Με περισσότερες από 1,8 εκ. πωλήσεις, το άκρως επιτυχημένο Μεσαίο Van της Mercedes-Benz συνεχίζει να θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία του.
Μέσα στο 2021 το Mercedes-Benz Vito συμπληρώνει συνολικά 25 χρόνια άκρως επιτυχημένης εμπορικής πορείας, τόσο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο όσο και στην ελληνική αγορά.
Στο πλαίσιο δε των εορτασμών για τη συμπλήρωση του εν λόγω ορόσημου, η εταιρεία προσφέρει πολλαπλές τεχνολογικές καινοτομίες ασφάλειας στον εξοπλισμό του όπως π.χ. τα συστήματα Rear Cross Trafic Alert, Blind Spot Assist, Distronic, Active Brake Assist κ.ά., στοιχεία που μεταξύ άλλων του επέτρεψαν να αποσπάσει την «Χρυσή Βαθμίδα» αξιολόγησης στις πρόσφατες δοκιμές του οργανισμού EuroNCAP.
Με περισσότερες από 1,8 εκ. πωλήσεις από το 1996, όταν και παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του, το Vito αναβαθμίστηκε μέσα στο καλοκαίρι του 2020 και αποτελεί ένα από τα πιο ευέλικτα και ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας των Μεσαίων Vans. Διαθέσιμο σε εκδόσεις με πολλαπλές επιλογές κινητήρα, απόδοσης έως και 237 ίππων και μέγιστη ροπή έως και 500Nm, έχει να επιδείξει μεταξύ των στοιχείων του εξοπλισμού του, κορυφαίες τεχνολογικές λύσεις όπως π.χ. τα προηγμένα συστήματα πολυμέσων, το νέο αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic, την πνευματική ανάρτηση για τον πίσω άξονα καθώς και την δυνατότητα απόκτησης του με μετάδοση της κίνησης στους εμπρός, τους πίσω ή και τους τέσσερις τροχούς.
Λίγα λόγια για την 1η γενιά του
Κατά τη διάρκεια του 1996, η Mercedes-Benz Vans παρουσίασε ένα νέο ελαφρύ επαγγελματικό σε εκδόσεις με μεικτό βάρος 2,6 – 2,8t. με την ονομασία Vito. Η ελκυστική σχεδίαση αμαξώματος για τα δεδομένα της εποχής, το περιορισμένο απόβαρο και φυσικά το προηγμένο τεχνολογικό υπόβαθρο, ήταν τα βασικά του γνωρίσματα ενώ, η ονομασία του προέκυψε από την γραμμή παραγωγής του που εδράζεται στη Vitoria, στη χώρα των Βάσκων (Ισπανία).
Παρά το χαμηλό ύψος του (1,89μ.) προσέφερε στο εσωτερικό του ωφέλιμη επιφάνεια 3,6τ.μ. και μέγιστο ωφέλιμο όγκο φόρτωσης έως και 5,0κ.μ. ενώ, το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο του ανέρχονταν στον έναν τόνο. Όλα τα παραπάνω, διασφάλισαν στο νέο αυτό μοντέλο τον τίτλο του «International Van of the Year» για το 1997 ενώ, κατά τη διάρκεια του 1999, παρουσιάστηκε η facelift έκδοση του, που διασφάλισε μεταξύ άλλων την πώληση συνολικά 473.000 οχημάτων έως και το 2003.
Μετάδοση της κίνησης και στον πίσω άξονα για τη 2η γενιά
Κατά τη διάρκεια του Ιουλίου του 2003, η Mercedes-Benz Vans παρουσίασε τη 2η κατά σειρά γενιά του Vito με πολλαπλές και σημαντικές τροποποιήσεις στη σχεδίαση του αμαξώματος και του εσωτερικού. Παράλληλα, προσφέρονταν πλέον και δυνατότητα απόκτησης του Vito με μετάδοση της κίνησης και στον πίσω άξονα ενώ, ξεκίνησε και η διάθεση εκδόσεις με σύστημα 4x4.
Την ίδια στιγμή, νέες και ισχυρότερες επιλογές έγιναν διαθέσιμες στη γκάμα των μηχανικών του συνόλων με χαρακτηριστικότερο το παράδειγμα του V6 βενζινοκινητήρα των 3,0λτ. με απόδοση 258 ίππων. Τόσο το μήκος του αμαξώματος (+58 εκ.) όσο και του μεταξονίου (+43 εκ.) αυξήθηκαν με το Vito Van να είναι πλέον διαθέσιμο σε εκδόσεις με τρία διαφορετικά μήκη και δύο επιλογές ως προς το ύψος της οροφής του. Παράλληλα, ήταν ο καιρός για να αποσπάσει τον δεύτερο τίτλο του «International Van of the Year», αυτή τη φορά για το 2005.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε πως η Mercedes-Benz παρουσίασε κατά τη διάρκεια του 2010, την πρώτη… απόπειρα εξηλεκτρισμού των ελαφρών επαγγελματικών της οχημάτων μέσω των εκδόσεων VitoE-CELL που εφοδιάζονταν με έναν ηλεκτροκινητήρα 95 ίππων (70kW) και εφοδιάζονταν με μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 32 kWh, με το πρώτο όχημα να εξέρχεται από τη γραμμή παραγωγής τον Απρίλιο του 2011.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε πως η 2η γενιά του Vito αποδείχθηκε σημαντικά πιο επιτυχημένη εμπορικά από την πρώτη, με τις συνολικές πωλήσεις της να ανέρχονται τελικά στις 750.000 μονάδες!
Ακόμη πιο ελκυστική και… πολυσχιδής η 3η γενιά Από τον Μάιο του 2014, διατίθεται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο η 3η κατά σειρά γενιά του Vito, που όπως και η 2η, συνοδεύτηκε από περαιτέρω αύξηση του μήκους του αμαξώματος στα 5,37μ. (+13 εκ.) παρά το γεγονός ότι το μεταξόνιο διατηρήθηκε ίδιο, γεγονός που μεταφράζεται σε μέγιστα οφέλη ως προς την χωρητικότητα του. Μέσα στο 2020, λανσαρίστηκε και στην ελληνική αγορά ένα εκτεταμένο facelift του μοντέλου ενώ δεν πρέπει να παραβλέπουμε από το 2018, η Mercedes-Benz Vans έχει ξεκινήσει τη διάθεση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο (από το 2020 και στην ελληνική αγορά) των –αμιγώς ηλεκτροκίνητων- εκδόσεων «eVito». Συνολικά, από το 2014 έως και σήμερα έχουν παραχθεί 600.000 οχήματα της 3ης κατά σειρά γενιάς του Vito