Το καινούργιο σύστημα κυψελών καυσίμου παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση «H2 και FC EXPO» στο Τόκιο.
Αύξηση της αυτονομίας έως και 20% & μεγαλύτερη ανθεκτικότητα, τα προτερήματα της 3ης γενιάς fuel cells.
Σταθερή η συνεισφορά της εταιρείας στην ανάπτυξη της υδρογονοκίνησης από το 2014.
Μετά από το 2026 αναμένεται το «μπάσιμο» στην αγορά του νέου συστήματος.
Αύξηση της αυτονομίας έως και 20% & μεγαλύτερη ανθεκτικότητα, τα προτερήματα της 3ης γενιάς fuel cells
Όσον αφορά στα προτερήματα του νέου συστήματος, τώρα, αυτά αφορούν τόσο στις αντοχές, όσο και στις επιδόσεις του.
Συγκεκριμένα, τα fuel cells υδρογόνου 3
ης γενιάς της Toyota έχουν ως βασικά χαρακτηριστικά τους:
- Τη βελτιωμένη αποδοτικότητα καυσίμου κατά 1,2 φορές εν συγκρίσει με την προηγούμενη γενιά, γεγονός που επιτρέπει την αύξηση στην εμβέλεια του οχήματος κατά 20%.
-Την ανθεκτικότητα του συστήματος, που έχει βελτιωθεί έως και δυο φορές, επιτρέποντας έτσι επίπεδα αντοχών που συγκρίνονται με εκείνα των κινητήρων πετρελαίου.
-Το σχεδιασμό που δε χρειάζεται πολλή συντήρηση, αλλά και το σημαντικά μειωμένο κόστος παραγωγής, απόρροια των καινοτομιών στον σχεδιασμό των fuel cells, αλλά και στις διαδικασίες κατασκευής.
Σταθερή η συνεισφορά της εταιρείας στην ανάπτυξη της υδρογονοκίνησης από το 2014
Σε κάθε ενδεχόμενο, η συγκεκριμένη πρωτοβουλία έρχεται να δώσει συνέχεια σε μια σειρά από ανάλογα εγχειρήματα της Toyota, με σημείο εκκίνησης το έτος 2014, όταν και λανσαρίστηκε το Mirai – το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της εταιρείας, που έχει πουλήσει γύρω στις 28.000 μονάδες σε πάνω από 30 χώρες παγκοσμίως.
Από το 2019 και μετά, άλλωστε, η γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε να αξιοποιεί τα συστήματα fuel cells και σε άλλες εφαρμογές (όπως λεωφορεία, τρένα και σταθερές γεννήτριες ενέργειας), ενώ στον τομέα των Pick-Ups ξεχωριστή μνεία πρέπει να γίνει
στην υδρογονοκίνητη έκδοση του Hilux που αναπτύσσεται ήδη και η οποία επιτυγχάνει αυτονομία 600 χλμ. (σ.σ. ανώτερη των ηλεκτρικών), αλλά και με αυξημένο ωφέλιμο φορτίο, χάρη στο ελαφρύτερο σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Συνεπώς, το σενάριο
η επόμενη γενιά από «αγροτικά» του μοντέλου να περιλαμβάνει την εν λόγω τεχνολογία, μόνο στη σφαίρα της φαντασίας δεν ανάγεται…
Μετά από το 2026 αναμένεται το «μπάσιμο» στην αγορά του νέου συστήματος
Ολοκληρώνοντας, αξίζει να αναφερθεί πως το σύστημα κυψελών καυσίμου τρίτης γενιάς αναπτύχτηκε με βάση τα σχόλια των πελατών, αλλά και τις γνώσεις που προέκυψαν από τις πρακτικές εφαρμογές & δοκιμές πολλών ετών.
Τοιουτοτρόπως, το σύστημα υδρογονοκίνησης τρίτης γενιάς θεωρείται κατάλληλο – χάρη στον συμπαγή σχεδιασμό του - για εγκατάσταση σε μια ποικιλία προϊόντων, όπως είναι τα επαγγελματικά οχήματα, τα επιβατικά αυτοκίνητα, καθώς και οι εφαρμογές γενικής χρήσης, όπως π.χ. οι σταθερές γεννήτριες, τα τρένα και τα πλοία.
Τέλος, η εισαγωγή των fuel cells 3
ης γενιάς στην αγορά αναμένεται να λάβει χώρα μετά το 2026 και κυρίως στα εδάφη της Ιαπωνίας, της Ευρώπης, της Βόρειας Αμερικής και της Κίνας.