ΕΡΕΥΝΑ: Με λιγότερο στρες οι οδηγοί Ηλεκτρικών Van
3.753 Επισκέψεις στο άρθρο (6/10/2021)
Η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων διανομών, φαίνεται πως δεν έχει μονάχα περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη, αλλά όπως αποκαλύπτει μια έρευνα της Fiat Professional στο Ην. Βασίλειο, επιδρά ευεργετικά και στην υγεία των ίδιων των ανθρώπων που τα οδηγούν.
Μια νέα έρευνα που πραγματοποίησε η Fiat Professional, αποκάλυψε πως τα χαμηλότερα επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό των ηλεκτρικών van, κάνει τους οδηγούς τους να αισθάνονται λιγότερο στρες σε σχέση με την οδήγηση ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Πιο καθαρό αλλά και πιο ήσυχο είναι ένα ηλεκτρικό van, γεγονός που επιδρά θετικά στην υγεία του οδηγού του.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το στο facebook »
Λόγος γίνεται για το «Van Delivery Stress Test», μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Ην. Βασίλειο και η οποία αποτελεί την πρώτη του είδους της. Αφορμή στάθηκε το πρόσφατο λανσάρισμα στη χώρα του πλήρως ηλεκτρικού E-Ducato και επικεφαλής σε αυτήν ήταν ο καθηγητής ψυχοακουστικής, Δρ. Duncan Williams του πανεπιστημίου της Οξφόρδης.
Τα ευρήματα της μελέτης δημοσιεύθηκαν στην ημερίδα «World Mental Health Day», προκειμένου να αυξηθεί η επαγρύπνηση γύρω από τις σωματικές και πνευματικές επιδράσεις που έχει η ηχορύπανση, καθώς σήμερα περίπου 100 εκ. άνθρωποι στην Ε.Ε. υποφέρουν από τον υψηλό θόρυβο που προκαλείται από την κίνηση των οχημάτων στους δρόμους.
Αναλυτικότερα, εξετάζοντας τα βιομετρικά δεδομένα των οδηγών του E-Ducato, προέκυψε πως αυτοί είχαν χαμηλότερο βαθμό εφίδρωσης, λιγότερους καρδιακούς παλμούς και πιο χαμηλή θερμοκρασία σώματος, συγκριτικά με αυτούς που ήταν πίσω από το τιμόνι συμβατικών οχημάτων. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες στην έρευνα συμπληρώνοντας το ερωτηματολόγιο «Perceived Stress Questionnaire» για το ηλεκτρικό van της Fiat, τόνισαν πως η όλη εμπειρία ήταν λιγότερο στρεσογόνος για αυτούς.
E-Ducato: Το ευρωπαϊκό best-seller και ηλεκτρικό
Από άποψη ακουστικής, ο κινητήρας diesel ήταν πιο θορυβώδης κατά 10 dB σε σχέση με τον ήχο που πέρναγε στην καμπίνα του E-Ducato, παράγοντας σχεδόν 4 φορές τα επίπεδα θορύβου που προκαλεί το ηλεκτρικό van. Σχηματικά, πρόκειται για τη διαφορά που υπάρχει όταν κάποιος φωνάζει από απόσταση ενός μέτρου, σε σχέση με όταν αυτός απλά μιλάει.
Επιπλέον, ο ήχος του diesel κινητήρας ήταν κατά 55% πιο οξύς από αυτόν της ηλεκτρικής γραμμής κίνησης του οχήματος. Σημειώνεται, πως στον τομέα της ψυχοακουστικής, η ευκρίνεια και η οξύτητα ενός ήχου, συνδέονται συνήθως με το πόσο ενοχλητικός θεωρείται αυτός ο θόρυβος, καθώς υπάρχει μια λογική συσχέτιση ανάμεσα στην ενόχληση και το στρες.
Έρευνα: Το 35% των Βρετανών οδηγών θα αγόραζε ηλεκτρικό van
Πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο, πως παρόλο που το μοτέρ πετρελαίου ήταν πιο θορυβώδες, μερικοί συμμετέχοντες στην έρευνα δήλωσαν πως αυτός ο ήχος τους ήταν πιο οικείος και τους προκαλούσε ελάχιστη μόνο αύξηση των επιπέδων άγχους.
Σε ό,τι αφορά στην έρευνα, σε αυτοί οι συμμετέχοντες πραγματοποίησαν μια διαδρομή 20 λεπτών στο Λονδίνο, τόσο με το ηλεκτρικό όσο και με το πετρελαιοκίνητο Ducato. Η διαδρομή είχε σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσομοιάζει με ένα τυπικό δρομολόγιο ενός διανομές και περιελάμβανε τρεις στάσεις. Μάλιστα, για να γίνουν οι συνθήκες ακόμα πιο ρεαλιστικές, οι οδηγοί είχαν ποινή αν δεν κατάφερναν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία στον προγραμματισμένο χρόνο.