Μέσα στο 2024 καταγράφτηκε μια άνοδος στις πωλήσεις της τάξεως του 25%.
Τα φορτηγά της εταιρείας που κινούνται με φυσικό αέριο μπορούν να καλύψουν αποστάσεις μέχρι 1.000 χλμ.
Κλειδί της επιτυχίας, ο… πετρελαιοκινητήρας D13.
Λίγα λόγια & καλά για τα φορτηγά που κινούνται με φυσικό αέριο.
Τα φορτηγά της εταιρείας που κινούνται με φυσικό αέριο μπορούν να καλύψουν αποστάσεις μέχρι 1.000 χλμ.
Σε κάθε περίπτωση, όπως έχει υπολογιστεί, τα φορτηγά της εταιρείας που κινούνται με φυσικό αέριο μπορούν κάλλιστα να καλύψουν μια απόσταση που τερματίζεται στα 1.000 χλμ. - νούμερο που τα καθιστά κατάλληλα τόσο για μεγάλες μεταφορές, όσο και για περιφερειακές διανομές ή κατασκευές. Συν τοις άλλοις, αποτελούν μια αξιόπιστη εναλλακτική λύση σε σχέση με άλλα οχήματα χαμηλών εκπομπών (σ.σ. χάρη και στο μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμου, που μεταφέρει 225 κιλά φυσικού αερίου), δεδομένου πως οι εταιρείες & οι αγοραστές μεταφορών αναζητούν λύσεις βιωσιμότητας.
Όπως δήλωσε άλλωστε ο επικεφαλής του τμήματος διαχείρισης προϊόντων της Volvo Trucks, Jan Hjelmgren:
«Πολλοί από τους πελάτες μας επιλέγουν να αντικαταστήσουν τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά τους με φορτηγά φυσικού αερίου ως έναν εύκολο τρόπο για να μειώσουν τις εκπομπές CO2 εδώ και τώρα. Τα φορτηγά της Volvo που κινούνται με φυσικό αέριο είναι ένα πραγματικό κέρδος για τις εταιρείες μεταφορών, καθώς μπορούν να συνδυάσουν χαμηλότερο κόστος ιδιοκτησίας με μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα και διατήρηση της παραγωγικότητας».
Στο ίδιο πλαίσιο, εξάλλου, αρκετές χώρες έχουν ήδη αναπτύξει ένα εκτεταμένο δίκτυο από πρατήρια καυσίμων με αυξανόμενη πρόσβαση στο βιοαέριο, με την παγκόσμια παραγωγή του τελευταίου να αυξάνεται κατά 21% επίσης μέσα στο 2024.
Τι σημαίνει αυτό; Απλούστατα πως η δυνατότητα μείωσης των εκπομπών CO2 έως και 100% φαντάζει εφικτή για έναν αρκετά σημαντικό όγκο χρηστών, ιδίως σε αγορές με φορολογικά κίνητρα και κρατικές επιδοτήσεις
για ανανεώσιμα καύσιμα & χαμηλές εκπομπές.
Κλειδί της επιτυχίας, ο… πετρελαιοκινητήρας D13
Από εκεί και πέρα, κομβική αποδεικνύεται συν τοις άλλοις η συμβολή
του πετρελαιοκινητήρα D13 Euro 6 στο όλο εγχείρημα, καθώς η τεχνολογία των κινητήρων φυσικού αερίου (βλ. Volvo G13 LNG) στην προκειμένη περίπτωση βασίζεται στο εν λόγω σύστημα κίνησης – αλλά με επιδόσεις εφάμιλλες με εκείνες ενός οποιουδήποτε πετρελαιοκίνητου φορτηγού και με μειωμένο CO2.
Στο δια ταύτα; Οι επιδόσεις του οχήματος μπορούν τοιουτοτρόπως να καλύψουν τρία επίπεδα ισχύος: 420 ίππους με 2.100Nm ροπή, 460 ίππους με 2.300Nm ροπή και 500 ίππους με 2.500Nm ροπή.
Λίγα λόγια & καλά για τα φορτηγά που κινούνται με φυσικό αέριο
Κάποιες λεπτομέρειες που καλό είναι να γνωρίζουν όλοι οι κάτοχοι και οι fleet managers σχετικά με το εν λόγω ζήτημα είναι και οι εξής:
- Η λύση του κινητήρα αερίου της Volvo χρησιμοποιεί μια μικρή ποσότητα diesel ως καύσιμο ανάφλεξης, ενώ όταν καταφεύγει στο
HVO (υδρογονωμένο φυτικό έλαιο) για τον ίδιο σκοπό, το CO2 μπορεί να μειωθεί έως και 100% σε σχέση με ένα πετρελαιοκίνητο φορτηγό.
- Η μετάβαση από το diesel στο LNG μειώνει έως και 20% τις εκπομπές ρύπων.
- Η μετάβαση από το diesel στο βιοαέριο/Bio-LNG μειώνει μέχρι και 100% τις εκπομπές ρύπων.
- Το Bio-LNG παράγεται από πρώτες ύλες, όπως οικιακά απόβλητα, γεωργικά απόβλητα και λύματα.
- Το Bio-LNG είναι πανομοιότυπο με το κανονικό LNG όσον αφορά στην απόδοση, στην αποθήκευση και στον ανεφοδιασμό.