- Το νέο Van έχει το μήκος του Kangoo L2, την ευελιξία του Clio και τη χωρητικότητα φορτίου του Trafic L1H2
- Δυο οθόνες στο εσωτερικό και άλλες δυο στα άκρα του ταμπλό, λειτουργούν σαν καθρέφτες
- Διαθέτει λογισμικό ενημερώσεων σε πραγματικό χρόνο, για μείωση του κόστους χρήσης περίπου 30%
Το νέο Van έχει το μήκος του Kangoo L2, την ευελιξία του Clio και τη χωρητικότητα φορτίου του Trafic L1H2
Στο πλαίσιο της Flexis - μιας κοινοπραξίας που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τις Renault & Volvo – και της πλατφόρμας FlexEVan, μας συστήθηκε εκ νέου στην IAA Transportation το Renault Estafette, αυτή τη φορά ως πλήρως ηλεκτρικό Van. Και λέμε «εκ νέου», γιατί μεσολάβησαν 65 χρόνια από την πρώτη φορά που παρουσιάστηκε στο ευρύ κοινό (βλ. 1959).
Το Estafette Concept, λοιπόν, είναι σχεδιασμένο για τις πόλεις και πρόκειται για ένα συμπαγές αλλά ευρύχωρο ηλεκτρικό όχημα που συνδυάζει το μήκος του Kangoo L2 με μήκος 4,87 μ. (και πλάτος 1,92 μ.), την ευελιξία του Clio με κύκλο στροφής λίγο πάνω από 10 μ. και τη χωρητικότητα φορτίου του Trafic L1H2 με 7,1 κυβικά μέτρα.
Συν τοις άλλοις, με ύψος 2,59 μ. το Van παρέχει τη δυνατότητα στον οδηγό να μετακινείται μεταξύ του cockpit και του χώρου φόρτωσης, αλλά και να στέκεται όρθιος στο εσωτερικό (αρκεί να έχει ύψος μέχρι 1,90μ.).
Μάλιστα, αντί για πίσω πόρτα, το Estafette είναι εξοπλισμένο με ένα πίσω ρολό και ένα πτυσσόμενο σκαλοπάτι, για να διευκολύνεται το κομμάτι της φόρτωσης, την ίδια ώρα που η συρόμενη πόρτα κατά μήκος του πεζοδρομίου χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την εκφόρτωση, συμβάλλοντας στην ασφάλεια του οδηγού.
Η παραγωγή του οχήματος πρόκειται να ξεκινήσει σε δύο χρόνια.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Δυο οθόνες στο εσωτερικό και άλλες δυο στα άκρα του ταμπλό, λειτουργούν σαν καθρέφτες
Από εκεί και πέρα, στο εσωτερικό του και πιο συγκεκριμένα στο ταμπλό του, αντικρίζουμε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7,0 ιντσών, μια οθόνη με σύστημα infotainment 12 ιντσών, αλλά και δυο κάθετες οθόνες 10 ιντσών στα δυο άκρα του ταμπλό που λειτουργούν σαν καθρέφτες για την προβολή των οπίσθιων όψεων από τις εξωτερικές κάμερες.
Όσον αφορά στην εμφάνισή του, τώρα, το Estafette έρχεται με τροπικό κίτρινο χρώμα οροφής πάνω από μια γκρι καμπίνα Helium Grey και μεταφέρει επίσης τα διπλά στρογγυλά φωτιστικά σώματα του Estafette.
Συνακόλουθα, η καμπίνα μεταφέρει μια εικόνα τολμηρής εμφάνισης με ένα ζωηρό κίτρινο χώρο στο cockpit και ένα μονό κάθισμα για τον οδηγό που διαθέτει περιστρεφόμενη λειτουργία για να βοηθήσει στην άρση των προβλημάτων της πλάτης.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Flexis SAS, Philippe Divry, δήλωσε αναφορικά με το νέο όχημα πως:
«Το Estafette Concept είναι το πρώτο παράδειγμα για το πώς θα μοιάζουν τα ηλεκτρικά οχήματα κοινής ωφέλειας αύριο: σχεδιασμένα με σκοπό την οδήγηση στις πόλεις, συμπαγή, συνδεδεμένα και κατασκευασμένα για πλήρως βιώσιμες υπηρεσίες παράδοσης».
Διαθέτει λογισμικό ενημερώσεων σε πραγματικό χρόνο, για μείωση του κόστους χρήσης περίπου 30%
Επιπλέον, το Estafette Concept είναι πλήρως συνδεδεμένο και αξιοποιεί την αρχιτεκτονική SDV (Software-Defined Vehicle) στην πλατφόρμα FlexEVan που αναπτύχθηκε από την Ampere - την εσωτερική επιχείρηση του Ομίλου Renault – για σημαντικές ενημερώσεις, αναβαθμίσεις και νέο περιεχόμενο καθ' όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του οχήματος.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι ηλεκτρονικές αρχιτεκτονικές SDV διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο στην αύξηση των επιδόσεων και της αποδοτικότητας των οχημάτων νέας γενιάς, ενσωματώνοντας προηγμένα χαρακτηριστικά, όπως οι ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο και η προληπτική συντήρηση. Συνολικά, συμβάλλουν στη μείωση του κόστους χρήσης κατά περίπου 30%.