ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Όσο περίεργο και αν ακούγεται σε μερικούς, η συνεχής έκθεση σε υψηλά επίπεδα θορύβου είναι ιδιαίτερα επιζήμια στον ανθρώπινο οργανισμό με ποικίλες επιδράσεις.

Έως το 2026, η ηχορύπανση που οφείλεται στα τροχοφόρα οχήματα ανα-μένεται να μειωθεί κατά 25% περίπου στην ευρύτερη επικράτεια της ΕΕ.

Τα επίπεδα του παραγόμενου θορύβου για τα IX και τα ελαφρά επαγγελματικά θα μειωθούν έως το 2016 στα 68db…

… ενώ αντίστοιχα στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα θα μειωθούν στα 79db.

Παράλληλα με την θέσπιση της νέας «Ετικέτας» για τα οχήματα, αναμένεται να υλοποιηθούν και σημαντικές δράσεις στο θέμα των υποδομών με...

... «ηχο-παγίδες» σε διάφορα σημεία του οδικού δικτύου.

Με το πρόγραμμα «Acoustic Vehicle Alerting System» αναμένεται να θεσπιστούν υποχρεωτικά επίπεδα ελάχιστου θορύβου για τα ηλεκτρικά οχήματα από τον Ιουλίου του 2019.

Νέες διατάξεις της ΕΕ κατά της ηχορύπανσης

1.753 Επισκέψεις στο άρθρο (12/5/2014)

Μέσα στον Απρίλιο, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την έναρξη ενός νέου προγράμματος που αναμένεται να επιφέρει σημαντική μείωση του παραγόμενου θορύβου σε όλους τους τύπους οχημάτων μέχρι το 2026.

Σ ύμφωνα με την προκαταρκτική συμφωνία των αρμόδιων υπουργών των Κρατών – Μελών της ΕΕ, την οποία και ενέκρινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αναμένεται να υλοποιηθεί μια νέα δέσμη μέτρων που θα αφορά στην μείωση των εκπομπών θορύβου που δημιουργείται κατά τη λειτουργία και κίνηση όλων των τύπων οχημάτων μέσα στα επόμενα έτη. 
Οι νέες αυτές διατάξεις θα αφορούν τόσο στα επιβατικά οχήματα όσο και στα ελαφρά και τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα. 

Οι επιπτώσεις του θορύβου στην υγεία των πολιτών
Όσο περίεργο και αν ακούγεται σε μερικούς, η συνεχής έκθεση σε υψηλά επίπεδα θορύβου είναι ιδιαίτερα επιζήμια στον ανθρώπινο οργανισμό με ποικίλες επιδράσεις. Χαρακτηριστικά είναι τα αποτελέσματα σχετικών ερευνών που συνδέουν την μακροχρόνια έκθεση ενός οργανισμού σε έντονη ηχορύπανση με την εμφάνιση καρδιοαγγειακών προβλημάτων ή ακόμη και με ανεπάρκειες διαφόρων οργάνων του ανθρώπινου σώματος. 
Σύμφωνα μάλιστα με μελέτες που εκπονήθηκαν από διεθνείς οργανισμούς για λογαριασμό της ΕΕ, ο μισός πληθυσμός στην ευρύτερη επικράτεια της ΕΕ, υπόκειται σε μόνιμη βάση σε θορύβους άνω των 55 ντεσιμπέλ (db). 
Χαρακτηριστικό είναι άλλωστε το πρόσφατο πόρισμα σχετικής έρευνας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας σύμφωνα με το οποίο, η ηχορύπανση ευθύνεται για την απώλεια 1 εκ. ετών από το προσδόκιμο ζωής των πολιτών της Δυτικής Ευρώπης σε ετήσια βάση. 

