Αυτός ήταν ο τίτλος της ημερίδας που διοργανώθηκε την 1η Δεκεμβρίου στο ξενοδοχείο Porto Palace στη Θεσσαλονίκη από την εταιρεία Σαμαράς & Συνεργάτες – Σύμβουλοι Μηχανικοί και αφορούσε στις εξελίξεις στο πεδίο αξιοποίησης των εναλλακτικών μορφών ενέργειας στην αυτοκίνηση και τις μεταφορές.
Το παρόν στην εν λόγω ημερίδα έδωσαν 1.500 συμμετέχοντες από τον κλάδο των μεταφορών, ιδιοκτήτες πρατηρίων καυσίμων, συνεργείων, προμηθευτές εξοπλισμού, στελέχη αντιπροσωπειών αυτοκινήτων, υπηρεσιακοί παράγοντες, στελέχη υπουργείων, Περιφερειών, Δήμων κ.ά.
Στην εν λόγω ημερίδα, ειδικοί ομιλητές ανέλυσαν πλειάδα θεσμικών, οικονομοτεχνικών, τεχνικών και φορολογικών θεμάτων, ενώ αναλύθηκαν οι ευκαιρίες που διανοίγονται στο πεδίο των πρατηρίων υγρών καυσίμων και αερίων καυσίμων και ενέργειας κ.ά.
Έτοιμα 14 πρατήρια φυσικού αερίου μέχρι τον Ιούνιο
Το αργότερο μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2015, εκτιμάται πως θα είναι έτοιμα και τα 14 πρατήρια «Fisikon» που περιλαμβάνονται στην 1η φάση του προγράμματος της ΔΕΠΑ (Δημόσια Επιχείρηση Αερίου) για την ανάπτυξη του δικτύου της, σε συνεργασία με τον Όμιλο των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ).
Πρόκειται για 3 πρατήρια στη Θεσσαλονίκη (το ένα λειτουργεί ήδη και ένα ακόμη θα τεθεί σε λειτουργία άμεσα), από 1 πρατήριο σε Λάρισα, Βόλο και Λαμία καθώς και 8 πρατήρια φυσικού αερίου στην Αθήνα (τα δύο εξ αυτών λειτουργούν ήδη).
Σε σχετικές δηλώσεις του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, κ. Σπ. Παλαιογιάννης, ανέφερε πως η εταιρεία έχει πλέον ως στόχο την ενεργειακή ασφάλεια όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και ολόκληρης της γεωγραφικής περιοχής που την περιβάλλει μέσω και της δημιουργίας του συνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου μεταξύ της Ελλάδας και της Βουλγαρίας (IGB). Παράλληλα, επισήμανε πως αυτή την περίοδο, η ΔΕΠΑ επαναπροσδιορίζει την στρατηγική της και το επιχειρησιακό της πλάνο και στα επόμενα έτη θα αρχίσουν να γίνονται πράξη οι λύσεις που επεξεργάζεται σήμερα σε σχέση με την τροφοδοσία της ανατολικής Ελλάδας και των νησιών με συμπιεσμένο (CNG) αλλά και υγροποιημένο (LNG) φυσικό αερίο.
Λίγα λόγια για τον Όμιλο CTIP
Ο Όμιλος CTIP, με έδρα την Ιταλία, δραστηριοποιείται σε 45 χώρες στους τομείς των μελετών, σχεδιασμού κατασκευής και λειτουργίας βιομηχανικών μονάδους στον κλάδο της ενέργειας, των τροφίμων και των φαρμακευτικών προϊόντων ενώ, στην τεχνογνωσία για τη λειτουργία και συντήρηση των πρατηρίων CNG θα συμβάλλει η Arabia GAZ, που διαθέτει αντίστοιχο δίκτυο στην Αίγυπτο.
Έρχονται 40 νέα πρατήρια φυσικού αερίου στην Αττική
Δίκτυο 40 συνολικά πρατηρίων φυσικού αερίου με μια επένδυση 200 εκ. ευρώ προανήγγειλε η εταιρεία CTIP Oil & Gas σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου ενώ προτίθεται να αναλάβει και διασκευές σε πετρελαιοκίνητα οχήματα.
