητα από τον κινητήρα, τον εξωτερικό αέρα και τον αέρα εντός της καμπίνας, προκειμένου να μειώσει την απαιτούμενη ενέργεια από το σύστημα θέρμανσης έως και κατά 65%, συμβάλλοντας στην αύξηση της αυτονομίας του οχήματος έως και κατά 20%.
Παράλληλα, η ηλεκτρικά ελεγχόμενη πλευρική συρόμενη πόρτα ανοίγει στο μισό προκειμένου να μειωθούν οι απώλειες θερμότητας από το εσωτερικό του οχήματος, με παράλληλη –αυτόματη- παύση της λειτουργίας το συστήματος κλιματισμού / θέρμανσης, όταν αυτή είναι ανοικτή.
Εκτός αυτού, το εν λόγω πρωτότυπο εφοδιάζεται με ειδικά θερμαινόμενα καθίσματα καθώς και θερμαινόμενες επιφάνειες εντός της καμπίνας, προκειμένου να μειώνεται η ενέργεια που απαιτείται για τη θέρμανση της καμπίνας γενικότερα.
Το πρωτότυπο Transit Mini-Bus φέρει επίσης έξι ηλιακά πάνελ / συλλέκτες στον οροφή του, τα οποία αναλαμβάνουν τη φόρτιση μιας μπαταρίας 12V που ενεργοποιεί τη θέρμανση των καθισμάτων, τον φωτισμό της καμπίνας καθώς και επιπλέον παροχές για τους επιβάτες όπως π.χ. το σύστημα ασύρματης φόρτισης των κινητών τηλεφώνων τους.
Παράλληλα, ένα ειδικό πολυκαρβονικό χώρισμα έχει τοποθετηθεί μεταξύ της πλευρικής πόρτας και του χώρου για τους επιβάτες προκειμένου να μειώνονται οι απώλειες θερμότητας όταν αυτή ανοίγει αλλά και για μεγαλύτερη προστασία τους από τις κακές καιρικές συνθήκες (π.χ. βροχή).
Τέλος, εκτός από τις θερμομονωτικές επιφάνειες και επενδύσεις παντού (συμπεριλαμβανομένων των κρυστάλλων), το πρωτότυπο «Transit Smart Energy Concept» εφοδιάζεται με ειδικό κρυφό φωτισμό (κόκκινο για θέρμανση, μπλε για ψύξη) που ενεργοποιείται αναλόγως της λειτουργίας του συστήματος κλιματισμού / θέρμανσης, προκειμένου να επηρεάζει την αντίληψη των επιβατών αναφορικά με τις θερμοκρασίες που επικρατούν εντός της καμπίνας.
Σε μετέπειτα φάση, ο οδηγός θα μπορεί να ενεργοποιεί / απενεργοποιεί το σύστημα θέρμανσης ή τα θερμαινόμενα καθίσματα για τις κενές ή όχι θέσεις επιβατών στο εσωτερικό του οχήματος ενώ, αυτό θα μπορεί να γίνει και αυτόματα μέσω αισθητήρων όπως π.χ. τα προειδοποιητικά σήματα για χρήση των ζωνών ασφαλείας στα σημερινά οχήματα.
Καταλήγοντας, αξίζει να αναφέρουμε πως οι δοκιμές του πρωτότυπου «Transit Smart Energy Concept» θα ξεκινήσουν αργότερα μέσα στο τρέχον έτος, αφού ολοκληρωθούν οι δοκιμές του στην αεροδυναμική σήραγγα, ενώ, δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως η Ford έχει ανακοινώσει πως όλοι οι εκπρόσωποι της θα αποκτήσουν μέσα στα επόμενα έτη είτε υβριδικές, είτε πλήρως ηλεκτροκίνητες εκδόσεις στη γκάμα της.