ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Τη δημιουργία ενός κέντρου logistics στη Λάρισα, αποκάλυψε στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Για τα οφέλη της πλατφόρμας του ΒΙΜ (Building Information Model) στα έργα υποδομής, μίλησε στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής.

Η 6η ετήσια εκδοχή του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, λαμβάνει χώρα στο Ζάππειο Μέγαρο, από τις 10 έως τις 15 Μαΐου.

Διεθνές εμπορευματικό κέντρο η Ελλάδα

2.647 Επισκέψεις στο άρθρο (13/5/2021)

Στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο Υφ. Υποδομών και Μεταφορών, Γ. Κεφαλογιάννης, αποκάλυψε πως θα δημιουργηθεί ένα κέντρο logistics στη Λάρισα, ενώ μίλησε και για τα εμπορευματικά κέντρα Αττικής και Θεσσαλονίκης, αλλά και για τις σιδηροδρομικές ς μεταφορές.

Τα βασικά σημεία της στρατηγικής ανάπτυξης της Ελλάδας ως διεθνές εμπορευματικό κέντρο, παρουσίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών στην ενότητα: «Greece as a Logistics Gateway Connecting Europe».
 
Όπως τονίστηκε, βασική προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η ανάπτυξη ολοκληρωμένων εμπορευματικών κέντρων, καθώς σήμερα δεν υπάρχουν τέτοιοι κόμβοι εφοδιαστικής στην Ελλάδα. Σε αυτό το πλαίσιο, ο Υφυπουργός ανακοίνωσε ότι η Κυβέρνηση είναι έτοιμη να εκπονήσει τη μελέτη σκοπιμότητας για τη δημιουργία ενός κέντρου εφοδιαστικής στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις του πρώην εργοστασίου ζάχαρης στη Λάρισα.
 
Από εκεί και πέρα, στην Περιφέρεια Αττικής και εν αναμονή των τελικών εγκρίσεων από την ΕΕ, το Θριάσιο πρόκειται να μετατραπεί στον πυρήνα των διατροπικών μεταφορών, δεδομένης της γειτνίασης με το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και της δυνατότητας εξυπηρέτησης πολυτροπικών εμπορευματικών μεταφορών. Επιπλέον, έως τον Ιούνιο του 2021 αναμένεται να ξεκινήσει η νέα υποβολή προσφορών για ένα δεύτερο ΣΔΙΤ στην ίδια τοποθεσία, το Θριάσιο ΙΙ, έναν διατροπικό εμπορευματικό σταθμό που θα αναπτυχθεί δίπλα στο Θριάσιο 1.
 
Ακόμα, όπως είπε ο κ. Κεφαλογιάννης, στην Κεντρική Μακεδονία ξεκίνησε η διαδικασία ανάπτυξης του εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, το οποίο –όπως τόνισε- έχει γεωστρατηγική σημασία, καθώς δεν αφορά μόνο την ελληνική αγορά, αλλά και ευρύτερα τη Βαλκανική. Όπως και στην περίπτωση του Θριάσιου, το έργο χαρακτηρίζεται από μοναδικά πλεονεκτήματα, όπως η εγγύτητα με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (8 χλμ.) και η διατροπικότητα.
 
Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές
 
Στην ομιλία του, ο κ. Κεφαλογιάννης δεν παρέλειψε να τονίσει πως πρώτη προτεραιότητα του Υπουργείου, αποτελεί η ολοκλήρωση ενός λειτουργικού δικτύου σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, ανακοινώνοντας ότι τα σημαντικότερα έργα ηλεκτροδότησης και σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης.
 
Ο Υφυπουργός συμπλήρωσε πως η υλοποίηση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου των Αμαξοστοιχιών (ETCS) θα δώσει τη δυνατότητα για περαιτέρω αύξηση της παραγωγής και μείωση του κόστους. Αποκάλυψε ακόμα πως σχεδιάζονται νέα έργα για την διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου αφενός με όλους τους κύριους λιμένες εμπορευματικών μεταφορών, όπως η Θεσσαλονίκη, ο Βόλος και η Καβάλα, και αφετέρου με σημαντικές εμπορευματικές και βιομηχανικές ζώνες στην ενδοχώρα.
 
