Το υπό δοκιμή IVECO Urbanway διαθέτει τεχννολογίες αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 4 της EasyMile.

Στα 500 ανέρχονται τα ηλεκτρικά, 12μετρα GX ELEC της «αδελφής» Heuliez, που κυκλοφορούν στη Γαλλία.

Έρχεται το αυτόνομο λεωφορείο της IVECO

Ένα 12μετρο, πλήρως αυτόνομο Urbanway της IVECO εξελίσσεται πυρετωδώς, την ίδια στιγμή που το E-WAY της ιταλικής μάρκας, κυριαρχεί στις πωλήσεις των πλήρως ηλεκτρικών λεωφορείων της Γαλλίας.

Ολοκληρώθηκαν πρόσφατα οι πρώτες δοκιμές του 12μέτρου, αυτόνομου (Επιπέδου 4) λεωφορείου της IVECO BUS χωρητικότητας 100 επιβατών, το οποίο φέρει τη σχετική τεχνολογία της εταιρείας EasyMile.


Στα 500 ανέρχονται τα ηλεκτρικά, 12μετρα GX ELEC της «αδελφής» Heuliez, που κυκλοφορούν στη Γαλλία.

Στα 500 ανέρχονται τα ηλεκτρικά, 12μετρα GX ELEC της «αδελφής» Heuliez, που κυκλοφορούν στη Γαλλία.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »

 Οι εν λόγω δοκιμές εντάσσονται στο πλαίσιο του εγχειρήματος STAR (Rapid Autonomous Transport System) στο οποίο συμμετέχουν πλήθος εταίρων, με το λεωφορείο να αποδεικνύει την αποτελεσματικότητά του τόσο σε γραμμές ταχείας κυκλοφορίας (Bus Rapid Transit - BRT) όσο και σε κλειστές διαδρομές εντός πίστας.
 
Αυτονομία 543 χλμ. για το ηλεκτρικό IVECO E-WAY
 
Το υπό δοκιμή IVECO Urbanway διαθέτει τεχνολογίες ασφαλείας και λογισμικό γεωγραφικού προσδιορισμού, με την EasyMile να συμβάλλει επίσης μέσω της παροχής ενός ιδιαίτερα προηγμένου συστήματος γεωγραφικού προσδιορισμού, το οποίο απευθύνεται ειδικά σε αυτόνομα οχήματα.
 
Αναλυτικότερα, το λεωφορείο της IVECO φέρει ενσωματωμένο το σύστημα αυτόνομης οδήγησης (ADS), που του επιτρέπει να προσεγγίζει στις στάσεις σε απόσταση μικρότερη των 10 εκατοστών, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς βελτιώνει την προσβασιμότητα, ειδικά για τα ΑμεΑ. Οι μέγιστες ταχύτητες που επιτυγχάνονται από το λεωφορείο σε αυτόνομη λειτουργία έδειξαν ότι η τεχνολογία αποδίδει επίσης καλά στα 40 χλμ/ώρα.
 
Τα ηλεκτρικά IVECO E-WAY κατακτούν το Παρίσι (+vid)
 
Περαιτέρω δοκιμές έδειξαν ότι η τεχνολογία πολυτροπικού εντοπισμού του παρόχου λογισμικού, είναι επίσης αποτελεσματική για αυτόνομα οχήματα που κινούνται με ταχύτητες άνω των 70 χιλιομέτρων/ώρα. Οι δυνατότητες επικοινωνίας του οχήματος με τις υποδομές (V2X), επιτρέπουν στο λεωφορείο να προβλέπει το πώς θα κινηθούν οι φωτεινοί σηματοδότες, κάτι που μεταφράζεται σε ομαλότερο σταμάτημα και εκκίνηση, καθώς και σε χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας. Η ακρίβεια στους ελιγμούς και στην ακινητοποίηση, επιτρέπουν επίσης την αυτόματη στάθμευση στο αμαξοστάσιο.
 
Σημειώνεται, πως το εγχείρημα STAR είναι σε ισχύ ήδη από το 2017 και σε αυτό συμμετέχουν -εκτός από τις EasyMile και IVECO BUS- οι εταίροι Sector, Transpolis, ISAE-SUPAERO, Universite Gustave Eiffel, Inria και Michelin. Στόχος της συνεργασίας είναι να εξελιχθεί ένα αυτόνομο λεωφορείο, το οποίο θα λειτουργεί σε συνθήκες παρόμοιες με τις πραγματικές.
 
Η IVECO στον αυτοκινητόδρομο του μέλλοντος στην Ιταλία
 
Οι πιο πάνω συνεργάτες προετοιμάζονται για το επόμενο στάδιο του εγχειρήματος, θέλοντας να θέσουν σε δοκιμές αργότερα φέτος το λεωφορείο, σε πραγματικές αστικές συνθήκες. Αρωγός στο πρότζεκτ είναι η γαλλική κυβέρνηση μέσω του προγράμματος FUI (Fonds Unique Interministeriel), ενώ έχει και τη στήριξη της Ε.Ε.
 

Ορόσημο παραγωγής ηλεκτρικών στη Γαλλία

 
Στο μεταξύ, παραδόθηκε στη Γαλλία η 500η μονάδα του ηλεκτρικού IVECO E-WAY ή για να είμαστε πιο ακριβείς το 500ο GX ELEC της «αδελφής» Heuliez, το οποίο κυριαρχεί στην «πατρίδα» του εμφανίζοντας πέρυσι μερίδιο 45,8% στα ηλεκτρικά λεωφορεία.
 
Το εν λόγω λεωφορείο ανήκει στη γνωστή εταιρεία δημόσιων μεταφορών Keolis και θα πραγματοποιεί δρομολόγια στη μητροπολιτική περιοχή Aix-Marseille-Provence. Σημειώνεται πως το ηλεκτρικό λεωφορείο κυκλοφορεί στους δρόμους πόλεων της Γαλλίας, της Νορβηγίας, της Ολλανδίας, του Λουξεμβούργου, της Αυστρίας και της Γερμανίας και έχει διανύσει συνολικά περισσότερα από 13 εκατομμύρια χιλιόμετρα.
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »