Έχουν μέλλον στην αγορά τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά Vans;
Η Nissan κάνει… drifting με το Frontier στην SEMA 2024!
Εν μέσω στοιχημάτων διαμορφώνουμε ένα πιο «πράσινο» μέλλον! Γιάννης Ζαμπέλης
-Βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, αξιολογώντας «αποκλίνουσες» οδηγικές συμπεριφορές
-Ένα «έξυπνο» βραχιόλι είναι η μόνη συσκευή που χρειάζεται να φοράει ο οδηγός
-Στόχος η μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους
Παρόλο που είναι κοινώς αποδεκτό ότι ένα μεγάλο ποσοστό των οδικών ατυχημάτων (από 10%-20%) που λαμβάνουν χώρα στους ευρωπαϊκούς δρόμους οφείλεται στην κούραση, ωστόσο οι αρμόδιοι φορείς εξακολουθούν ακόμα και τώρα να ψάχνουν για μια αντικειμενική μέθοδο μέτρησης που θα καταδεικνύει τα επίπεδα κόπωσης κατά την οδήγηση.
Στη συγκεκριμένη απαίτηση, λοιπόν, έρχεται να δώσει απαντήσεις η πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναφορικά με την υπηρεσία FitDrive, που επικεντρώνεται στους επαγγελματίες οδηγούς, μέσα από μια έμμεση και μη παρεμβατική μέθοδο, η οποία βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη για να προσδιορίσει, με μεγάλη ακρίβεια, αν ένας οδηγός επηρεάζεται από την κούραση.
Πιο αναλυτικά, το όλο εγχείρημα έχει ως αφετηρία του ένα στάδιο βαθμονόμησης, που χρειάζεται ένα μήνα για να σκιαγραφήσει το προφίλ γύρω από την οδηγική συμπεριφορά του ατόμου που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Συνακόλουθα, αφού ορίσει ένα μοντέλο «προσωπικής και συνηθισμένης συμπεριφοράς», στη συνέχεια αξιολογεί τις αποκλίσεις από τον «συνήθη τρόπο οδήγησης», συσχετίζοντας αυτές τις αποκλίσεις με μια κατάσταση εξασθένησης (π.χ. υπνηλία).
Αξίζει να σημειωθεί πως, με βάση τον κανονισμό 2019 / 2144 της Ε.Ε., καθίσταται υποχρεωτική η υιοθέτηση ενός «προηγμένου συστήματος προειδοποίησης γύρω από την κατάσταση υπνηλίας και προσοχής του οδηγού» (άρθρο 6) στα νέα οχήματα. Εντούτοις η συγκεκριμένη ρύθμιση επιτρέπει σε κάθε κατασκευάστρια εταιρεία να εφαρμόσει ένα σύστημα δικό της μέσα από μια κλίμακα μέτρησης επίσης δική της. Τι σημαίνει αυτό; Πολύ απλά ότι ο ίδιος οδηγός που σε συγκεκριμένες συνθήκες μπορεί να φανεί κουρασμένος σε ένα όχημα, σε ένα άλλο μπορεί να είναι τελείως διαφορετικός.
Από εκεί και πέρα, η μόνη συσκευή που χρειάζεται να φοράει ο οδηγός είναι ένα «έξυπνο» βραχιόλι που μετράει την καρδιακή δραστηριότητα (βλ. αισθητήρες PPG) και την εφίδρωση του δέρματος, δίχως όμως να χρειάζονται κάμερες. Αυτό, διότι τα δεδομένα του οχήματος συλλέγονται από τη διαγνωστική θύρα OBD (σ.σ. βρίσκεται συνήθως κάτω από το ταμπλό, κοντά στο κάθισμα του οδηγού.) ή το δίαυλο CAN, με το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης ακολούθως να παρέχει την online αξιολόγησή του, συνδυάζοντας τις παραμέτρους οδήγησης και τα φυσιολογικά δεδομένα που λαμβάνονται από τη φορητή συσκευή.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
Σχολίασέ το, στο Facebook » |
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr