Νέα Ford Transit 3,2 - 200 hp & SportVan |
Transit 3,2lt 200 hp: Στο “lobby” των ισχυρών |
Διαβάστηκε από 4495 αναγνώστες
|
|
|
Ο νέος πεντακύλινδρος κινητήρας των 3,2 lt με ισχύ 200 ίππων εισάγει τη Ford και το Transit στο "lobby" των ισχυρών της κατηγορίας
|
|
Σε επέκταση της γκάμας των Τransit προχώρησε η Ford, παρουσιάζοντας τις νέες εκδόσεις 3,2 λίτρων και SportVan. Τα δύο νέα μοντέλα
προσφέρουν διαφορετικές
προσεγγίσεις στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών,
σχεδιαστική και αισθητική για το
SportVan και απόλυτα χρηστική
για τα T 350 - 460.
|
|
Ford Transit Τ350/460 3,2lt - 200 hp |
|
Κινητήρας O νέος κινητήρας προέκυψε συνδυάζοντας την αύξηση του κυβισμού στο γνωστό μηχανικό σύνολο των 140 hp, που κινεί τα Transit 330/ 350, με την προσθήκη ενός πέμπτου κυλίνδρου.
Πρόκειται για ένα υπερτροφοδοτούμενο common rail μοτέρ πετρελαίου, το οποίο αποδίδει μέγιστη ισχύ 200 ίππων και ροπή 470 Nm σε μία ευρεία κλίμακα στροφών, μεταξύ 1.700 - 2.500 σ.α.λ.
O νέος κινητήρας καλύπτει τις Εuro4 προδιαγραφές ρύπων, ενώ έχει σχεδιασθεί με γνώμονα την ευκολία προσαρμογής του στις μελλοντικές ευρωπαϊκές νόρμες περί εκπομπής καυσαερίων.
Η εφαρμογή του αφορά προς το παρόν στις πισωκίνητες εκδόσεις με μεσαίο, μακρύ και εκτεταμένο μεταξόνιο, χωρίς όμως να αποκλείεται μελλοντικά η παρουσίαση μιας τετρακίνητης έκδοσης 200 ίππων.
Τα οριζόμενα από τον κατασκευαστή διαστήματα servive πραγματοποιούνται κατά τη συμπλήρωση 50.000 χλμ. ή ανά δύο έτη, ενώ την κατασκευή του κινητήρα έχει αναλάβει το εργοστάσιο της Ford στο Ινονού της Τουρκίας. Μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο
Προκειμένου να υπάρχει αντίκρισμα στην αύξηση της ισχύος, η Ford προέβη σε βελτιώσεις, που αποσκοπούν στη δυνατότητα μεταφοράς μεγαλύτερου φορτίου.
Αμφότεροι οι άξονες έχουν ενισχυθεί για βάρη έως 1.850 kg μπροστά και 3.300kg/ 2600kg πίσω, για το 460 και 350 HD αντίστοιχα, ενώ ο εμπρός άξονας βαρέως τύπου που διετίθετο προαιρετικά, συμπεριλαμβάνεται πλέον στο βασικό εξοπλισμό.
Για την καλύτερη διαχείριση του αυξημένου φορτίου, πραγματοποιήθηκαν επί μέρους αλλαγές, που περιλαμβάνουν μεγαλύτερες δαγκάνες πίσω δισκόφρενων, χειρόφρενο βαρέως τύπου, νέες ρυθμίσεις στα αμορτισέρ, καθώς και αντικατάσταση των ελατηρίων της πίσω ανάρτησης.
Ο συνδυασμός του ισχυρότερου κινητήρα και των ανωτέρω βελτιώσεων είχε ως αποτέλεσμα τη μεγιστοποίηση των ικανοτήτων μεταφοράς και έλξης των Transit 460 & 350 HD, κάτι το οποίο αποτυπώνεται με τον καλύτερο τρόπο στον ακόλουθο πίνακα, όπου συγκρίνονται οι δυνατότητες των νέων μοντέλων σε σχέση με ένα "νορμάλ" Transit 350:
Μοντέλο Transit | 460 | 350HD | 350(Νορμάλ)
Μικτό βάρος οχήματος (κιλά) | 4.600 | 3.500 | 3.500
| Μέγιστο βάρος οχήματος & Ρυμουλκούμενου (κιλά) | 6.500 | 6.500 | 6.300
| Αναγραφόμενο βάρος εμπρός άξονα (κιλά) | 1.850 | 1.850 | 1.750
| Αναγραφόμενο βάρος πίσω άξονα (κιλά) | 3.300 | 2.600 | 2.300
| |
Εξοπλισμό - σχεδίαση
Το σύστημα ανάκτησης ευστάθειας (ESP) περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό των νέων 460 & 350 HD, ενώ με τη συμπληρωματική επεξεργασία δεδομένων, που αφορούν στην κινητική κατάσταση των οχημάτων, επιτυγχάνεται πλήρης έλεγχος και υψηλό επίπεδο ασφαλείας, ανεξαρτήτως των συνθηκών. Παράλληλα, μια κεντρική μονάδα ελέγχου λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με το φορτίο και την κατανομή του, προσαρμόζοντας τη λειτουργία των ηλεκτρικών συστημάτων ανάλογα με τις περιστάσεις.
