Φορτηγό υδρογόνου για συρμούς 154 τόνων!
2.654 Επισκέψεις στο άρθρο (14/10/2021)
Το πρώτο φορτηγό υδρογόνου υπερβαρέων μεταφορών του κόσμου, ανήκει στην αμερικάνικη Hyzon Motors και σύντομα θα βρίσκεται στους δρόμους της Αυστραλίας, αποτελώντας την κινητήρια δύναμη ενός «road train» μεικτού βάρους 154 τόνων.
H εισηγμένη στο χρηματιστήριο, αμερικάνικη εταιρεία Hyzon Motors που ειδικεύεται στην παραγωγή βαρέων επαγγελματικών οχημάτων κυψελών καυσίμου, έλαβε πρόσφατα από την αυστραλέζικη Ark Energy Corporation -τη θυγατρική εταιρεία της Korea Zinc- την παραγγελία για πέντε μονάδες του φορτηγού υδρογόνου «HyΜax-450», ενός 6x4 τράκτορα που έχει τη δυνατότητα έλξης συρμού μεικτού βάρους 154 τόνων!
To HyΜax-450 φέρει έναν ηλεκτρικό κινητήρα συνεχούς ισχύος 450 kW (603 hp), ο οποίος παίρνει ενέργεια από μπαταρίες χωρητικότητας 140 kWh και κυψέλες καυσίμου 240 kW.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το στο facebook »
Συνεργασία γιγάντων για το υδρογόνο
Σε road trains 154 τόνων θα πιάσει δουλειά στην Αυστραλία ο 6x4 τράκτορας υδρογόνου της Hyzon Motors.
Η συμφωνία κάνει λόγο για παράδοση μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, με την Ark Energy να μισθώνει τα φορτηγά στην αδελφή εταιρεία, Townsville Logistics. Η τελευταία θα δημιουργήσει τα λεγόμενα «road-trains» που απαντώνται στην Αυστραλία.
VIDEO: Volvo FH16 XXL - Η ζωή με ένα «road train»
Θα βάλει δηλαδή τον τράκτορα υδρογόνου να τραβάει τρία τρέιλερ και να πραγματοποιεί ένα σύντομο δρομολόγιο μήκους 30 χλμ. Τα νέα fuel cell φορτηγά θα αντικαταστήσουν πετρελαιοκίνητα και υπολογίζεται πως θα μειώσουν ετησίως τις εκπομπές CO2, κάτω 1.400 και πλέον τόνους.
Το όραμα της Hyundai για το υδρογόνο (+vid)
Σημειώνεται, πως η Hyzon θα πραγματοποιήσει την τελική συναρμολόγηση των φορτηγών στην Αυστραλία, ενώ αυτά θα τροφοδοτούνται με «πράσινο» υδρογόνο από τη σχετική μονάδα της Ark Energy, το οποίο παράγεται από ηλιακή ενέργεια. Αξίζει να αναφερθεί, πως η Hyzon έχει δεσμευτεί να δημιουργήσει μια νέα γενιά κυψελών καυσίμου ισχύος 370 kW (500 hp).
Mercedes-Benz: Αυτονομία 1.000 χλμ. για το φορτηγό υδρογόνου (+vid)
Σε ό,τι αφορά στο HyΜax-450, αυτό διαθέτει έναν ηλεκτρικό κινητήρα συνεχούς ισχύος 450 kW (603 hp), ο οποίος παίρνει ενέργεια από μπαταρίες χωρητικότητας 140 kWh και κυψέλες καυσίμου 240 kW. H Hyzon υπόσχεται μέγιστη αυτονομία έως και 650 χλμ., όταν το μεικτό βάρος συρμού είναι μέχρι και 70 τόνους. Το μήκος του 6x4 τράκτορα είναι 7.320 χλστ. και το μεταξόνιό του εκτείνεται στα 4.300 χλστ., με τους προβόλους να ορίζονται εμπρός - πίσω στα 1.370 και 1.650 χλστ., αντίστοιχα. Η ικανότητα φόρτισης του εμπρόσθιου άξονα ορίζεται στα 7.100 κιλά και των οπίσθιων στα 2x9.050 κιλά.