Τα νέα μέτρα που αναμένεται να λάβει η EE κατά της… ηχορύπανσης
Παρά το γεγονός ότι κυκλοφοριακή συμφόρηση του οδικού δικτύου της ΕΕ εμφανίζει συνεχή αύξηση, τα όρια των ηχητικών ρύπων έχουν παραμείνει αμετάβλητα από το 1996. 
Για τον λόγο αυτό, με βάση το νέο πρόγραμμα – ντιρεκτίβα που ενέκρινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τα επίπεδα του παραγόμενου –συνολικού- θορύβου που εκπέμπονται κατά τη λειτουργία και κίνηση όλων των τύπων οχημάτων, αναμένεται να μειωθούν κατά 6 db ενώ παράλληλα, με το νέο σύστημα «Acoustic Vehicle Alerting System», τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα επιβάλλεται να εκπέμπουν συγκεκριμένα επίπεδα θορύβου προκειμένου να προειδοποιούν τους πεζούς και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου κατά την κίνηση τους. 
Συνολικά, το πρόγραμμα προϋποθέτει την μείωση των εκπομπών ήχου σε όλους τους τύπους οχημάτων κατά 6 db μέσα σε τρεις φάσεις που θα ξεκινήσουν να ισχύουν από την 1η Ιουλίου 2016 και θα ολοκληρωθούν την 1η Ιουλίου 2026. 

Πόσο θα μειωθούν τα επίπεδα του παραγόμενου θορύβου
Με βάση τα νέα δεδομένα που αναμένεται να επιφέρει το πρόγραμμα της ΕΕ, προβλέπεται η σταδιακή μείωση της ηχορύπανσης που οφείλεται στα οχήματα (όλων των τύπων) κατά 25% μέχρι και το 2026. Από τα 74db δηλαδή που ισχύουν σήμερα για τα επιβατικά οχήματα και τα ελαφρά επαγγελματικά, ο θόρυβος κατά την κίνηση ενός οχήματος θα περιοριστεί στα 68db έως το 2026. Για τα οχήματα με ισχυρότερους κινητήρες, ενδέχεται να επιτραπεί ένα υψηλότερο περιθώριο που ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν θα υπερβαίνει τα 3db. 
Αντίστοιχα, για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά, λεωφορεία), το όρια ηχορύπανσης αναμένεται να μειωθούν από τα 81db στα 79db. 

Οι τρεις φάσεις του προγράμματος 
- Φάση 1η: Από 1η Ιουλίου 2016 
Κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης του προγράμματος, αναμένεται να τεθούν νέα –αυστηρότερα- όρια θορύβου για όλα τα νέα οχήματα (όλων των τύπων) που θα λανσάρονται στην ευρύτερη επικράτεια της ΕΕ. 
- Φάση 2η: Από 1η Ιουλίου 2020 
Η δεύτερη φάση του προγράμματος θα διαρκέσει δύο έτη (έως το 2022) και προβλέπει την υποχρεωτική κάλυψη αρκετά αυστηρότερων ορίων ως προς της εκπομπές ρύπων για όλα τα οχήματα. 
- Φάση 3η: Από 1η Ιουλίου 2024 
Η τρίτη φάση του προγράμματος θα ολοκληρωθεί 
τον Ιούλιο 2026. 

Η νέα «Ετικέτα θορύβου» 
Σύμφωνα με τα όσα έχουν συμφωνηθεί σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, οι εταιρεία κατασκευής οχημάτων (επιβατικών και επαγγελματικών), θα επιβάλλεται να ανακοινώνουν και να επιδεικνύουν τα επίπεδα θορύβου που εκλύονται κατά τη λειτουργία και κίνηση των προϊόντων τους με ειδική σήμανση, όπως αντίστοιχα έχει εφαρμοστεί για τα ελαστικά με τη νέα «Ετικέτα». 

Τα ηλεκτρικά οχήματα θα πρέπει να… ηχορυπαίνουν υποχρεωτικά 
Πέραν όλων των παραπάνω διατάξεων, έχουν προβλεφθεί και ρυθμίσεις για τα νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα. 
Όπως είναι φυσικό, τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα δεν εφοδιάζονται με θορυβώδεις κινητήρες εσωτερικής καύσης, γεγονός που τα καθιστά σχεδόν αθόρυβα. Ωστόσο, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν ατυχήματα κατά την κίνηση τους, η ΕΕ αναμένεται να θεσπίσει την υποχρεωτική εκπομπή συγκεκριμένων ορίων θορύβου από αυτά, προκειμένου να γίνονται άμεσα αντιληπτά από τους πεζούς αλλά και τους υπόλοιπες χρήστες του οδικού δικτύου. 
Το «Acoustic Vehicle Alerting System» όπως θα ονομάζεται το εν λόγω πρόγραμμα, αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιουλίου 2019.