Από τον προσεχή Ιούλιο, τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα που κινούνται στην ΕΕ θα πρέπει να φέρουν στον εξοπλισμό τους πολλαπλά νέα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του έργου του οδηγού.
Νέα δεδομένα ασφάλειας για φορτηγά & λεωφορεία στην ΕΕ
Πολλαπλά νέα –υποχρεωτικά- συστήματα ADAS σε φορτηγά & λεωφορεία
Από τον Ιούλιο του 2022 για τις νέες εγκρίσεις τύπου
Από τον Ιούλιο του 2024 για όλα τα νέο-ταξινομούμενα φορτηγά & λεωφορεία
Στο πλαίσιο της στρατηγικής «Vision Zero» της ΕΕ
Στο πλαίσιο του νέου Κανονισμού Ασφάλειας που ανανεώθηκε από την ΕΕ τον Ιούνιο του 2019 και αφορά στην στρατηγική «Vision Zero» αναφορικά με τα τροχαία ατυχήματα στους δρόμους της Γηραιάς ηπείρου για την περίοδο 2021 – 2030, προβλέπεται μια σειρά από αναβαθμίσεις στον εξοπλισμό ασφάλειας που τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα όλων των τύπων –επιβάλλεται- να φέρουν.
Η υιοθέτηση τους θα γίνει σε δύο φάσεις από τα μέσα του 2022 και του 2024 αντίστοιχα, για όλους τους τύπους οχημάτων.
Οι δύο φάσεις του προγράμματος και τα συστήματα ADAS που γίνονται υποχρεωτικά
Η πρώτη φάση των αλλαγών αυτών ξεκινά την 6η Ιουλίου του 2022 και αφορά σε όλα τα νέα οχήματα που λαμβάνουν έγκριση τύπου ενώ η δεύτερη φάση τίθεται σε ισχύ από την 6η Ιουλίου του 2024 και αφορά σε όλα τα νέο-ταξινομούμενα βαρέα επαγγελματικά οχήματα.
Με βάση λοιπόν τα όσα προβλέπονται από την στρατηγική «Vision Zero» της ΕΕ για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα σε όλες τις κατηγορίες επιβατικών ή εμπορευματικών μεταφορών, στον εξοπλισμό τους επιβάλλεται να υιοθετηθούν –μεταξύ άλλων- έξι προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του έργου του οδηγού (ADAS: Advanced Driver Assistance Systems) και πιο συγκεκριμένα τα εξής:
MovingOffInformationSystem (MOIS): Υποβοήθηση αποφυγής συγκρούσεων με πεζούς και ποδηλάτες όταν το όχημα κινείται με μικρή ταχύτητα (εκκίνηση, ελιγμοί κ.ά.)
BlindSpotInformationSystem (BSIS): Υποβοήθηση αποφυγής συγκρούσεων με δικυκλιστές που κινούνται στις πλευρές του οχήματος.
ReversingInformationSystem (REIS): Υποβοήθηση αποφυγής συγκρούσεων όταν το όχημα κινείται με την όπισθεν.
IntelligentSpeedAssist (ISA): Υποβοήθηση ανίχνευσης και τήρησης των ορίων ταχύτητας.
DriverDrowsiness & AlertnessWarning (DDAW): Υποβοήθηση διατήρησης του οδηγού σε καλή κατάσταση με ειδοποιήσεις όταν ανιχνεύεται κόπωση ή απόσπαση της προσοχής στη συμπεριφορά του.
TirePressureMonitoringSystem (TPMS): Υποβοήθηση ελέγχου της βέλτιστης πίεσης στα ελαστικά του οχήματος. ΄
Περισσότερα αναφορικά με τη στρατηγική «VisionZero» μπορείτε να δείτε στο video που ακολουθεί: