|
Το πλαίσιο τύπου σκάλας του BMC 850 Probus αποτελείται από χαλύβδινους δοκούς και φέρει τον κινητήρα στο οπίσθιο τμήμα του, ενώ έχει ήδη τρεις ελληνικές εγκρίσεις τύπου ως τουριστικό και υπεραστικό λεωφορείο, καθώς και όχημα μεταφοράς προσωπικού. Στο σύνολό του εμφανίζει υψηλή αντοχή στις προσκρούσεις, καθώς και την απαιτούμενη στιβαρότητα, προκειμένου να αποφεύγονται οι στρεβλώσεις.
Ο πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 5,9 λίτρων της Cummins, με turbo και intercooler, αποδίδει ισχύ 220 ίππων και ροπή 820 Nm (στις 1.500 Nm), καλύπτοντας τις προδιαγραφές EURO 3, αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων του. Χάρη στην πολύ καλή συνεργασία του εν λόγω μηχανικού συνόλου με το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων της ZF (6 S 890 OD), ο οδηγός είναι σε θέση να κινήσει το λεωφορείο σε σβέλτους ρυθμούς, με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 112 χλμ./ ώρα. Το βήμα του διαφορικού είναι κατάλληλο, προκειμένου το όχημα να είναι σε θέση να ανέλθει σε κλίσεις άνω του 25%, με πλήρες φορτίο και ταχύτητα άνω των 15 χλμ./ ώρα.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι υδραυλικού τύπου (ZF Hema 8098) και η κολώνα του τιμονιού είναι ρυθμιζόμενη τόσο καθ' ύψος, όσο και σε κλίση. Το μεγάλο "κόψιμο" του επιτρέπει την πραγματοποίηση κύκλου στροφής, με διάμετρο 17,47 μέτρων.
Και στους δύο άξονες χρησιμοποιείται πλήρης αερανάρτηση και υπάρχει η δυνατότητα αύξησης της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος κατά 80 χλστ. Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει αερόφρενα με αεριζόμενους δίσκους 330 χλστ. σε όλους τους τροχούς, σε συνδυασμό με το ABS και το ASR, που διατίθενται στο βασικό εξοπλισμό.
Τέλος, αξίζει ν' αναφέρουμε το ηλεκτρονικό επιβραδυντή της TELMA (FOCAL 90), που επενεργεί στον άξονα μετάδοσης της κίνησης.
|
|
|
Ο έλεγχος και η συντήρηση των διαφόρων μηχανικών μερών και συστημάτων του οχήματος είναι εύκολη υπόθεση, χάρη στη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης, που έχει προβλεφθεί από τον κατασκευαστή.
|
|
|