Το επενδυτικό πλάνο της CTIP Oil & Gas S.R.L., η οποία δραστηριοποιείται σε 45 χώρες (στην Ελλάδα από το 2008), παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, κ. Reda Ginena, τονίζοντας μεταξύ άλλων πως: «… η συγκεκριμένη επένδυση προωθείται την καλύτερη εποχή καθώς, η ύφεση απαιτεί ευφυείς ενέργειες που οδηγού σε εξοικονόμηση πόρων».
Παράλληλα, στο πλάνο των επενδύσεων της CTIP Oil & Gas, προβλέπεται και η δημιουργία ειδικής μονάδας μετατροπής των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, προκειμένου να είναι σε θέση να κάνουν χρήση και του φυσικού αερίου (CNG) ως καύσιμο.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε πως, η εταιρεία έχει ήδη πάρει το «πράσινο φως» από τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών και Περιβάλλοντος ενώ αναμένεται η ψήφιση της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης που θα επιτρέπει τις μετατροπές πετρελαιοκινητήρων για χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο.
Η εν λόγω διάταξη περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο που έχει ήδη κατατεθεί στη Βουλή των Ελλήνων από το υπουργείο Μεταφορών και αναμένεται να ψηφισθεί έως το τέλος του τρέχοντος έτους.
Στη συνέχεια, απομένει να εκδοθεί υπουργική απόφαση με την οποία, θα καθορίζονται οι τεχνικές λεπτομέρειες για την μετατροπή των οχημάτων με πετρελαιοκινητήρα, σε οχήματα διπλού καυσίμου (dual fuel), κάτι που αναμένεται να συμβεί εντός προσεχούς Ιανουαρίου.
Σύμφωνα τέλος με τις δηλώσεις του κ. Ginena, η επένδυση θα μπορούσε να ξεκινήσει και σήμερα αν είχαν επιλυθεί τα νομοθετικά ζητήματα ενώ, ο πρώτος σταθμός φυσικού αερίου θα χρειαστεί 6-8 μήνες για την ολοκλήρωση του καθώς ταυτόχρονα θα γίνεται και η εκπαίδευση του προσωπικού. Μάλιστα, έχει υπολογιστεί πως για την 24ωρη λειτουργία κάθε σταθμού θα χρειαστούν περίπου 40 εργαζόμενοι.
Οι ενέργειες της CTIP Oil & Gas αναμένεται να συμβάλλουν στην μετατροπή περίπου 40.000 πετρελαιοκινήτων οχημάτων στο νομό Αττικής, κυρίως στόλων βιομηχανικών μονάδων και εταιρειών παροχής υπηρεσίων.
Παράλληλα, ανακοινώθηκε πως ήδη υπάρχουν διαπραγματεύσεις με 30 από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, στον τομέα της βιομηχανίας και των υπηρεσιών, προκειμένου να μετατραπεί ο στόλος τους σε οχήματα διπλού καυσίμου.
Πληροφοριακά αξίζει να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο πως, στην παρούσα φάση, σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια λειτουργούν 4 πρατήρια φυσικού αερίου από τη ΔΕΠΑ, η οποία έχει προαναγγείλει τη λειτουργία 15 πρατηρίων έως τον Ιούνιο του 2015.
Επωφεληθείτε από τη λύση του φυσικού αερίου
Το CNG (Compressed Natural Gas) αποτελεί μια εναλλακτική μορφή καυσίμου και για την αυτοκίνηση, σημαντικά πιο φιλική προς το περιβάλλον και φυσικά την… τσέπη του ιδιοκτήτη ενός οχήματος.
Σύμφωνα με τα δεδομένα που παρουσίασε η CTIP, το φυσικό αέριο είναι κατά 50% πιο οικονομικό από την αμόλυβδη βενζίνη, κατά 30% - 35% από το πετρέλαιο και κατά 25% από το υγραέριο.
Από απόδοση ενός κινητήρα που κάνει χρήση φυσικού αερίου ως καύσιμο αγγίζει το μέγιστο δεδομένου ότι, η απόδοση του καυσίμου ανέρχεται στα 130 οκτάνια. Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφέρουμε πως για μια απόσταση 582 χλμ., απαιτούνται 13,9 κιλά CNG, με κόστος μόλις 13,6 ευρώ.