Στο αναλυτικό αφιέρωμα που επιμεληθήκαμε, σας παρουσιάζουμε πόσο έχει μειωθεί το Κόστος Συντήρησης στη νέα γενιά των μεσαίων Vans που είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά.
Κατά την επιλογή ενός ελαφρού επαγγελματικού οχήματος, ο υποψήφιος ιδιοκτήτης είναι σε θέση να συγκρίνει με άνεση δεδομένα όπως οι μεταφορικές δυνατότητες (εκδόσεις αμαξώματος, ωφέλιμο φορτίο, όγκος χώρου φόρτωσης κ.ο.κ.), τα χαρακτηριστικά (κινητήρας, επιδόσεις, επίπεδο εξοπλισμού κ.ο.κ.) αλλά και δεδομένα που αφορούν στη δυνατότητα απόκτησης (τιμή αγοράς, προγράμματα χρηματοδότησης κ.ο.κ.), των επιλογών που τον ενδιαφέρουν.
Όλα τα παραπάνω περιλαμβάνονται φυσικά στο πλαίσιο μιας εμπεριστατωμένης έρευνας αγοράς, για έναν επαγγελματία ή μια επιχείρηση, που επιθυμεί να αποκτήσει αυτό ακριβώς το «εργαλείο» που θα εξυπηρετήσει με τον βέλτιστο τρόπο τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της χρήσης για την οποία προορίζεται.
Ωστόσο, πέραν του κόστους απόκτησης ενός οχήματος, ιδιαίτερα σημαντικό μερίδιο στο Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας με το οποίο θα επιβαρύνει τον κάτοχο του, διαδραματίζει το Κόστος Χρήσης του.
Δεδομένα όπως τα Τέλη Κυκλοφορίας, η ασφάλιση και φυσικά η μέση κατανάλωση καυσίμου, επηρεάζουν τα λειτουργικά κόστη μιας επιχείρησης και πρέπει να λαμβάνονται υπόψη πολύ σοβαρά πριν από την τελική απόφαση.
Ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση όμως, τα παραπάνω κόστη είναι –σχετικά- εύκολο να υπολογιστούν από τον υποψήφιο ιδιοκτήτη ενός οχήματος.
Σε αντίθεση με όλα τα παραπάνω, ένα δεδομένο που δεν είναι εύκολο να υπολογιστεί είναι το Κόστος Συντήρησης ενός οχήματος. Ιδιαίτερα μάλιστα στην περίπτωση των επαγγελματικών οχημάτων, τα οποία καλούνται να διανύσουν σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό χιλιομέτρων σε ετήσια βάση έναντι των επιβατικών Ι.Χ., το πόσες φορές κάποιο εξ αυτών θα κληθεί να μεταβεί σε κάποιο συνεργείο για τις προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης αλλά και το πόσο θα κοστίσουν αυτές, είναι αρκετά πολύπλοκο να υπολογιστεί ενώ, δεν είναι λίγοι αυτοί που ενδεχομένως να μην σκέφτηκαν ποτέ να επεκτείνουν την έρευνα αγοράς που προαναφέραμε και σε αυτόν τον τομέα.
Θεωρούμε πως γίνεται εύκολα αντιληπτό πως το να συγκεντρώσει κανείς δεδομένα που αφορούν στο κόστος της εργασίας ή των ανταλλακτικών και μάλιστα σε βάθος χρόνου, είναι μια αρκετά δύσκολη διαδικασία, πόσο μάλλον όταν αυτό αφορά περισσότερα από ένα οχήματα.
Παράλληλα, το κόστος συντήρησης ενός οχήματος είναι πολύ πιθανόν να διαφέρει (ίσως και σημαντικά) μεταξύ των διαφόρων εξουσιοδοτημένων επισκευαστών λόγω δεδομένων όπως το κόστος εργατοώρας κ.ο.κ.
Με βάση όλα τα παραπάνω λοιπόν, ζητήσαμε από τις ελληνικές αντιπροσωπείες να μας αποστείλουν δεδομένα που αφορούν στο κόστος συντήρησης μιας από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες ελαφρών επαγγελματικών και της ελληνικά αγοράς, τα ελαφρά Vans.
Σε κάθε περίπτωση, για τα κόστη που αναφέρονται για κάθε ένα από τα οχήματα που παρουσιάζουμε, οι εταιρείες διατηρούν το δικαίωμα αλλαγής τους ανά πάσα στιγμή ενώ, σε όλες τις τιμές έχει συμπεριληφθεί Φ.Π.Α. 24%.
Επιπρόσθετα, η... διάθεση ενδελεχούς έρευνας επιβάλλεται να αποτελεί το βασικότερο κριτήριο του συνειδητοποιημένου επαγγελματία που αναζητά έναν νέο «συνεργάτη».
Το κόστος συντήρησης ανά χιλιόμετρο σε κάθε μοντέλο
Στον συγκεντρωτικό πίνακα που σας παρουσιάζουμε, φιλοξενούμε το Συνολικό Κόστος Συντήρησης των εκπροσώπων της κατηγορίας των ελαφρών Vans, μέχρι την κάλυψη 120.000 χλμ.
Σε όλες τις τιμές έχει συμπεριληφθεί ΦΠΑ 24% ενώ, όπως θα δείτε και στις σελίδες που ακολουθούν, πολλαπλές είναι οι επιλογές ως προς τον αριθμό των επισκέψεων του εκάστοτε οχήματος σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο, για τις προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης.
Μεταξύ των μοντέλων που παρουσιάζουμε, το Ford Transit Custom θα κληθεί να πραγματοποιήσει μόλις δύο Service (ανά 60.000 χλμ.) ενώ, στον αντίποδα το Toyota Proace θα έχει κληθεί συνολικά έξι φορές (ανά 20.000 χλμ.).
Παράλληλα, αξίζει να σημειώσουμε πως είναι σαφές ότι, το Κόστος Συντήρησης των νέων εκπροσώπων της κατηγορίας είναι σημαντικά μειωμένο σε σχέση με το παρελθόν ενώ, ουσιαστικά αν γίνει η αναγωγή του σε συνάρτηση με διανυθέντα χιλιόμετρα, για τα πρώτα 120.000 χλμ. το κόστος service όλων των οχημάτων είναι μικρότερο του 1 λεπτού του ευρώ ανά χιλιόμετρο!