Πρόκειται για το πρώτο ηλεκτρικό όχημα διαχρονικά που αναλαμβάνει καθήκοντα φορτηγού ασφαλείας.
Με αυτονομία 500 χλμ. καλύπτει κάθε σημείο του αγώνα, δίχως να χρειάζεται ενδιάμεση φόρτιση.
Μαζί του και το Iveco S-Way με σύστημα μετάδοσης κίνησης LNG.
Όλα τα αγωνιστικά φορτηγά της Iveco που συμμετέχουν στο ETRC διαθέτουν τεχνολογία HVO τελευταίας γενιάς.
Ένα μοναδικό ορόσημο καταγράφηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Φορτηγών της FIA (σ.σ. που λαμβάνει χώρα υπό την αιγίδα της Goodyear), καθώς το μοντέλο S-eWay της Iveco ανέλαβε καθήκοντα «τράκτορα ασφαλείας», όντας το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα που επιφορτίστηκε με τη συγκεκριμένη ευθύνη.
Τοιουτοτρόπως, η ιταλική εταιρεία, που μεταξύ άλλων τελεί χρέη επίσημου συνεργάτη του Goodyear FIA European Truck Racing Championship (ETRC) 2025, επιβεβαίωσε για πέμπτη συνεχή χρονιά την ενεργή υποστήριξή της στην απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα – μια θέση που συμβαδίζει απόλυτα με τις επιταγές της διοργανώτριας αρχής των αγώνων, European Truck Racing Association (ETRA), η οποία στοχεύει στην επίτευξη ουδετερότητας CO₂ έως το 2038.
Με αυτονομία 500 χλμ. καλύπτει κάθε σημείο του αγώνα, δίχως να χρειάζεται ενδιάμεση φόρτιση
Στο δια ταύτα; Το
S-eWay ανέλαβε να ηγηθεί του grind ως το επίσημο φορτηγό ασφαλείας για το ETRC 2025, πραγματοποιώντας μάλιστα το ντεμπούτο του στην πρεμιέρα της σεζόν στο Misano της Ιταλίας.
Με αυτονομία έως και 500 χλμ., εξάλλου, το όχημα της Iveco είναι ικανό να φτάνει σε κάθε σημείο διεξαγωγής του αγώνα, δίχως να απαιτείται κάποια ενδιάμεση φόρτιση, πράγμα αναμενόμενο μιας και ο τράκτορας τροφοδοτείται από εννέα συστοιχίες μπαταριών 82kWh (βλ. συνολική χωρητικότητα 738 kWh), φτάνοντας στο 80% της φόρτισής του μέσα σε μόλις 90 λεπτά, χάρη στην ικανότητα ταχυφόρτισής του έως 350kW.
Επιπλέον, υπενθυμίζεται πως το φορτηγό 4x2 διαθέτει έναν ηλεκτροκίνητο άξονα με δύο κινητήρες που αναπτύχθηκε από την FPT Industrial - ήτοι την αδελφή μάρκα της
Iveco που ειδικεύεται στις καινοτομίες του συστήματος μετάδοσης κίνησης – με την απόδοση ισχύος του να φτάνει τους 653 ίππους και τα 1.800Nm ροπή.
Ολοκληρώνοντας δε, αξίζει να σημειωθεί εδώ πως η διακριτική εξωτερική εμφάνιση του οχήματος, συνδυαστικά με το τολμηρό χρώμα του, τις δύο φωτεινές μπάρες, τη μονάδα προβολέων LED, την τριμερή φωτιζόμενη μπροστινή μπάρα προστασίας και τα πολλαπλά φλας LED, διασφαλίζει την πλήρη συμμόρφωσή του με τους τεχνικούς κανονισμούς ETRA, προσφέροντας παράλληλα μέγιστο οπτικό αντίκτυπο στο grid.
Μαζί του και το Iveco S-Way με σύστημα μετάδοσης κίνησης LNG
Πέρα από την ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου, ωστόσο, στους εν λόγω αγώνες δίνει το «παρών» ως φορτηγό ασφαλείας για ακόμη μια φορά - ύστερα από τις δυο τελευταίες σεζόν - και το
Iveco S-Way LNG, αναδεικνύοντας έτσι την ηγετική θέση της φίρμας στα ανανεώσιμα καύσιμα.
Ο συγκεκριμένος τράκτορας λοιπόν, που τροφοδοτείται με Bio-LNG, μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO₂ έως και 95% σε σύγκριση με τα παραδοσιακά φορτηγά diesel, χαράσσοντας έτσι μια νέα προοπτική στις βιώσιμες εμπορευματικές μεταφορές.
Όπως τόνισε άλλωστε σχετικά και η επικεφαλής στρατηγικής και μάρκετινγκ της Iveco, Carlotta Mathis:
«Με το νέο Iveco S-eWay ως το επίσημο φορτηγό ασφαλείας του ETRC 2025, στέλνουμε ένα ξεκάθαρο και προοδευτικό μήνυμα: ότι το ταξίδι προς τη βιώσιμη κινητικότητα στις βαριές μεταφορές έχει ξεκινήσει για τα καλά στους δρόμους μας και αρχίζει σταδιακά να αφήνει το στίγμα του στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όλα αυτά τα χρόνια, το ETRC αντιπροσωπεύει πολύ περισσότερα από έναν διαγωνισμό - είναι μια πλατφόρμα όπου μοιραζόμαστε βασικές αξίες όπως η καινοτομία, η αντοχή και η τεχνολογική πρόοδος. Η συνεχιζόμενη συμμετοχή μας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό αντανακλά την πεποίθησή μας ότι αυτό που αποδίδει κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες μπορεί να οδηγήσει στην πρόοδο στους καθημερινούς δρόμους».
Όλα τα αγωνιστικά φορτηγά της Iveco που συμμετέχουν στο ETRC διαθέτουν τεχνολογία HVO τελευταίας γενιάς
Σε κάθε περίπτωση, οι πρωτοβουλίες της Iveco δε σταματούν εδώ. Κι αυτό, γιατί η εταιρεία συνεχίζει την τεχνική χορηγία της στο «Die Bullen von IVECO», τη συμμαχία κοινώς μεταξύ των Team Schwabentruck και Team Hahn Racing – όπου οι δυο ομάδες αγωνίζονται με βελτιστοποιημένα αγωνιστικά φορτηγά
Iveco S-Way-R.
Πιο αναλυτικά, ο εξάκις πρωταθλητής Ευρώπης Jochen Hahn ηγείται της Hahn Racing, μαζί με τον γιο του Lukas Hahn, ενώ στην αντίπερα όχθη η ομάδα Schwabentruck συνεχίζει με την Steffi Halm (η οποία βρίσκεται πίσω από το τιμόνι του χαρακτηριστικού κόκκινου Iveco S-Way-R), αλλά και με το νικητή του Dakar Truck, Martin Macik.
Τέλος, όλα τα αγωνιστικά φορτηγά της Iveco που θα συμμετάσχουν στο ETRC του 2025, θα τροφοδοτούνται από την τελευταία γενιά
HVO (υδρογονωμένου φυτικού έλαιου), το οποίο είναι ένα συνθετικό, ανανεώσιμο καύσιμο που επιτρέπει τη μείωση στις εκπομπές ρύπων, διατηρώντας παράλληλα τα πρότυπα υψηλών επιδόσεων που προβλέπονται στον κορυφαίο μηχανοκίνητο αθλητισμό.