Βασικό εξοπλισμό, επίσης, αποτελεί η τοποθέτηση του συστήματος υποστήριξης εκκίνησης σε επικλινείς επιφάνειες "Hill Launch Assist".
Το HLA ενεργοποιεί το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου, όταν αυτό σταματήσει σε ανηφόρες, κρατώντας το σταθερό. Μόλις ο οδηγός επανεκκινήσει το όχημα, το HLA απενεργοποιεί τα φρένα και επιτρέπει την κύλιση, μόνο όταν ο κινητήρας αποδώσει την απαιτούμενη για το φορτίο και την κλίση ροπή, απαλλάσσοντας έτσι το χειριστή από τη χρήση του χειρόφρενου.
Σε ό,τι αφορά στη σχεδίαση, οι αλλαγές επικεντρώνονται κυρίως στο μπροστινό μέρος και περιλαμβάνουν τον προφυλακτήρα-τραβέρσα και τη μάσκα, ενώ στο εσωτερικό έχει τροποποιηθεί η κεντρική κονσόλα.
Μεγάλο βάρος, επίσης, έχει δοθεί στη συνισταμένη "Sound Quality & Vibration" (SQ&V), ή, αλλιώς, στη μείωση των επιπέδων θορύβου και των κραδασμών στην καμπίνα των επιβατών.
Οδηγώντας ¶μεσα αντιληπτές ήταν οι δυνατότητες του ισχυρού κινητήρα, ο οποίος ωθούσε το Transit απροβλημάτιστα και με γρήγορους ρυθμούς, ανεξαρτήτως κλίσεως του δρόμου. Ελαστικός και αθόρυβος, "τραβούσε" με πειστικό τρόπο από πολύ χαμηλά, ενώ η δύναμη δεν απουσίαζε στους ψηλότερους ρυθμούς περιστροφής. Για να είναι η δοκιμή πιο ρεαλιστική και ανάλογη των συνθηκών λειτουργίας του Transit, η Ford είχε τοποθετήσει "έρμα" βάρους 600 κιλών, φορτίο το οποίο οι αναρτήσεις και τα φρένα δεν είχαν κανένα πρόβλημα να διαχειριστούν. Στις στροφές, το αυτοκίνητο κρατούσε πειστικά την πορεία του και δεν εμφάνιζε μεγάλες κλίσεις, απόρροια των σφιχτών ρυθμίσεων των αναρτήσεων, που παρ' όλα αυτά δε λειτουργούν εις βάρος της άνεσης. Την πολύ καλή εικόνα συμπλήρωσαν τα φρένα, ακινητοποιώντας το Transit άμεσα, χωρίς να παρουσιάζουν σημεία κόπωσης σε επαναλαμβανόμενα πατήματα του πεντάλ.
Συνοψίζοντας, θα λέγαμε ότι ο συνδυασμός του νέου κινητήρα με τις βελτιώσεις των περιφερειακών είναι απόλυτα ισορροπημένος και αρμονικός, καθώς δημιουργεί ένα van, το οποίο μπορεί να αντεπεξέλθει άνετα στις αυξημένες δυνατότητες μεταφοράς και ισχύος. Στην παρουσίαση, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Transit 200 ίππων σε εκδόσεις με μεσαίο, μακρύ και επιμηκυμένο μεταξόνιο.
|
|
|
Ο νέος πεντακύλινδρος κινητήρας των 3,2 lt με ισχύ 200 ίππων εισάγει τη Ford και το Transit στο "lobby" των ισχυρών της κατηγορίας. Στην πράξη, αποδεικνύεται εξαιρετικά ελαστικός, με πολύ δυνατό τράβηγμα σε όλο την κλίμακα των
στροφών λειτουργίας του.
|
|
|
Προς το παρόν, το ισχυρό μηχανικό
σύνολο θα εφαρμόζεται αποκλειστικά στο νέο 460 και στο 350 με κίνηση στους πίσω τροχούς. Μελλοντικά, όμως, οι υπεύθυνοι της εταιρείας δεν απέκλεισαν την
παρουσίαση μιας τετρακίνητης έκδοσης με τον κινητήρα των 3,2 λίτρων.
|
|
Η μεγάλη ισχύς του κινητήρα προσφέρει αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες (έως 4.600 κιλά μεικτό βάρος), κάτι που προϋπέθετε βελτίωση στις αναρτήσεις και στα φρένα, καθώς και ενίσχυση του εμπρόσθιου και του οπίσθιου άξονα.
|
|
Ο γνωστός -χωρίς αλλαγές- πίνακας οργάνων των Transit προσφέρει άριστη εργονομία των χειριστηρίων, πλούσια πληροφόρηση και όμορφη σχεδίαση. Οι μικρής έκτασης τροποποιήσεις στο ταμπλό αφορούν μόνο στην κονσόλα.
|
|
Οδηγώντας τα νέα Transit των 200 ίππων, είναι άμεσα αντιληπτή η συνεισφορά των βελτιωμένων αναρτήσεων και των φρένων στην οδική συμπεριφορά του οχήματος, ισορροπώντας ιδανικά μεταξύ δύναμης και ενεργητικής ασφάλειας.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Νέα Ford Transit 3,2 - 200 hp & SportVan
|
|
|
|
|
|