Δεδομένου ότι οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις χρειάζονται συγκεκριμένα και αξιόπιστα συστήματα χρέωσης, ο κ. Κεφαλογιάννης υποσχέθηκε πως πολύ σύντομα το Υπουργείο θα παρουσιάσει ένα δεκαετές πρόγραμμα χρέωσης φιλικό προς την ανάπτυξη. Επιπλέον, έκανε λόγο για τη σαφή πρόθεση επένδυσης μέσω της ΓΑΙΟΣΕ Α.Ε. σε νέο τροχαίο υλικό, υιοθετώντας νέες τεχνολογίες - συμπληρωματικές της ηλεκτροκίνησης - όπως η υβριδική τεχνολογία και η τεχνολογία υδρογόνου. Επίσης, η ανανέωση του υπάρχοντος τροχαίου υλικού μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη της αγοράς σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών και για αυτό αποκάλυψε πως διερευνώνται, σε συνεργασία με διεθνείς φορείς, νέες επενδύσεις σε εγκαταστάσεις συντήρησης τροχαίου υλικού.
 
Εργαλεία κατασκευής έργων υποδομής
 
Στη χρήση καινοτόμων εργαλείων, όπως τα Building Information Model (BIM), τόσο από ιδιώτες όσο και από το Δημόσιο, για την κατασκευή έργων υποδομής, αναφέρθηκε σε σχετική συζήτηση στο πλαίσιο του 6ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής. Σημείωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενθαρρύνει ήδη τη χρήση της πλατφόρμας των BIM στα δημόσια έργα και έχει ήδη συστήσει ειδική ευρωπαϊκή ομάδα εργασίας. Ανέφερε δε ότι σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες προγράμματα αυτού του είδους είναι προαπαιτούμενο για τη συμμετοχή σε δημόσιους διαγωνισμούς.
 
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συνεπώς τόνισε ότι πρέπει από τη μία ο ιδιωτικός τομέας να επενδύσει στην προώθηση των BIM και από την άλλη οι υπηρεσίες του Δημοσίου να προετοιμαστούν, ακόμη και εάν αυτό «ξεβολέψει» παλιότερες γενιές. Ανακοίνωσε μάλιστα ότι στόχος του Υπουργείου είναι η πλατφόρμα των ΒΙΜ να χρησιμοποιηθεί άμεσα στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, όπως έχει γίνει και στο Μετρό του Παρισιού.
 
Σημείωσε επίσης ότι έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες για την χρηματοδότηση του έργου «Ανάπτυξη Στρατηγικού Σχεδίου και Οδικού χάρτη για την εφαρμογή του ΒΙΜ στην Ελλάδα για την μελέτη, κατασκευή και διαχείριση έργων» με την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου και την υποστήριξη της DG-REFORM. Παράλληλα σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπέβαλλε πρόταση στο Ταμείο Ανάκαμψης για την χρηματοδότηση της εκπαίδευσης του προσωπικού και της αγοράς του αναγκαίου λογισμικού για την ομαλή μετάβαση του τεχνικού κόσμου στη ψηφιοποίηση των κατασκευών.
 
Σύμφωνα με τον Υπουργό, η χρήση της πλατφόρμας του ΒΙΜ μπορεί να βοηθήσει στην κατασκευή έργων υποδομής στη χώρα μας ως εξής:
  • Καλύπτει το κενό ανάμεσα στο μελετητή και τον κατασκευαστή του έργου.
  • Συνεισφέρει στην εξοικονόμηση σημαντικών πόρων σε ό,τι αφορά το τελικό κόστος των έργων.
  • Επιτυγχάνει τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομία υλικών, που συνεπάγεται εξοικονόμηση κόστους αλλά και προστασία του περιβάλλοντος.
  • Δίνει τη δυνατότητα πραγματικά χρηστής διαχείρισης και συστηματικής παρακολούθησης των έργων καθόλη τη διάρκεια ζωής τους.